Dansk

Dansk Essay Lektiehjælp

25. oktober 2018 af TheGirl123 - Niveau: 9. klasse

Hej! Jeg har en dansk essay for, og spørgsmålet er: ''Hvad vil det sige for mig at være dansker?'' 

Jeg har brugt mange ord som hygge, kartofler osv. Men jeg er ikke dansker, så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive? Jeg er på en måde opvokset i Danmark, men stadig føler jeg mig ikke rigtig dansk. Jeg har prøvet at skrive om hvordan det er for mig at være udlænder i Danmark, men det er stadig ikke nok. Nogle ideer? 


Brugbart svar (1)

Svar #1
26. oktober 2018 af VietCoungVu

Jeg vil bare sige, hvis stilen skal være om "Hvad vil det sige for mig at være dansker", så synes jeg du bare skal lade som om du er en dansker. Jeg har fået tildelt den opgave flere gange og forskellig skoler, og jeg er hellere ikke dansker. Jeg kom her for 4 år siden. Så det kunne være en idé.

:)


Brugbart svar (1)

Svar #2
26. oktober 2018 af kanjeghjælpedig (Slettet)

Du kan for eksempel uddybe hvorfor du ikke føler dig dansk - er der nogle bestemte situationer? 

Du kan også skrive om du gør noget for at føle dig mere dansk - for eksempel ved at gøre det samme som danske veninder.

Du kan også skrive om der er nogle situatioiner, hvor du gerne vil føle dig mere dansk - eller hvor du absolut ikke har lyst til det.

Skriv om ting og eksempler fra din hverdag.


Svar #3
26. oktober 2018 af TheGirl123

Ej tusind tak! Fede ideer! 


Skriv et svar til: Dansk Essay Lektiehjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.