Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 16201 til 16220 af 27879
-
Metoder - hjælp!
ForumindlægJeg skal op i AT i morgen og jeg skal have fundet ud af noget mht metoder. Jeg har benyttet den kildekritiske metode, men jeg skal overveje hvorfor den både kan være samfundsvidenskabelig og humanistisk?! Mit emne er terroaktioner i vesttyskland i 1970erne. Vær sød at hjælp! -
Energi
ForumindlægHej :) Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning. Håber nogen kan hjælpe :) -
haster!
ForumindlægHej mennesker Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning. -
problematisk problemformulering
Forumindlæghej alle. står i AT til knæene, og skal til at skrive en synopsis. Emnet er atomprøvesprængninger, og de to valgte fag er engelsk(historie eller analyse) + biologi. tænker på noget med evt følgeskader, eller noget angående de omtalte "downwinders". nogen idéer, eller nogen hjælp ? :D -
vø-
Forumindlægjeg har valgt vø som et af mine fag til srp, og overvejer at vælge enten afsætning eller iø, men kan ikke rigtigt komme på et godt og spændende emne? nogen som måske kunne give lidt inspiration:) -
Metoder i AT
ForumindlægHej, jeg skal op i AT i morgen, men er i tvivl om metoderne i dansk og samfundsfag. Til at svare på min problemformulering har jeg primært bare brugt bøger omkring emnet (ungdomshuset), og fundet svaret ved at læse mig frem til det. Hvilken metode hører det indenunder? -
Kilder til romerriget
ForumindlægHej Alle... Jeg sidder igang med min 24-timers forberedelsestid, hvorpå jeg har trukket emnet Det antikke grækenland og romerriget. jeg skal inddrage nyt materiale, men kan ikke finde nogle kilder om demokrati eller Augustus. Håber i kan hjælpe mig :-) -
Kilder til romerriget
ForumindlægHej Alle... Jeg sidder igang med min 24-timers forberedelsestid, hvorpå jeg har trukket emnet Det antikke grækenland og romerriget. jeg skal inddrage nyt materiale, men kan ikke finde nogle kilder om demokrati eller Augustus. Håber i kan hjælpe mig :-) -
Forberedelse til HTX
ForumindlægEr der nogen som går på HTX som kan komme med noge ideer til hvordan man kan forberede sig? Skal have Mat A - Fys A som linje. Hvad gennemgår man i de to fag i løbet af de 3 år? Hvilke emner? -
SRP - inspiration
ForumindlægHej er der nogen som har nogen ideer til emner inde for enten fagene engelsk og billedkunst eller spansk og billedkunst? evt noget med livet på gaden (gadebørn) bare mere specifikt med evt. en kunstner der beskæftiger sig med noget lignende. -
Tysk noter
ForumindlægHej alle skal til prøve i tysk og vil høre om der er nogle som har nogle rigtig gode noter til disse emner: Hjælpeverb. Sv. Vb St. Vb. Modalvb. Person. Pron. Kasus/analyse/artikler, bestemte og ubestemte Bisætnings indledere/ordstilling i bisætninger På forhånd tak -
grænseværdi
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg løser denne opgave? Er selvfølgelig også interesseret i svaret, men mest hvordan man gør så det er til at forstå, jeg lå nemlig syg da emnet blev gennemgået. Se bilag -
SRP ...
ForumindlægHej :) Jeg skal snart skrive SRP, og jeg ved ikke helt hvilke fag jeg skal skrive i, eller hvad emne? Har dansk, matematik, historie og fransk på A. Og samf på B. Nogen der har en idé til kombinationer og/eller idéer? -
Mangler lidt hjælp
ForumindlægHej derude. Jeg skal til at lave SRP i skole. Jeg har valgt de to fag som VØ og IØ. Jeg har tænkt lidt på at skrive om enten Markedsudvikling eller om globalisering / Outsourcing. Hvad kan man skrive omkring de to emner? Håber nogle kan svare mig på dette. Hilsen mig -
Samf eller his til dødsstraf?
ForumindlægJeg står i den situation som så mange andre, at vi skal i gang med SRP. Jeg har valgt emnet dødsstraf i USA og har selvfølgelig valgt engelsk. Men nu kommer det svære, skal jeg kombinere det med historie eller samfundsfag b-niveau? -
SRP HHX
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at vælge et emne (to fag) jeg skal skrive om. Er dog rimelig lost omkring, hvad jeg kan skrive om. Nogen som har nogle ideer? Jeg har VØ, IØ på A -
historisk analyse
Forumindlæghej. jeg sidder med et lille problem her. jeg er nemlig ikke helt så sikker på hvordan jeg skal analysere mit emne i historie. nemlig danmark i oplysningstiden. hvis nogen kunne hjælpe, trods dette sene tidspunkt, ville jeg blive meget glad :) -
Hjælp til Dansk Essay!
ForumindlægHej jeg ville spørger om i kunne komme op på nogle ideer jeg kan skrive om i mit danske Essay. Emnet er livsvalg. Bare nogle gode tips til indledning og sådan. En reflektion over temaet "livsvalg". :-) -
Kreative ideer til produkt??
ForumindlægSkal finde på et kreativt produkt til min prøve-eksamen, som jeg skal have om et par uger. Er dog helt blank for ideer... har emnet Israel-Palæstina-konflikten. Er der nogen der måske har en kreativ og unik idé til hvad jeg kan lave? -
Jerusalem
ForumindlægHej Studie portalen :) Jeg er i gang med en opgave om Jerusalem. og undre mig over om hvordan at Jerusalem kan blive ved med at være centrum for religiøse krige? hvordan kan det være? nogen der har lidt styr på emnet og kan hjælpe mig?
