Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16221 til 16240 af 52987
-
Hvad hedder hjemmesiden?
ForumindlægHey med jer alle.. håber alle har haft en god jul.. Jeg vil bare spøge om i kendte nogle hjemmesider hvor man kan se om forskellige uddannelser, hvad der kræver for de forskellige jobs? Håber i kan hjælpe.. MANGE TAK -
Muskelsvind
ForumindlægHej Studieportalen. Er det nogle, som ved hvor man kan finde et træningsprogram til dem med muskelsvind? Jeg skal bruge det til min SRP. Hilsen Signe. -
Radiostråling - effekt
ForumindlægJeg sidder lidt fast i en opgave jeg har fået...Den del jeg ikke kan gennemskue er: "Radioteleskopets modtagerantenne har arealet 490 m^2 målt vinkeltret på retningen til "Cygnus A", hvorfra den modtager radiostråling med effekten 1,1*10^-13 W. Afstanden til "Cygnus A" er... -
Kildekrtitik
ForumindlægHej med jer!Jeg skal til at skrive 2.års opgave og har selvfølgelig læst en del bøger forinden... Det er nok os meget godt, men ligemeget hvor mange bøger jeg læser synes jeg ikke rigtig jeg får noget relevant ud af det... Det er som om jeg ved nok om emnet og det bare er det sidste der mangler f... -
Bruger i foraet korrekt?
ForumindlægEfterhånden som jeg er begyndt at bruge denne side mere og mere (primært for at hjælpe/debatere), har jeg fået på fornemmelsen at brugerne ikke i alle henseender bruger foraet "korrekt". Det ser tit ud som om at nogle folk af dovenskab posterer mandagens aflevering her på siden, hvoreft... -
lidt flere tjeker.
Forumindlæg7: han får brevet i overmorgen. he get the letter the day after tomorrow. 8: de er kommet for at blive en uge. they are came to be in a week. 9: Mary har altid skrevet hans regninger. Mary has always write hes bill. 10: de havde ikke set hinanden i 10 år. they have not see each other in 10 years.... -
Den mystiske sag om hunden i natten
ForumindlægHej alle sammen jeg har brug for noget hjælp.. Er der nogen af jer der har læst bogen Den mystiske sag om hunden i natten af mark haddon som har prøvet at lave en opgave om den, jeg sidder med 3 ting jeg mangler til min opgave.. jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kobler bogen og Euklids algorit... -
Hjælp til diktater og læseprøver
Forumindlæghej jeg er en dreng der går i 8.klasse. For 3 uger siden fik vi en FSA læseprøve fra 2006, som vi skulle lave. Det endte med at jeg fik 7 for den. Her for bare en uge siden fik jeg en diktat, hvor jeg også fik 7. Jeg har tænkt mig at øve mig, så jeg kan blive bedre. Derfor vil jeg bare spørge om... -
Tysk: 3 sætninger..bitte helfen
ForumindlægHey.. (Jeg ved godt det er meget sent.. Burde faktisk også gå i seng nu.) Men ville lige høre om Herr Witczak eller en anden havde tid til at kigge på mit tysk.. (det er først til i morgen aften..)På forhånd tak!Als der Vater die Tür öffnete zeigte die Dunkelhaarige Frau das Bild.die leibliche Mu... -
hjælp
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig igang med denne er helt lost Beregn de ubekendte stykker i den spidsvinklede [\triangle ABC] samt trekantens areal T, når 1) B = 82 grader , b = 7,00 og c = 6,55 2) A = 73 grader , [C = 65 grader og a = 4,5 3) C = 80 grader , b = 8,10 og c = 8,44. -
indledning
ForumindlægHey!Øhm, ved det her er et noget mærkeligt spm, men hvordan kan man lave en god indledning?Altså jeg mener, er der nogle hv- ord man kan sige til sig selv, inden man laver den? eller andre ting? jeg er mega dårlig til det med indledninger. Så hvis i sidder derude med nogle fif, vil jeg meget gern... -
Badebold
ForumindlægHej, Er der nogle der kan hjælpe mig med disse 2 opgaver: En badebold med rumfanget 3,0dm^3 flyder på vandet, således at 5% af boldens rumfang er under vand. a.beregn badeboldens masse. b.find størrelsen af den lodrette kraft, du skal påvirke bolden med for at holde den helt under vand... -
Jazz-musik.
ForumindlægHey.Ville lige "høre" om der er nogle som har skrevet en opgave eller lignende om jazz-musik. (Hvad er typisk for jazz, første jazz musiker osv..). -
Jobsamtale
ForumindlægSkal snart til jobsamtale, så kunne godt bruge et par råd!Der må være nogen af jer andre der bliver færdige til sommer, der har søgt noget??Hvad er vigtigt til en samtale??Hvad spørger de typisk om??Er der tests?? (Personligheds- og færdighedstest)Håber i har nogle råd!!! -
Jeres mening Om "apartheid"
ForumindlægJeg Hej Alle Sammen - Her for nogle dage siden så jeg en film "Goodbye Bafana", Og den handler om Nelson Mandela og apartheid. - Jeg har oprettet denne tråd for at høre jeres mening om apartheid og om det Nelson Mandela gjorde var rigtig. link til filmen: http://en.wikipedia.o... -
Opgave 1221 - Ligning for cirklen
ForumindlægHej. Jeg har brug for noget hjælp til følgende opgave: Opgave 1221 En cirkel tangerer x-aksen i punkt (5;0) og går desuden gennem (2;4). Angiv en ligning for cirklen Hvad gør jeg? -
Halveringstid
ForumindlægHvordan finder jeg halveringstiden ud fra en graf der er tegnet på et semi-logaritmisk pappir? -
HJÆLP HURTIGT!
ForumindlægJeg har et par opgaver jeg meget gerne ville have en hjælpende hånd til.1. Jeg har 2 cirkler der tangeres af en linje. Den ene cirkel har centrum i 0,0 og radius 1, mens den anden cirkel har centrum i 4,0 og radius 2. Hvordan finder jeg så førstekoordinaten på førsteaksen, hvor tangenten skærer.2... -
Den romerske hær
ForumindlægHej studi...Jeg er ved at skrive historieopgave om den romerske hær, og så ville jeg lige høre om en nyttig ting.Jeg har lavet en redegørelse, analyse og diskussionsdel... Redegørelsen fylder 2 sider, analysen 3 og diskussionen 3... Er det fint?Skal man også lave fodnoter/henvisninger når det er ... -
Dansk: vær sød at svare...
ForumindlægHey, er der nogen der ved præcist hvilken litteraturist periode Sven holm skriver i 1968?(hvad for en isme er det: nyrealisme??)
