Søgning på: dansk reportage. Resultater: 16281 til 16300 af 41162
  • Hvilken 'ideologi' har obama?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg er ved at lave en opgave omkring nogle forskelle ml. Bush og Obama. Selvfølge er der forskellen i parti. Men når Busk tilhører neo-konservatismen som er en grupering indenfor det Republikanske parti, hvad kan man så sige Obama tilhører indenfor det Demokratiske Parti? På forhånd ta...
  • Eksamen

    Forumindlæg
    HEj.. kan man godt få både ulæst og læst tekst til mundtlig eksamen? At man skal perspektivere til ek. klokken(læst tekst), kan det være en anvisning?
  • litteratur der omhandler skattesvindelsagen

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skulle skrive en SRP om den store udbytteskatsag, hvor Danmarks statskasse blev tømt for flere milliarder. Jeg leder efter noget litteratur som kan analyseres fx digte, sange, læserbreve, bøger. Nogle bud????
  • Er fransk nemt eller svært?

    Forumindlæg
    Se ovenover.
  • Tysk! Fsa 2010

    Forumindlæg
    hej :) Alle jer der havde tysk til afgangsprøven sidste år (maj 2010) kan i ikke sige hvilken stil man skal skrive?
  • tysk kasus.

    Forumindlæg
    Kan nogen forklare mig hvordan man finder kasus i sætning, og hvordan man bruger det?? Jeg har aldrig rigtig forstået det, selvom jeg har fået det forklaret mange, mange gange - så det skal gerne være helt fra bunden!
  • hjælp til integration

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at lave en projektopgave omkring emnet integration. Til fremlæggelsen skal jeg have et produkt (en kreativ idé). Jeg har inegn anelse om, hvad produktet skal være, er der eventuelt nogen, der kunne være sød at hjælpe mig?
  • Miljø Kampagne

    Forumindlæg
    Hej Vi har fået stillet til opgave, at lave en kampagne under emnet "Miljø Politik". Jeg vil høre om i nogle ideer? Planen er at lave en video, en folder eller en plakat + almene informationer. Tak!
  • Kriminalitet i Danmark

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg er igang med en samfundsopgave om kriminalitet. Vi har alle skullet vælge en artikel med en aktuel sag, hvor sagen min. er på anklage stadiet. Jeg har valgt en artikel om Kurt Westergaard og øksemanden. Men jeg mangler nogle gode spørgsmål at besvare omkring opgaven. Jeg har allere...
  • Rette en aflevering

    Forumindlæg
    Hej sp Jeg vil høre om der er nogle der vil/ har tid til at læse og rette min opgave. Har ikke vedhæftet den, men sender over indbakke/ mail, da jeg har oplevet at nogle har sat min opgave ud på nettet, hvilket har været en ubehagelig oplevelse. Kh.
  • Hvornår skal verbet tilsidst?

    Forumindlæg
    hej, Jeg skal til skriftlig terminsprøve i morgen (9. klasse), og jeg er stadig ikke helt sikker på, hvornår man skal sætte et verb tilsidst. Er der nogle, som kan hjælpe mig? :)
  • Sætning

    Forumindlæg
    Analysér sætningen I Tyskland er der stor interesse for natur og sundhed Jeg går ud fra at : I Tyskland = adverbialled er: verballed der: subjekt stor interesse: direkte objekt (Jeg er i tvivl om, dette er objekt eller prædikatsled) Min oversættelse lyder: In Deutschland gibt es groβes Inter...
  • was/were?

    Forumindlæg
    Some of the boys were/was happy?? Skal jeg bruge were eller was, og hvorfor? Egne tanker: Nogle af drengene kan jo også være bare én enkelt, hvorfor det vel så skal være was. Lidt ligesom i some -body, -one samt any -one, -body = was/has/is osv.
  • SPANSK, HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hola Skal oversætte det her : taler du også spansk Siger man : "hablas tambien espanol" eller "tambien hablas espanol" ???
  • Engelsk - fejl?

    Forumindlæg
    Hello Kan nogen forklare mig, hvorfor der er fejl her? Vil gerne, hvis det er muligt, have en forklaring med. Hm.. Jeg forstår ikke hvorfor det skal hedde: "Did you want to try to cheat." og ikke "Did you want trying to cheat."
  • nogen som kan forklare med simple ord hvad der menes med "Banal nationalisme"

    Forumindlæg
    nogen som kan forklare med simple ord hvad der menes med "Banal nationalisme"
  • Hjælp!

    Forumindlæg
    Hvordan dannes en regering?
  • Kan man...

    Forumindlæg
    kan man kalde det her for en Novelle?
  • AT underemne 2011?

    Forumindlæg
    Hej jeg har valgt fagene samfundsfag og historie, men kan simpelthen ikke finde et underemne. Nogen forslag? Kom gerne med uddybninger :-) På forhånd tak! Mvh Nicolas
  • Lysets Engel gaaer med Glands

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ville høre om nogen vidste, hvilken form for romantik B.S. Ingemanns digt, Lysets Engel gaaer med Glands fra 1837, er skrevet. Jeg ved, at Biedermeier startede omkring 1820, da Danmark fik økonomiske opsving, men jeg kan ikke helt finde ud af om digtet er borgerlig romantik. Håber nogen...