Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16321 til 16340 af 28854
  • Videresendelse af DNA

    Forumindlæg
    Jeg er ikke særlig god til biologi og har lige et spørgsmål. Hvis en dreng er født tynd og han senere hen bliver tyk og gifter sig med tyk kvinde (som var født tynd) - bliver deres barn så højst sandsynligt tyk?
  • en der vil sælge sin Campell&Reece bog?

    Forumindlæg
    HEy Guys Skal til at starte på biokemi og vil høre om der er nogen herinde som har lyst til at sælge sin Campbell&Reece, ''biologi''8th edition?... Tak på forhånden MVH Tina
  • aktionpotentiale og nervesystemet

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med en SRO i Biologi og kemi. Jeg har lidt svært ved at svare på spg så håber nogen herinde gerne vil hjælpe 1. hvordan det aktionspotentiale spredes i et neuron og hvilken virkning det har på en GABA-receptor i denne proces
  • Hurtigt hjælp med bio spørgsmål!!

    Forumindlæg
    Nogle der kan svare på de her biologi spørgsmål?? A. Hvor stort er hvilemembranpotentialet i et typisk humant neuron? B. Hvordan opretholdes hvilemembranpotentialet? C. Hvilken funktion har Na+/K+-pumpen? På forhånd tak!
  • rødvin og beregning - hjælp

    Forumindlæg
    hej. jeg sidder med en biologi opgave, som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal skrive til. jeg har kun skrevet at det indeholder mange kalorier. andet? 1. anfør argumenter for og imod "det daglige glas rødvin".
  • aids i afrika

    Forumindlæg
    Hey folkens.. er der nogen der kender nogen bøger eller links om aids? det skal være pålidelig kilder.. Jeg har biologi på A niveau og jeg skal bruge disse oplysninger til min studieretningsprojekt.. plz.. hjælp lidt... Jeg vil beskrive selve sygdommen
  • Arbejdsspørgsmål til produktion af øl og bioethanol – og klimaforandringer

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og bøvler med et spørgsmål i biologi, som jeg håber en af jer kan hjælpe med Hvilken biologisk betydning har det (fokus på mennesker og dyr), at stivelse og cellulose indeholder forskellige bindinger?
  • abstract?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive en større opgave i kemi og biologi og er blevet bedt om at skrive en abstract på engelsk., men jeg ved ikke, hvordan man skriver en abstract. Nogen der kan hjælpe?
  • Hjælp, kloge hjerner :D

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er igang med og skrive en biologi rapport omkring osmose/diffusion. Og jeg går død når der står noget om cellestørrlelse ?? Er der nogen der kan fortælle hvad cellestørrelse i sammenligning med f.x diffusionshastighed? Det ville være super hvis nogle kunne hjælpe...
  • VIGTIGT !!!!

    Forumindlæg
    Hej, vi har om Big Bang og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål, hvor de skal indeholde fra fysik/kemi, geografi og biologi. Er der nogle der kan hjælpe os med af finde nogle informationer omkring det, det vil betyde meget for os! Da vi skal fremlægge om det. :(( Tak på forhånd! :))
  • hjælp med en opgave

    Forumindlæg
    Hej, er der en der er god til biologi på A niveau. Jeg har en opgave for til næste uge, og hvis der er nogen der vil hjælpe, så skriv gerne til min indbakke, så skal jeg nok skrive hvilke spørgsmål det er, som jeg skal svare på. Det er blot 3 spørgsmål.
  • HJÆLP!! HASTER.

    Forumindlæg
    Hey guys! :D Kan I lige hjælpe mig med noget biologi? Det er om økosystemer. Jeg har så vælgt Regnskoven. Spørgsmålet kommer nu: Beskriv, hvordan forureningen med nitrogenforbindelser påvirker regnskoven. Hvordan påvirker det regnskoven? Håber I kan svare på det.. Anh.
  • Tilpasning og Naturlig selektion

    Forumindlæg
    Hejsa. jeg skal skrive biologi rapport om Evolution. Jeg skal forklare begreberne " Selektion ( Naturlig)" og " Tilpasning", jeg det gør mig lidt forvirret, for jeg synes det minder om hinanden. En der kan give mig en forklaring på begreberne og forklaring på forskellen? Tak.
  • Haster!! & hjælp!

    Forumindlæg
    Mit svaghed er nok biologi!! Vi har emnet Regnskoven - Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke kan finde nogle steder overhovedet. eller er det bare mig som ikke kan finde ud af den. spørgsmålet er: Find eksempler på hvordan planter har tilpasset sig i livet Regnskoven.
  • HJÆLP DET HASTER

    Forumindlæg
    jeg skal aflevere biologi opgave på mandag og jeg skal skrive hvad, hvor, hvornår INSEKTERNES FORVANDLING foregår og så skal jeg skrive om fuldstædig forvandling og ufuldstændig forvandling PLEASE hjælp mig har søgt under google og kan ike finde noget
  • Blodsukker og kartoffelchips

    Forumindlæg
    Hej (: I forbindelse med en biologi rapport om blodsukker har jeg udregnet GI. En af forsøgspersonerne indtog 153 g kartoffelchips og jeg regnede GI ud til at være 48,89 - altså lavt. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvorfor det mulgivis er lavt?
  • DOPING

    Forumindlæg
    hey har til mit studieretningsprojekt valgt at skrive om doping. hmm nogen der har en ide om hvad jeg kan skrive om som underemne...? min kompinations fag er : Biologi (hovedfag) og kemi (bifag) på forhånd tak
  • 3 kritiske spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har en aflevering for, hvor der indgår en opgave, hvor jeg skal stille 3 kritiske spørgsmål. Jeg kan bare ikke se, hvad det har med matematik at gøre? Spørgsmålene vil jo nærmere ligge henne mod biologi? Håber nogle vil hjælpe. Jeg har vedhæftet opgaven.. tak på forhånd -patricia
  • Blodtryk på armen?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en biologi rapport for, hvor jeg skal besvare spørgsmålet: "Hvorfor måler man blodtrykket på armen? Ville man have målt et højere eller lavere blodtryk i benene?" Er der nogen der kan hjælpe mig med svaret, er virkelig lost! :)
  • DNA i kiwi

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder med en aflevering i biologi om DNA i kiwi, men jeg kan simpelthen ikke huske hvorfor man skulle mase kiwien? Håber at der er nogen som kan hjælpe mig :) Hilsen Anne