Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16221 til 16240 af 20689
-
hjælp :) :)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er blevet egnet til gym, og har så søgt ind sammen med min uu vejlder. er der en chance for jeg ikke bliver optaget ? mit gennemsnit er på 6,5.. Passer det, at man SKAL op til optagelsesprøven for at komme på gym, hvis man ikke består i mat, dansk, fysik samt engelsk eksamen? -
Induktion
ForumindlægHejsa folkens! Jeg sidder derhjemme og er i gang med fysik disposition om emne: Induktion. Men nu er jeg kommet i tvivl om noget. Hvor bruger man egentlig induktionsstrøm og kan man bruge både DC og AC i strøm anvendelse. ( Altså kan man godt bruge jævnstrøm og vekselstøm i induktion ) Pl... -
Spionsatellitter
ForumindlægHey! Jeg har valgt at have om overvågningssatellitter under den kolde krig i fysik og historie. Jeg leder lige nu efter nogle historiske kilder omkring spionsatelitter og den form for overvågning på det tidspunkt. Jeg har fundet noget om Corona og Zenit, men jeg vil gerne have det sat ind i et me... -
elasticitet af is
ForumindlægHej alle. Vi er igang med et eksamensprojekt i fysik, hvor vi ved hjælp af isens styrke vil finde elasticiteten af forskellige materialer. Vi vil som en bonus finde grænsen til plastisk deformation. De 3 materialer vi vil teste er: træ, plastik og aluminium. Nogle der har nogle gode råd og ev... -
1.g
Forumindlæghej, er meget i tvivl om hvor meget der skal til for at man skal gå en klasse om i gym. jeg går i 1.g nu, og skal op til eksamen til sommer, og det bliver nok matematik eller fysik jeg skal op i, da det er fag jeg ikke er god til, har jeg fået at vide at hvis jeg dumper fx. matematik skal jeg gå... -
Isoleret system?
ForumindlægHej :) Jeg sidder og forbereder mig til min mundt. eksamen i fysik C, og jeg skal snakke om energi og nyttevirkning. Jeg har forstået at et isoleret system er et system hvor der hverken kan blive tilført energi og energien kan heller ikke slippe derfra.. er der nogle der kan give mig et eksem... -
Hvad er "modevidenskaben"?
ForumindlægJeg læser om det muslimske Spanien omkring år 1000, og der står blandt andet dette: Bade antikke skrifter og arabiske - specielt vedrørende matematik, astronomi, fysik, medicin og "modevidenskaben" astrologi studeredes og drøftedes på lige fod af alIe religioner, og derigennem bevaredes... -
FSA
ForumindlægHej Jeg skal op i fysik/kemi prøven på fredag. Min lærer har ikke fortalt noget om selve det vi skal snakke om. Jeg ved, at man trækker et oplæg. Men er det et spørgsmål eller hvordan foregår det? -
Mekanik
ForumindlægTil mundtlig eksamen i fysik B skal jeg under emnet mekanik komme ind på Acceleration, hastighed og stedfunktion, frit fald og skråt kast. Jeg synes virkelig det er svære emner isæt det frie fald og skrå kast. Og stedfunktion. Er der nogle der vil forsøge at forklare mig det på en l... -
Halveringstid
ForumindlægJeg har lidt problemer med noget fysik/kemi, med disse spørgsmål: Ved hjælp af kernekortet kan man læse sig frem til navn og nummer på det nye stof. Forklar hvordan man læser kortet, og vis hvad følgende stoffer omdanner sig til? (U-234, Pa-234, Rn-220 og Ac-228) På hvilken måde kan man benytte ... -
Protonhenfald
ForumindlægJeg sidder med eksamensopgaven i fysik fra december 2009, og er kørt fast i opgave 4. Jeg kender facit, men kan ikke komme frem noget der minder det mindste om det. Har vedhæftet det jeg har lavet, bemærk det er det sidste jeg er kørt fast i. Håber nogle kan hjælpe.. -
bil og kappacitet
ForumindlægHej. Jeg har en opgave i fysik der volder mig en del problemer. Håber på lidt hjælp. På en 12 v akkumulator opgives kappaciteten til 50 Ah. Hvor længe kan en bil stå med nærlyset (2 gange 60 w ) tændt, før akkumulatoren er halvt afladet? Pw =0,054 ohm mm^2 /m for wolfram På forhånd tak. -
kræfter
ForumindlægHej! Vi har i fysik beskæftiget os med kraft og arbejde. Jeg har læst om det i min bog men der er nogle ting som jeg ikke forstår: Hvordan bestemmer man; en normalkraft, en gnidningskraft, og en gnidningskoefficient? eksempelvis hvis vi har et skråplan med en klods som vejer 400 g, som glider... -
komposanter - terminsprøve snart
ForumindlægHej. Jeg har søgt lidt herinde, på nettet generelt og i min fysik bog, men kan simpelthen ikke finde et generelt svar på hvordan man deler op i komposanter. Er der nogle der kan give et svar på dette? Jeg skal op i terminsprøve i morgen så det er last call :) desuden kunne jeg godt bruge nogle fo... -
absorbtion
ForumindlægHej med jer. Jeg har tidligere foretaget nogle beregninger i fysik-timerne. Jeg står bare nu over for det problem, at jeg ikke kan huske hvad det er jeg har regnet ud.. (flot). Det jeg har gjort, er at opstille følgende for aluminium: antal elektroner pr. cm^3/my (absorbtions koefficienten) Hvad... -
Flytning af sateliter, fra en bane til en anden
ForumindlægHej alle fysik hoveder ! Jeg er igang med min AT opgave omkring GPS, og har af den grund en problemstilling der lyder: - På hvilken måde kan man ændre satelitternes placering omkring jorden? Jeg ville beskrive lidt om magnetic torque (magnetisk tiltrækning) men har ikke kunne finde noget passend... -
De nye regler
ForumindlægHej folkens Hvordan er de nye regler for, hvor mange eksamener man skal op i? Jeg har været op i disse fag i 1 og 2. g Musik, Fysik, Engelsk Og jeg har disse fag i 3.g Matematik, Kemi, Dansk, Historie, Biologi C, Design, Old, Religion Jeg ved godt, at AT er fast, men hvad med de andre fag? Hv... -
HJÆLP!!!Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, el... -
metaller
ForumindlægHej jeg har lige nogle opgaver som jeg har brug for noget hjælp til.. 1. Beregn den elektricitetsmængde, der skal til for at fremstille 100 g Al. (Hertil kræves muligvis fysik-hjælp). 2. Hvor meget O2 vil der samtidig blive udskilt? (brug molforholdene i reaktionsskemaet) *jeg har ikke lavet r... -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej Jeg sidder her og ved ikke helt, hvordan man egentlig skal kæmpe igennem denne SRP-opgave. Jeg har valgt Fysik/Dansk og har et emne: Kernefysik. Er der nogen som kan hjælpe mig med at forklare, hvordan man egentlig skal lave en SRP opgave, så den altså bliver god? Håber der er nogen som kan h...
