Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 16161 til 16180 af 31756
-
math type
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige fået math type til brug i matematik. Jeg kan godt finde ud af at skriver formler ind men hvordan gør man sådan at man får et facit ud af det? -
Ordbog
ForumindlægHej Er der nogen der er bekendt med en matematik-teknisk dansk-engelsk ordbog ? Jeg tænker lidt at begynde på Calculus, og tillære mig selv nogle begreber og udtryk på engelsk. Pft. -
Målstoksforhold.
ForumindlægHej. Jeg sidder og bøvler med endnu en matematik opgave. det drejer sig om de ark jeg har vedhæftet. ( afleveringsopgave 2D ( Du finder den helt i bunden) ). En forklaring på hvordan jeg gør ville være fantastisk. Tak for jeres tid. -
Skriftlig eksamen maj 2013 - hhx131-mat/b-27052013
ForumindlægEr der ikke nogen som er en haj til matematik og som har vejledende løsning til denne opagve? :/ Den handler f.eks. om en virksomheden der producere covers, biografen i Tønder, Fitnessdk og L'EASY -
Brøker
ForumindlægHej Sidder lige med min datter´s matematik, og har et spørgsmål. Lave brøker om som antal hele plus antal dele.?? Eks. 7/5 9/4 Er der en der kan komme med lidt hjælp der. TAK -
Pensum til terminsprøve
ForumindlægJeg skal til 9.klasses terminsprøve, hvor jeg bla. skal op i en færdighedsprøve i matematik. Jeg har en svaghed når de gælder division. Er der er en risiko for at der vil være et spørgsmål hvor jeg skal kunne dividere med decimaltal (uden lommeregner)? Tak på forhånd! -
Lukket form?
ForumindlægHvad vil det sige, at der ikke eksisterer en løsning på lukket form? Man finder denne formulering overalt i matematikken især ved differentialligninger. Er det bare en anden formulering af "der findes ikke en analytisk løsning"? -
PLS EN LILLE SPØRGSMÅL ANG GENETIK
ForumindlægEn eksempel til 2. gens nedarvning, kan det ikke være eksempel den ekperiment Mendel selv lave den med gul,rund ært og grøn,rynket ært? + hvordan skulle man foklare det matematiks ? -
Gør rede for halveringskonstanten, fordoblingskonstanten og vækstrate.
ForumindlægHej derude bag skræmene Jeg sidder og laver dispositon til matematik B eksamen. Jeg skal gøre rede for; halveringskonstanten, fordoblingskonstanten og vækstrat. Nogen der kan hjælpe mig? -
Newton Kepler,mat
ForumindlægHey Jeg ville hører om der eventuelt var nogle af jer der kunne anbefale hjemmesider,bøger etc. der omhandler en mere dybdegående gennemgang af matematikken bag newtons og Keplers love. mange tak :) -
Definitionsmængde
ForumindlægJeg har en matematik aflevering for som SKAL laves i Derive (mat. program, lidt ala mathcad) og så skal jeg angive definitionsmængden for funktionen, men hvordan gør jeg det via Derive hvis nogen kender programmet? -
hjælp til en matematikopg. A+
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der kan hjælpe med opg. 3.027 i bogen eksamensopgaver i matematik 3-årigt forløb til a-niveau.Hører tegning til så jeg kan ikke skrive den ind. -
SSO og mundtlig eksamen
ForumindlægHey!Hvis man skriver SSO i matematik, kan man så komme op i den til mundtlig eksamen? Min lærer siger nemlig at det kan man først ved den nye gymnasie-reform! -
Prøve i GEOMETRI.
ForumindlægHey. Jeg skal have prøve her på fredag. SÅ vil lige spørge, om I synes, der er nogle vigtige ting jeg skal lægge ekstra fokus på (: .. og hvordan plejer i at læse op til prøver / matematik prøver !? :) -
Lektiehjælp på sydsjælland søges STRAKS!!
ForumindlægHejsaJeg søger en person som kan hjælpe med Fysik B og matematik B x antal gange om ugen!! Det skal helst være én som er bosiddende i sydsjællandsområdet!!Søges omgående!! -
synopsis
ForumindlægEr der nogle der har lavet en synopsis om " der er brug for arbejdskraft i Dk" eller har nogle ideer til det ? om vi skal have flere indvandrer ude fra for at arbejde i DK med samfundssfag og matematik -
massefylde?
Forumindlægheej.. sidder lige her og bliver i tvivl, om massefylde og rumfang er det samme? sidder nemlig med en matematik opgave hvor man skal regne rumfanget af en mursten og bagefter står der at man skal beregne massefylden ? -
Terminsprøve
ForumindlægHej Skal op i fysik, matematik, engelsk og dansk i terminsprøve i slutningen af marts... Hvordan kan man "forberede" sig ? Få man ikke nogle gamle eksamenssætter?? fra fx. 2008 eller 2007 -
SØGER !!
ForumindlægSØGER efter en matematik lærer, hvor han eller hun kan hjælp mig med 10.klasses niveau. Kender nogen af jer en lærer, eller er der nogen herind der kan hjælp mig..? HÅBER I KAN GIV MIG SVAR!! :) -
Hjælp!!
ForumindlægHej^^ nogen der vil rette min SRP opgave igennem?? Jeg har skrevet i matematik og samfundsfag. Jg skal aflevere den i morgen, så hvis der er nogle, som er søde, og lige vil rette den i gennem, skal i skrive hurtigt.. :-)
