Søgning på: dansk reportage. Resultater: 16041 til 16060 af 41162
-
Finanskrise?
ForumindlægHej :-) Har bug for en smule hjælp fra jer derude som kender ngt til finanskrisen, for jeg aner intet og skal til eksamen og måske blir jeg så uheldig at jeg trækker finanskrise op? Og det er bare så kikset af mig, at jeg stadig ikk har fattet finanskrise fra bund til tops :-) Så vil I ikke hjæl... -
Globalisering
ForumindlægEr der nogle som kan komme med nogle fordele og ulemper til globaliseringen for danmark? -
spørgsmål!
ForumindlægVille lige vide: Hvordan oversætter man mensch på tysk? altså i denne sammenhæng: Mensch, rolf! Kaufst du immer noch..... -
Hvad er den politiske modpol til Enhedslisten?
ForumindlægHvad er den politiske modpol til Enhedslisten? -
1.G Årsprøven
Forumindlægjeg skal op i morgen og har læst mange af de super indlæg der ligger herinde og de har virkelig hjulpet mig meget..Noget jeg synes der mangler er fx hvordan man opbygger sin præsentation ..Jeg gør selv noget i stil med:-Indledning-Genfortælning-Hovedetemaerne og hvilke andre tekster det kan relat... -
Indvandrere
ForumindlægJeg er gået i gang med min projektuge. Og jeg har valgt at skrive om unge indvandrere i kulturel klemme i Danmark. Og jeg håber på at i vil svare på de følgende spørgsmål. Tak på forhånd! Tror du, at det er at være en del af to kulturer påvirker indvandres identitet? Ja hvordan/Nej hvorfor? ... -
Hvordan bliver man integreret i Danmark?
ForumindlægHej, den her kan Google altså ikke hjælpe mig med... Men jeg tænker selv, at der ikke som sådan er en opskrift?? Kan I hjælpe med den her? -
Klage over skriflig Musik?
ForumindlægHejFik min skriflige musik karakter tilbage i dag, og har fået tildelt et 6 tal, med en årskarakter på 9.Min lærer har kigget den igennem, og forstår heller ikke selv 6-tallet, og opfordrer at jeg indberetter til klage. Hun pointerer at der er fejl i opgaven men ingen der efter hendes mening vill... -
Kan man få de skritlige eksamner tilbage?
ForumindlægTjah, det fremgår jo egentlig temmelig tydeligt af overskriften. Men kan man få sine skriftlige eksamener tilbage? For jeg ville vildt gerne have min kemi, som jeg kan vise frem (specielt til min far). Jeg er så ovenud lykkelig (og totalt overraskert) over at det lykkedes mig at få 10. Så den ska... -
White man's burden
ForumindlægHej.Jeg skal op til eksamen imorgen og har prøvet at læse digtet The white man's burden igennem flere gange, for at fange pointen.Det er ikke ligefrem lykkedes.:-(Er der nogen der har analyseret det og kan fortælle lidt om det??På forhånd tak -
Valgfag b-niveau?
ForumindlægHej.Ville lige høre, om hvis nu jeg valgte psykologi som valgfag, på b-niveau, kunne jeg så i fremtiden søge ind på universitetet, og studerere psykologi?Eller sprogvidenskab..Mit spørgsmål er så mest, til om jeg kan studerere psykologi på uni, i fremtiden hvis jeg har det som valgfag, på bniveau... -
karakteriser noget. (hjælp)
ForumindlægHvad vil det sige at: Undersøge og karakteriser emner? Ordet: Karakteriser, forstår jeg ikke med den sammenhæng af sætningen... Jeg ved ikke hvorfor nogle udgangspunkter jeg skal gå ind over, når jeg skal karakteriser en essay emne. Tak. -
Forsikring ??
ForumindlægHejsa..Er ved at udfylde en skadesanmeldese (en ansvarsforskring) og ville lige høre om denne beskrivelse af begivenhederne er godt nok.. altså om en fremmed kan forstå hvad der skete :O)Here It Comes:Under kørsel i lagergangene på Edeka blev skadelidtes iPod mast mellem to palleløftere. iPoden l... -
Proteinsyntesen
ForumindlægKommer til eksamen op i bla. proteinsyntesen, og efter vi har repeteret det i klassen har jeg lavet lidt ekstra re-search for at få et bedre overblik over proteinsyntesen, men jeg syntes den bliver præsenteret lidt anderledes.Det er selvfølgelig materiale for 8 kl. så måske forenkler de bare det ... -
At el. of?
ForumindlægHejsa..Hedder det: He learned latin as 3Eller at 3 ? -
hvad betyder:..
Forumindlæg1.)n'aurions pas...2.)serais3.)connais4.)avaientplz hælp mig,.. kan ikke slå dem op:( -
Tider .
ForumindlægHej! Hvilke tider skal man have styr på? - Jeg tænker på det perspektiverende, (tekst eller skulptur) Hvis der fx står, at x er fra 1840, skal man så vide at det er fra nyklassicisme? Er der nogle der kan perioderne, man skal have styr på, af nyere tid? :) -
Hjælp; Powerpoint???
ForumindlægHejJeg ville høre, om det er muligt at downloade Powerpoint?? Jeg har nemlig brug for programmet hurtigst muligt, men jeg ville høre om jeg kunne finde programmet på en side, som er tilgængelig til downloading??Med håb om at høre fra jerHilsen Marie K. -
Ideer til gode bøger?
ForumindlægHej! Kan I nævne nogle gode biografier man kan læse? Selvbiografier? Sagprosa bøger? -
Grammatikspørgsmål
ForumindlægEn af mine bekendte hørte fra en journalist i fjernsynet:"Det er blevet populært at holde kæledyr som aldrig før."Han mente, sætningen skulle omformuleres til: "Det er blevet populært som aldrig før at holde kæledyr." for at have den rigtige betydning.Er det korrekt? For mig l...
