Søgning på: oldtidskundskab eksamen. Resultater: 16341 til 16360 af 34269
  • AT - metode - HIST-SPANSK

    Forumindlæg
    Hej folks. jeg har en AT eksamen på fredag, og jeg har skrevet i historie og spansk, henholdvis samfundsvidenskab og humaniore, MEN... alt det der metode noget har jeg simpelthen ikke fattet. er der nogle som kan hjælpe mig, da jeg skal til eksamen fredag, og meget gerne vil have styr på det?
  • Medicin: celle- og vævsbiologi og excitable celler

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der har erfaringer med kurset og kan fortælle mig hvor krævende det er. Ift. labøvelser, øpensum, skema og eksamen? Jeg er i tvivl om man både kan tage fadl og arbejde samtidigt med at klare eksamen?
  • har brug for et førstehåndsindtryk

    Forumindlæg
    jeg skal til eksamen og har brug for at du siger hvad en film hanler om hvis den hedder "ise age 3 - dinusaurerne kommer, mommy" ville blive glad for lidt hjælp, det er min første eksamen Hilsen Pernille Morsing
  • Kvalitativ analyse af fiktiv tekst?

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal op til eksamen idag og her på falderebbet er jeg blevet i tvivl om noget. Kan man godt lave en samfundsfaglig kvalitiv analyse af en fiktion roman (Lord of the Flies?)? Og hvis ja, hvorledes formulerer man det til eksamen, at man har gjort det?
  • tilbydning af mat c og b lektier hjælp i hele uge 24

    Forumindlæg
    hej alle jer som vil fin pusse jeres mat lige før eksamen. Har overstået eksamen i matematik B, så tilbyder lektier hjælp i den uge der kommer nu til en ret fornuftig pris. Det vil forgå i Århus. mail mig på [email protected]
  • Disposition - radioaktivitet

    Forumindlæg
    Hvad er værd at fortælle til eksamen (3.g) i fysik, hvis man trækker radioaktivitet? - Indledning - Hvad er radioaktivitet - Kræfter i kernen - Ustabilitet - Alfa - Beta - Gamma - Aktivitet Hvad mere SKAL man bare fortælle? Håber på hurtig hjælp da eksamen er i morgen!!
  • Gode facts om Imperialismen.

    Forumindlæg
    Hey! Skal op til eksamen i morgen og har trukket imperialismen. Ville derfor høre om der var nogle som har nogle gode noter til dette emne, gode ting som man kunne komme ind til eksamen på eller blot nogle gode facts? På forhånd tak!
  • Hjælp! Det haster

    Forumindlæg
    Hvordan er det helt præcist, tysk eksamen foregår?(Folkeskolens 9Klasse mundtlig eksamen) Jeg er helt væk omkring det her :S Og hvis i gider, vil i så poste nogle brugbare og yderst nødvendige ord, som man under alle omstændigheder skal nævne/sige Ps. skal op i morgen, så det haster! Tak på for...
  • Norway.today og Asche im Netz?

    Forumindlæg
    Nogen som har læst en eller begge af de to tekster? Har trukket Aschen im Netz til min tysk eksamen og norway.today er pensum... Sidder lidt fast i det jeg vil sige til eksamen nu, så ville være rart med lidt hjælp, så jeg kan komme igang igen. På forhånd tak :)
  • Hvordan er hun?

    Forumindlæg
    Hej alle Skal til eksamen på Tirsdag i Billedkunst på C-niveau og kan se jeg skal ha Stina Ewans Havir som Censor. Er der nogen der ved hvordan hun er og hvad hun evt. lægger vægt på i en Billedkunst Eksamen? Hun er vist fra Borupgaard Gymnasium...
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Hej, nogle der kan finde ud af:Det drejer sig om opg 9:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0588SF.pdfDet drejer sig om opg. 8 - den sidste del af opgaven:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/UD0584SF.pdf
  • Mat-opgave - uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna
  • Mat-opgave - uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna
  • Samfundsfag FSA - punkt for punkt

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal til samfundsfags eksamen (FSA) på mandag og ville derfor høre om der var nogen, der kunne forklare mig, sådan punkt for punkt, hvordan samfundsfags eksamen foregår..? Og desuden om der var nogle specielle ting, jeg skulle være opmærksom på?
  • VIL I IKKE NOK SVARER :-( jeg er nervøøøs

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal til samfundsfags eksamen (FSA) på mandag og ville derfor høre om der var nogen, der kunne forklare mig, sådan punkt for punkt, hvordan samfundsfags eksamen foregår..? Og desuden om der var nogle specielle ting, jeg skulle være opmærksom på?
  • Historie - Kønsroller og Ligestilling i 60´erne

    Forumindlæg
    Har brug for hjælpe!! Jeg er i gang med at skriver note til historie eksame.. men jeg kunne ikke finde noget om " kønsroller og ligestillinge i 60´erne".. Er der nogle som vil/kan hjælpe mig... jeg skal op til eksam i morgen...
  • Må man perspektivere et digt med en novelle??

    Forumindlæg
    hej alle skal meget snart op til mundtlig eksamen i dansk og tvivler lidt på om man må perspektivere et digt med en novelle fx.. dvs. når jeg har trukket et digt til eksamen, SKAL jeg så perspektiverer det med et digt, eller kan jeg også sammenligne det med en novelle??? Håber der er nogen der gi...
  • Fysikeksamen, A-niveau

    Forumindlæg
    Hvorledes fungerer fysik-eksamen på A-niveau på STX? Jeg ved, at man trækker et emne samt en rapport, men hvor længe vare eksamen, og hvor lang tid har man til de forskellige ting? Synes ikke at kunne finde svar på dette på uvm.dk
  • hhx student?

    Forumindlæg
    Hej alle herinde.. Jeg går på hhx 3 år. skal man både have et snit på over 02 i årskarakterne, og 02 i eksamens karakterne? lad os sige jeg får et snit på 4.8 i årskarakterne, og jeg har et snit på 1.8 for mine eksamens karakter,bliver så ikke student????
  • Billedanalyse

    Forumindlæg
    Jeg kan komme til at trække et billed til eksamen og til eksamen skal vi lave en præsentation af det vi har trukket fx En novelle så" det er en novelle og den gøre under genren fiktion ell. prosa" Hvad høre et billed ind under? Og det samme med en reklame??