Søgning på: srp historie musik. Resultater: 16201 til 16220 af 24890
  • im wald von Czerwany dwor-spørgsmål

    Forumindlæg
    hej. har en tysk aflevering for som handeler om nogl sørgsmål til im wald von Czerwany dwor, skrevet af Arno surminski. nogle der har læst den? har nemlig lidt svært ved nogle af spørgsmålene. historien er i bla. bogen vorwärtsträumen. :)
  • 1 G opgave

    Forumindlæg
    Hey! Jeg skal skrive en 1.G's opgave, Dansk/Historie, jeg har valgt dansk, men jeg kunne godt tænke mig at høre jer, om i kender en super god roman, som ville være genial og lave en analyse udfra? Mange Hilsner Nathalie :)
  • Manglende emne

    Forumindlæg
    hej... Jeg skal til at skrive en synopsis i AT Jeg syntes bare ikke jeg kan finde et ordenligt emne Skal skrive om Videnskab og ansvar i et naturvidenskabeligt fag og en humanistisk.. har fagene: Kemi, Fysik og: Dansk, Historie nogle der har nogle kreative og gode ideer?
  • hjælp- romantikken

    Forumindlæg
    Hej.:) jeg skal lave at opgave om romantikken, nogen som har gode råd omkring det? nogen som har en opgave liggende,eller ved en masse om det, i fagene billedkunst, dansk og historie. alt hjælp ønskes :) knus mig
  • Info til AT-synopsis om biologiske våben

    Forumindlæg
    Hej alle biologi interesserede! Jeg skal meget snart skrive AT-synopsis i biologi og historie om biologiske våben, så ville høre om der er nogle der har ideer til hvilke krige der blev brugt bio-våben i og anden info der kunne hjælpe mig. På forhånd mange tak!! Ivalu
  • 2g opgave :(

    Forumindlæg
    Hej alle gode mennesker:) Jeg er ved at lave en analyse til dansk/historie opgave. Og jeg har læst novellen "Les Quatre Diables" (de 4 djævle) men nu står jeg fast, skal beskrive hvad det stille eksistens er. Nogen der vil hjælpe?! Pleease??!
  • bestemmelse af hel eller brudstykke af tekst

    Forumindlæg
    Jeg har lige læst Fejlen af Anders Bodelsen. Fra Dansk læsebog side 349 til 352. Jeg kan ikke definere om dette er et uddrag fra en større historie eller om det er en hel tekst. Håber der er hjælp at hente. Nette.
  • son of satan

    Forumindlæg
    nogen der har læst den her? tænkte bare om i vidste et godt link til en opg. om den .. ka ik finde noget som helst her og studienet... skal skrive engelsk stil om gruppepres og så self. ved rørende den historie der.. ville være godt med lidt inspiration. på forhånd tak :)
  • AT: naturvidenskabelig metode?

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal til AT-årsprøve i morgen i fysik og historie, og skal kunne forklare noget om den naturvidenskabelige formel (Virkelighed --> model og data --> hypotese). Jeg forstår bare ikke helt, hvad der menes med den :) Håber nogen kan hjælpe mig!
  • AT - årsprøve.. ideer til synopsis!!

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal snart aflevere min synopsis til årsprøven i AT, men har lidt problemer med at finde en overordnet problemstilling at arbejde med. Hovedemnet er naturalismen, og fagene vi har arbejdet i; historie, dansk og fysik. Håber der er nogle der har nogle ideer. På forhånd tak :)
  • emner til dialogen?!

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet en opgave i dansk og historie om Martin Luthers tale og sammenlignet ham med Malcolm X, men har virkelig ingen ideer til hvad jeg kan forslå vi skal snakke om i dialogen, nogle der kan hjælpe ?
  • NOTER

    Forumindlæg
    Hey hey.. Er der nogen derude der tilfældigvis har nogle rigtig gode noter til, Mat B, Religon C, Samfundsfag c, Historie B? bare en af dem, behøves selvfølgelig ikke at være dem alle. - Håber der er nogen derude. Tak på forhånd.
  • Ideologiernes frembrud

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Er det muligt til dette års AT-eksamen at kombinere samfundsfag-historie og skrive om ideologiernes frembrud? Mig bekendt er det i netop perioden 1851-1914 at bl.a. marxismen opstår. Et hurtigt svar ville være super!! :D På forhånd mange mange tak!
  • krig og medier

    Forumindlæg
    hey! Jeg skal arbejde med fagene engelsk og historie, hvor temaet er krig og medier! derfor vil jeg høre om der er nogle som har nogle gode ideer til emnevalg? f.eks. en krig som blev styret af medierne eller påvirket af medierne.. jeg er åben for alle ideer!!
  • Siger man 'De' til lærerne i USA?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at skrive en dansk historie, der foregår i USA, og så kunne jeg godt tænke mig at vide om, man sagde 'du' eller 'De' til sin lærer. Det hedder jo det samme på engelsk, så jeg er lidt usikker. Tak på forhånd!
  • fagenes teori og metoder-samf og his

    Forumindlæg
    Hvad er forskellene og lighederne på disse i de 2 fags teori og metoder, når historie er humanistisk. Håber på nogle fyldtsgørende svar, da dette vil hjælpe mig meget. Hvis du har tid og lyst samt har noget at byde ind med, kan du tilføje mig på min msn: [email protected] Mange hilsner.
  • Samfundsforholdene i 1900 tallet

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig brug for en smule hjælp så håber der sidder nogle kloge hoveder derude som kan hjælpe mig. Jeg sidder med en historie årsprøve 24 timers og der er et spørgsmål der hedder: Hvordan var samfundsforholdene 1900? Det overordnede emne er velfærdsstaten.
  • Den kolde krig og vietnamkrigen . Please!

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i historie og to af vores emner er den kolde krig og vietnamkrigen:( Er der nogen der har nogle noter om de to krige eller kender nogle gode hjemmesider hvor jeg evt. kan finde nyttig information? På forhånd tak :)
  • terrorisme problemformulering

    Forumindlæg
    Hej :). Om et par uger har vi et projekt om terrorisme i ks-fag (samfund , religion og historie). Vi skal finde problemformulering om terrorisme. Har I nogle forslag hvad problemformulering kan være?:-). Det vil være en stor hjælp..
  • EU og Danmark ?

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har i min dansk/historieopgave, valgt at skrive i historie, i emnet Danmark og EU. Men jeg er virkelig lost over hvad jeg skal skrive :/ ! Nogle spændende idéer ? :) Det må max fylde 7 sider, så det skal ikke være lange emner .