Projektopgaven (9. kl.)
Indvandrere
Jeg er gået i gang med min projektuge. Og jeg har valgt at skrive om unge indvandrere i kulturel klemme i Danmark. Og jeg håber på at i vil svare på de følgende spørgsmål. Tak på forhånd!
Tror du, at det er at være en del af to kulturer påvirker indvandres identitet? Ja hvordan/Nej hvorfor?
Synes du folkeskolerne skal hjælpe de unge mere? Ja hvordan/Nej hvorfor?
Synes du, at familierne skal hjælpe de unge mere? Ja hvordan/Nej hvorfor?
Svar #1
05. december 2015 af cathrinekristensen (Slettet)
1) det gør det bestemt, det at være indvandre kræver at man skal være en del af to kulturer på én gang, hvilket kan være svært en gang imellem, da man ikke helt kan føle sig det ene eller det andet, men at man netop står imellem to kulturer- hvilket kan være meget svært
2)Nej, bliver man trukket ud af klassen kan netop gøre at man føler sig anderledes, alle burde behandles ens, selvom det er ment sødt af folkeskolerne
3)Det er et tricky spørgsmål, nogle familier er mere integreret end andre, så det kan være svært at indrage en familie og ikke engang snakker dansk
Svar #3
06. december 2015 af SRHMaxwell (Slettet)
1. Håber jeg da, nu er de jo en del af det danske samfund. Man kan ikke rejse til et andet land og blive i sit eget inde i sig selv. Sproget skal jo læres og den danske etike.
2. Nej, de hjælper allerede rimeligt. Der er speciel klasser lavet på nogle skoler med børn der har sporgvanskeligheder, også er der jo også nogle tilbud om sproghjælp. Kender også temmelig mange fra england som er kommet herover. Folk er venlige mange af gangene. Og ingen laver sjov med dem om deres udtagelse så ja, bare få dem igang med klassen. Sproget komer helt automatisk.
3. Tror nu at de fleste indvandre der kommer til danmark hjælper deres familie meget. Hvis man er flygtning skal man selvfølgelig være åben for at det ikke er et tabu at piger kan være venner med drenge her.
Men dine sprøgsmål hælder meget imod flygtninge, der er jo indvandre der kommer fra sverige også:) Tror ikke lige de har så mange problemer med at indrette sig.
Skriv et svar til: Indvandrere
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.