Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 16341 til 16360 af 27765
-
Limes af et integrale af en uniformt kontinuert funktion
ForumindlægLigesom det er mig normalt at referere til brugen af Fubini, Jensen's ulighed el. lign., selvom de kan antages trivielle på dette niveau (det letter læseligheden), vil jeg gerne referere til resultatet her: Givet en , der er (uniformt) kontinuert, så gælder der at Mit spørgsmål lyder: ... -
Rette tysk
ForumindlægEr der nogen som kan nå at rette min opgave i dag? Har virkelig brug for det, tusind tak på forhånd!! -
please hjælp!
Forumindlægforstil dig at man har opdaget en type Ia supernova i en fjern galakse og målt den tilsyneladende lysstryke til 1,1*10-1 W/m2. efter at have fulgt lyskurven i nogle uger beregner forskerne supernovaens absolutte lysstryke til at være 2,0 *1037 W. a. hvor mange lysår ligger galaksen fra o... -
Samfundsfag om nødhjælp
ForumindlægHej derude! Har en lille krise som jeg helst skal finde en løsning på inden imorgen... Findes der nogle samfundsfaglige teorier som kan forklarer hvorfor lande yder nødhjælp til andre lande? F.eks. til Japan efter Tsunamien i Asien?.... -
globalisering
ForumindlægSkal skriv SSO om Globalisering her om et par måneder.\n\nMin vejleder har forslået mig at skrive kort om glabalisering, beskrive fordele og ulemper og give et bud på fremtiden i forhold til den 3 verden.\n\nSelv synes jeg det virker lidt for let og simpelt. Synes det er svært at se, hvad jeg hel... -
ved ikke hvad jeg skal skrive om!
ForumindlægHej..\nJeg skal aflever emne til SSO på fredag d. 9 december, og jeg har ingen idé om hvad jeg skal skrive om. Så hvis I kunne hjælp med nogle emner til mig, ville jeg blive utrolig glad.. \nMVH Julie -
SSO (den finske vinter krig)
ForumindlægHej folks! Jeg har valgt at skrive min SSO i historie. Jeg har tænkt mig at skrive noget om den finske vinter krig. Hvad synes I om emnet? -
Venstre vs. Socialdemokratiet
ForumindlægJeg skal skrive en sammenligning af Venstre og Socialdemokratiet. Nogle der ved hvor jeg kan finde noget om de to partier? Har været inde på deres hjemmesider, men tror det ville være bedre at få oplysninger fra et mere neutralt sted..? nogle der kender et...? nogle der ved noget om partierne...? -
sætningsanalyse
ForumindlægJeg skal gennemgå en sætningsanalyse for denne sætning, kunne jeg få noget hjælp til det idet jeg ikke har haft så meget om det? - tak :) The diaries provide us with a great deal of information on the life of Charles Darwin. Jeg skal fortælle hvor genstandsleddet ligger og om verbet er ... -
Dan Turéll - Senecio
ForumindlægHejsa.\nJeg skal skrive en opgave om Dan Turéll-digtet "Scenecio". Digtet kan findes på http://herlov.dk/senecio.htm. Problemet er bare at jeg ikke har den fjerneste anelse om hvad det egentlig handler om! Der skal bl.a. perspektiveres til den tid, hvor digtet er skrevet (1965). Ville b... -
Overfladisk Beskrivelse af partier
ForumindlægHvordan kan man i grove træk og særdeles overfladisk beskrive partiernes "styreformer" og meninger, når vi fx ser på Mineavas's Kort:\n\nIdealisme =\n\nSocialistisk =\n\nLiberalistisk =\n\nDemokratisk = \n\nevt. flere.\n\nHar muligvis blandet emner sammen... -
frivillige opgaver og pensum
ForumindlægHejsa, Mit studie har givet os to FRIVILLIGE "projekter" - dvs, vi selv kan vælge om vi ønsker at deltage eller ej. Alt dette er fint. Nu siger de så, at det er en del af pensum- dog stadig frivilligt. Jeg kan ikke finde noget online, ift regler omkring dette (da det nok ikke sker så ... -
Søger rettelse af engelsk stil.
ForumindlægHar du lidt ekstra tid her til aften, ville jeg sætte pris på om du ville tjekke min stil for iøjnefaldende fejl. Det sker jo man ser sig helt blind på stoffet når man har arbejdet med det. Det er engelsk B niveau gym. Der er tale om i alt 2 sider -
Er sydtyskere ikke skizofrene?
ForumindlægTyskerne mener konsekvent, at de ikke var skyld i hverken 1. eller 2. verdenskrig. Det var en østriger ved navn Adolf Hitler. De er dermed uskyldige. Men sydtyskerne er jo også katolikker, katolikker ser sig selv som syndere, og en synder er skyldig i sin handling. De er dermed også skyldige.... -
Gnidningsmodstandens indflydelse på accelerationen?
ForumindlægHej,\n\nJeg er ved at skrive en fysikrapport om konstant accelereret bevægelse. Der er imidlertid noget der undrer mig, og det er hvilken indflydelse eksempelvis gnidningsmodstanden har på accelerationen af en luftpudeslæde på en luftpudebænk. Luftpudebænkens hældning er konstant. Mit spørgsmål l... -
"De Blaa Undulater"
ForumindlægHey\nSkal fremlægge sammen med nogle andre i min klasse om novellen "De blaa Undulater" af HC Branner.\nNogle der har læst den?\nVi er nemlig lidt i tvivl om hvorfor pigen Katrine gør som hun gør. Hvorfor hun hele tiden forsøger at være den stærke og overlegende, men alligevel frivillig... -
Enevælden i Dk!
ForumindlægHej!Jeg skal netop til at skrive 2.G's opgave, mit emne jeg har valgt er enevælden i Danmark..Men jeg ved faktisk ikke så meget om det, så derfor ved jeg ikke hvad jeg kan gøre for at få en god problemformulering, jeg er igang med at læse en masse, men måske nogle kunne hjælpe med lidt idder?... -
2. årsopgave
ForumindlægHeisa..Jeg skal have valgt emne til 2. årsopgave inden i morgen.. Vi må skrive om alt inden 1914. Jeg har valgt at jeg godt kunne tænke mig noget om det gamle grækenland. Men der er så mange muligheder inde for det emne. Nogen der har idéer til et godt emne, med fyld.. eller bare et godt og spænd... -
Naturvidenskabeligt grundforløb, Almen sprogforståelse og studieforberedelse
ForumindlægJeg begynder på gym til sommer, og vil gerne vide hvad Naturvidenskabeligt grundforløb, Almen sprogforståelse og almen studieforberedelse handler om, og hvad der er sjovest... -
BP's olieudslip i Den Mexicanske Golf
ForumindlægHej med jer. Mit emne i dettes års AT er: BP's olieudslip i Den Mexicanske Golf på olieboreplatformen Deepwater Horizon. Hvor jeg bruger fagene Samfundsfag & Naturgeografi Min problemformulering er følgende: Hvordan kan det være, at USA tillader, at der bores efter olie i Den Mexi...
