Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 16061 til 16080 af 44202
-
Hvad betyder ordet “efter krigs- smalhals
ForumindlægNogen der kan sige mig, hvad ordet: efter krigs-smalhals betyder? Ordbogen ved det i hver fald ikke. -
Nysgerrig over2ligningermed2ubekendte historie
ForumindlægFor at forstå 2 ligninger med 2 ubekendte bedre, ønsker jeg fra alle at prøve med at hjælpe mig, med at finde på en historie hvor man kan uddrage 2 ligninger med 2 ubekendte. -
Er olie og vand en heterogen blanding?
ForumindlægSpørgsmålet fremgår af titlen - jeg vil blot se, om jeg forstår begrebet "heterogen". Tak på forhånd. -
DHO-forsvar
ForumindlægHej, jeg skal op i DHO-forsvar om et par dage. I mit oplæg er jeg nået til analyse-delen: - Tekstnedslag til at begrunde konklusionen - Tre-fire centrale citater fra kilden. - Vis hvordan I analyserer (begge fag), og hvordan I når frem til jeres konklusion. Hvad vil tekstnedslag sige? Og... -
Naturfag hjælp arbejdsspørgssmål.
ForumindlægHej. Vi har om fødevareproduktion globalt og lokalt. Vi har ingen idé om hvad man kan komme ind på i Fysk/kemi. Nogle bud på arbejdsspørgsmål eller forsøg? -
Prøveform B i reklamer
ForumindlægHejsa Så jeg har fået udtrukket reklame til eksamen i dansk og vil vide om nogen har været oppe i det eller nogen der har nogen virkelig gode tips Er åben for al støtte, hjælp og tips! På forhånd tak! -
Dansk Essay Lektiehjælp
ForumindlægHej! Jeg har en dansk essay for, og spørgsmålet er: ''Hvad vil det sige for mig at være dansker?'' Jeg har brugt mange ord som hygge, kartofler osv. Men jeg er ikke dansker, så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive? Jeg er på en måde opvokset i Danmark, men stadig føler jeg m... -
skal man altid række hånden op?
Forumindlæghej, jeg har et spørgsmål.... . jeg går på gymnasium.....jeg vil gerne vide om, skal man altid række hånden op i timerne for at få 12-tallet? Sidste år, plejede jeg altid at sige noget i hver time i næsten alle fagene, og fik 12 og 10. Men nogle gange føler man at man ikke virkelige har lyst ti... -
Metoder
ForumindlægJeg skal aflevere synopsis på mandag i AT... men har ikke helt forstået hvilke metoder man bruger i historie ? Ved godt hvordan jeg har tænkt mig at arbejde med det, men kan ikke finde nogle metoder jeg kan skrive jeg "har brugt" ?? Skriver om Columbus og skal derfor relatere og bruge d... -
Rød tråd?
ForumindlægHej :) Jeg har lavet en AT synopsis om slaveri med et problemformulering som lyder " Hvilke forhold levede slaverne under på deres sørejse over Atlanterhavet" Jeg synes emnet er godt og at jeg kommer godt omkring, men problemet er at jeg ikke ved om der er en rød tråd :/ Er der nogen he... -
AT - Fremtiden. emne: Supermenneske. en smule hjælp :)
ForumindlægHej allesammen på Studienet. Jeg er lige pt, igang med at skrive min synopsis til AT. omkring supermennsket, hvor jeg vil indrage historie og idræt. Da jeg syntes personligt at det gamle antikke grækenland og de olympiske lege dengang er meget facinerne. Hvad jeg da skal stille som spørsmål til m... -
AT eksamen - NASA Spinoffs
ForumindlægHey, nu er det fjerde gang jeg stiller dette spørgsmål, så jeg håber på denne gang at få et svar eller to ^^ Mit emne er: Rejser (overemne) -> Teknologihistorie (Alle de mange brugbare hverdagsting der kom ud af rumprogrammet, de såkaldte Spinoffs, som nasa oprettede og endnu kører.) Jeg h... -
Naturgeografi og oldtidskunskab: Pompeii
ForumindlægHey! Jeg skal aflevere en synopsis i morgen. Jeg arbejder i fagene NG og OL med emnet Pompeii og Vesuvs udbrud. Min problemformulering lyder således: Hvilke årsager gjorde at Vesuv gik i udbrud og hvilke konsekvenser fik katastrofen for byen Pompeji samt dens indbyggere? Er der nogen ... -
Billedkunst og Samfundsfag
ForumindlægHej alle. Synes selv jeg ´har lavet en meget god synopsis, men kan forstå herinde at det er en god idé at finde svagheder i opgaven. mit emne er "rejsen til amerika" . udgangspunkt masseimmigrationen om år 1900 og et billede af edverd petersen hvor udvandrerne er illustreret. Jeg tænkte... -
hjææææææælp!
ForumindlægJeg skal lave en synopsis, og har så meget brug for hjælp! jeg har aldrig lavet en synopsis før, så har ingen anelse om hvordan jeg stiller den op. jeg har trukket fordybelses området: folke eventyr med fokus på genre. og så skal jeg finde forskellen på genre, og en masse andre ting. mine tekster... -
Metode + Talepapir
ForumindlægHeej Jeg er i gang med at forbedre mig til min eksamen på torsdag. Jeg har skrevet om Darwins evolutionsteori. Jeg er dog kommet lidt i tvivl omkring brug af metoder. Altså har skrevet i min synopsis om de naturvidenskabelige metoder, og har lavet kildekritik af et brev fra Darwin. Skal jeg også... -
DAN TURELL
ForumindlægHej jeg skal aflevere dansk synopsis på onsdag og jeg har om dan turell ( til eksamen), jeg har om danmark og danskerne og har valgt teksten " jeg skulle havde været taxachauffør" og perspektivere til " min sidste tur gemmen byen" som han også har skrevet ;) ville høre om de... -
Hvad menes der med ..... ??
ForumindlægMit emne er psykologi, men jeg forstår simpelthen ikke, hvad opgaven går ud på - altså skal jeg lave nogle problemformuleringer om, hvor mange år uddannelsen varer, adgangskrav, fagene man bliver undervist i etc. ?? mit produkt er en rapportage som indeholder knap otte sider og skal fremlægge på ... -
VEJLEDNING
Forumindlægjeg har lavet mit første udkast til en mulig At synopsis, med deadline 3. marts. jeg søger nogle som evt. kan hjælpe med at afklare, hvorledes jeg er i processen i udarbejdelsen af en synopsis og hvorledes den kan blive bedre. fagene er biologi (naturvidenskabelig) og religion (humanistisk) tr... -
Historie B - fra oldtid til oplysningstid - lan linie
ForumindlægHej fra oldtid til oplysningstid - lang linie*** Håber der er nogen derud der kan hjælpe mig i gang med min eksamen. Jeg skal op i Historie B hvor der skal udarbejdes synopsis, og er helt gået i sort :( Det handler om fra oldtid til oplysningstid - lang linie. Europa og Danamark indti...
