Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 16181 til 16200 af 152758
-
Differentiabel funktion forklaring
ForumindlægHej Jeg træner til terminsprøverne. Jeg sidder med 2012 25. maj eksamenssættets opgaver uden hjælpemidler. Opgave 6 uden hjælpemidler kunne jeg ikke løse eller jeg ved, at det er g som er den afledede funktion til f, men hvordan kan jeg forklare det på en fyldestgørende måde, så jeg også se... -
Produktion af K^- mesoner
ForumindlægHej alle sammen Kan en af jer forklare hvordan man løser opgave 7 i følgende eksamenssæt: http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130527%20Opgaver_FYS_stx_A.ashx Det er hele opgav... -
Engelsk B eksamen, delprøve 1
ForumindlægHej! Jeg fandt en side sidste år, da jeg skulle til skriftlig årsprøve i engelsk B, hvor man kunne se eksamensopgaver (både delprøve 1 og delprøve 2) fra de foregående år. Nu skal jeg igen til terminsprøve i faget, og jeg kan simpelthen ikke huske hvad hjemmesiden hedder. Er der nogen der ved ... -
Teegardens stjerne
ForumindlægHej SP Kan en af jer forklare hvordan man løser opg. 4.b i følgende eksamenssæt: uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120816%20stx122%20FYSA%20skriftelig%20opgavesaet.ashx Jeg har fundet den samlede energi, men jeg kan ikke gennemskue hvordan areal og energi eller effek... -
Terminsprøve i dansk
ForumindlægHej Jeg har lige været op i dansk terminsprøve og ville gerne høre jeres bud på en karakter. Det er eksamenssættet fra maj 2013 og opgaven lyder på: "Skriv en kronik om kedsomhed og rastløshed i den moderne verden. Kronikken skal indeholde en redegørelse for synspunkterne og en karakterist... -
c) Bestem længden af D
ForumindlægHej. Jeg sidder med eksamenssættet fra December 2012. Jeg er nået til opgave tre, spg. c. Spørgsmålet lyder bestem længden af d. Jeg ved at vinkel d er 90grader og vinkel b er 49,7 og jeg ved at siden CB er 4,0. Hvad skal jeg gøre for at bestemme længden af d. -
Undersøg om nulhypotesen kan forkastes på et 5% signifikansniveau
ForumindlægHey. Er er nået frem til det rigtige resultat i opg 13 i dette eksamenssæt? http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/131206%20MatA-stx-06122013.ashx Jeg er både i tvivl om, om min nulhypotese er fyldestgørende, men også om jeg har lavet en rigtig konkludering til slut. Billedet er vedh... -
Skrubberens formål
ForumindlægHej, er der nogen der kan forklare hvad en "Skrubber" er rent kemisk. Hvad bruges den til? Jeg har nemlig problemer med opgave 4 e fra eksamenssættet fra maj 2014: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140522%201stx141-KEM-A-22052014.ashx På forhå... -
Hvordan finder man ændringen i molar standardentalpi?
ForumindlægHejsa Kan nogen hjælpe mig med opgave 2a i dette eksamenssæt? Hvordan bærer man sig ad? Jeg ved at der er noget med at man trækker reaktanterne produkter og reakter fra hinanden, men hvad præcist? http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120608%20Kemi%20htx.ashx -
Biotek aflevering HJÆLP!:O
ForumindlægHej Jeg skal snart aflevere en biotek aflevering og jeg har rigtig svært ved den. Det er det gamle eksamenssæt 2012, maj, opg. 3. Så hvis der er nogen der sidder inden med svarene, ville jeg være rigtig glad for hvis I ville dele dem/sende dem. Det drejer sig om spørgsmålene, men nogle af spørg... -
Mht. prøver
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg sidder og kigger på gamle eksamens opgaver vi har skulle lave i prøver, og kommer til at tænke på dette her: Når man skal op i folkeskolens afgangsprøver i f.eks. matematik er det altid i maj-juni måned. Men hvorfor bliver der lavet december-januar eksamenssæt? Hvad brug... -
Taksonomiske niveauer
ForumindlægHej Jeg er gået i stå, ifht at lave redegørende, analyserende og vurderende/diskuterende spørgsmål, fordi jeg har fået at vide jeg skal lave spørgsmål til mine bilag og jeg skal passe på med at, bruge "brede spørgsmål" til mit eksamenssæt. Hvordan er procuderen til at lave taksonomis... -
New environment
ForumindlægJeg vil gerne lave et nyt environment, der består af to ting: equation som omkranser \ce{}, hvilket stammer fra mhchem og bruges til at skrive kemi med (\ce{H2O} bliver fx med upright og sænkede tal). Problemet er, at \ce{} ikke er et environment i sig selv. Nogen ideer? -
Hvilken text opbygning er der typisk i et blues-vers?
ForumindlægEr det A-B-A, A-B-B eller A-A-B? På forhånd tak -
tager 1 sek:d
Forumindlæghedder det a party eller an party? -
Talteoretisk Bevis
Forumindlæga^(phi n) ==1 mod n Bevis: phi n repræsenterer de primiske restklasser mod n som er a1,a2, ... , a(phi n) Hvordan kommer jeg videre? -
antistof og antigener
ForumindlægSidder og bliver helt forvirret over eldonkortet, fordi: 1.Eldonkortet er inddelt således at der er fire forskellige felter med antistof-A, antistof-B, antistof-D samt et kontrolfelt. Antistof-A og Antistof-B kan bestemme blodtypen i AB0-systemet mens Antistof-D bestemmer Rhesustypen. Hvis det s... -
reducér - har glemt det
ForumindlægHey.. har glemt hvordan man reducér helt korrekt!nogen der ka hjælpe? Reducér: (a+b)^2-a(a+2b) noget i den her stil?: a^2+ b^2 + a^2-2b? -
forklare to udsagn
ForumindlægJeg skal ud fra potensregnereglerne forklare hvorfor følgende to udsagn er sande: 1. sqr(a * b) = sqr(a) * sqr(b) 2. sqr(a / b) = sqr(a) / sqr(b) Er gået helt kold... -
Vektorregning
Forumindlæghjælp søges!!!!\n\nOpgave 2.002 \n\nOm to vektorer a og b gælder \n|a|=2, |b|=3 og |a+b|= 3 \n\nBeregn gradtallet for vinklen mellem vektor a og b. \n er ikke hel sikker på at dette er rigtig, men så har jeg sagt at vektor: a^2 = /a/^2 = 2^2 = 4 => vektor a =kvdr(4) =2 og det samme med vektor ...
