Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 16181 til 16200 af 34803
-
fysik
ForumindlægHej! hvordan løser man denne her reaktionsligning: H2SO4 + NaOH -
Hvad gør et stof reaktivt?
ForumindlægJeg arbejder med antibiotikummet Methicillin. (Se billede) Jeg ved godt at sidegruppen med dens methoxygrupper gør den svære at nedbryde for bakteriers enzymer. Men hvorfor er B-lactamringen så reaktiv? (Det er den der giver pencilliner deres virkning) -
Spændingsrækken.
ForumindlægFørst og fremmest, tusind tak fordi i tager jeres tid til det her! Mit spørgsmål er i forhold til metaller og ikke-mtaller. Jeg tror ikke helt jeg forstår hvorfor spændingsrækken "kun" består af metaller? Og hvilke betydning har det for redoxreaktioner? Kan disse reaktioner kun foreg... -
ozonolyse
ForumindlægHej.. Håber der er nogen der kan hjælpe mig.. har slet ingen anelse om hva jeg skal lave.. nogle hint ville være godt.. Ozonolyse er en type reaktioner, hvor dobbeltbindinger kløves. reaktionen foregår i to trin: først reaktion med ozon, O_3 og derefter reaktion med Zn og syre. hvis der starte... -
Hjælp til en opgave!
ForumindlægSIdder med følgende opgave: En dag danner solens stråler en vinkel på 37,2 vandret. Hvor lang en skygge kaster et 90m højt hus? Ser meget simpel ud, men er stået lidt (måske fordi jeg ikke har lavet andet end mat. i dag!) Nogle, der kan hjælpe? -
Fajans regler: kovalente vs. ionbindinger mht smeltepunkt
ForumindlægHej, et enkelt spørgsmål angående forskellen i smeltepunkt for ionforbindelsen MnO og ionforbindelsen Mn2O7 (med kovalent natur) Mn2O7 Har et lavt smeltepunkt fordi den har kovalent karakter grundet høj ladningsdensitet fra Mn. Men hvis bindingen i Mn2O7 er stærkere end i men MnO forstå... -
Hjernen,hjertet og følelser. (ex. kærlighed, had osv)
Forumindlæghvilken sammenhæng tror/mener I disse tre "begreber" har? Hvorfor? Kunne godt bruge meget guf til det her, da det er til en opgave.. Links og navne på bøger om disse ting, kunne være lige så godt! På forhånd tak. -
Energiindhold i stoffer
ForumindlægHej ! Ville høre om der var nogen der ved hvor jeg finder energiindholdet i Penten (Alken) og Heptadecan (Alkan) pr. gram På forhånd tak -
Har dit gymnasium elektroniske bøger?
ForumindlægHej Spørger blot af ren interesse, eftersom flere folkeskole har fået udleveret ipads til eleverne samt elektroniske bøger: Har dit gymnasium, eller kender du nogle som benytter elektroniske bøger i stedet for fysiske bøger? -
Valg af linje i gymnasiet?
ForumindlægJeg går i 9. klasse og har besluttet mig for, at jeg gerne vil på STX: Jeg er meget tværtifaglig, men ved ikke, hvad jeg vil i fremtiden - hvilket gør, at jeg gerne vil have alle mulighederne, når jeg engang har huen. Til gengæld er jeg virkelig i tvivl om, hvilken linje der er smartest for m... -
Må jeg have billeder med i teksten?
ForumindlægJeg er blevet i tvivl om, om jeg må sætte billeder ind i teksten eller jeg kun må inddrage billeder på bilag tilsidst? -
afstem alkohol
Forumindlæghej. Jeg har fået en mindre opgave af min kemilærer. Opgaven lyder på at jeg skal fortælle om alkoholer, og jeg skal give et eksempel på en afstemt alkohol som er blandet med vand. Jeg har valgt at afstemme æblesyre (hydroxybutandisyre). og grunden til at jeg har valgt denne, er at det har 3 OH-g... -
fra mol til gram
Forumindlægjeg har også et spørgsmål, hvori der står at Ethanol varmekapacitet er 112,0 J/(mol*K). spørgsmålet er, hvordan jeg laver det om til J/(g*K) altså fra mol til gram? -
Tyngdeaccelerationen (formel)
ForumindlægHej! Er der en der kan hjælpe mig med at omskrive denne formel g= (G*m) / (r2) så der er en hvor G, m og r er isoleret? På forhånd tak. Mvh. Christina. -
halveringstid :) !!!
Forumindlæghvorfor er det godt at arbejde med stoffer som har en lav halveringstid når man laver forsøg??? -
Forberedelse i timen
ForumindlægHej, Jeg er en elev der går i 8 klasse: Jeg fik 4 i dansk, og ville spørge min lærer hvordan jeg kan få gode karaktere. Han svarer:''Du skal bare være aktiv i timen''. Så lige nu tænker jeg, for at være aktiv i timen skal man da være forberedt til timen, og derfor vil jeg spørg... -
Biologi og ???
ForumindlægHeej Er der nogen, der har nogle gode forslag til hvad man kan kombinere biologi med og hvilke emner man kan tage fat på med biologi som det ene fag, her til AT-synopsen..?? Jeg har kigget i ressourcerummet, men synes det ligger utroligt meget op til noget miljø og klima, hvilket jeg ikke rigtig ... -
Hvordan skrives en journal
ForumindlægHej.. jeg ved ikke helt hvilke elementer som en journal skal indeholde ? På forhånd tak -
fuldstændig og ufuldstændig forbrænding
ForumindlægHej SP Er der nogen der kan forklare mig forskellen mellem fuldstændig og ufuldstændig forbrænding? Jeg har prøvet at søge på nettet, men uden held? -
Hvad betyder bølgen SE DET VEDHÆFTEDE BILLEDE
ForumindlægHvad betyder bølgen
