Søgning på: historie eksamen. Resultater: 16381 til 16400 af 46276
-
Skal til til sygeeksamen - hvad kræves for at jeg består faget?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skal til Matematik A skr. sygeeksamen her i starten af skoleåret. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal have af karakterer, for at bestå selve faget. Mit gymnasieforløb har været midt i en svær sygdomsperiode, så jeg har ikke haft så meget mulighed for at følge &... -
Overvejer Engelsk A
ForumindlægHej folkens, Har virkelig overvejet at tage engelsk på A-niveau, men er lidt usikker omkring hvor hårdt det vil være sammenlignet med engelsk på B. Er der nogen der måske selv har haft det på A-niveau, som kan give mig et indblik ind i hvad forskellen er, og hvor meget der forvendtes? På forhånd ... -
HJÆLP ! - Otto Frello
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i dansk på mandag. Jeg mangler noter til nogle af Otto Frellos billeder. Er der evt. en som sidder inde med noter til hans billeder? :) -
Medicin/psykologi?!
ForumindlægHej Jeg sidder i et dilemma. Jeg har kogt mine valgmuligheder ned til to studier, med. og psyk. men ved ikke hvad jeg skal vælge(!) Der er noget der taler for og imod begge, og jo mere jeg tænker over det, jo sværere er det! Jeg synes fx kun at jeg hører "dårligt" om medicin: "... -
Færdighedregning
ForumindlægHver gang jeg er oppe til færdigheds regning får jeg 7, selvom jeg synes det er en nem omgang matematik, og jeg er sikker på jeg sagtens kunne få 10-12 hver gang, hvis ikke hele min krop begynder og ryste og jeg bliver nervøs under prøverne. Har i nogle tips til hvordan jeg kan få styre på m... -
Censor vil giv mig 12 ??? MEN...!!!!
ForumindlægHej jeg har lige været til mit eksamensprojekt. Jeg har fandt ud af at censor vil giv mig 12 men min lærer kun vil giv mig 10. Det blev et 10 tal.. Er det normalt at ens egen lærer ikke bare går med når nu censor havde besluttet mig for jeg skulle have et 12 tal?? Vil bare gerne høre jeres erfa... -
Fodnoter??
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i fuld gang med min SRP og er tæt på at være færdig faktisk. Jeg mangler dog stadig at indsætte fodnoter, men da jeg aldrig har brugt fodnoter, har jeg overhovedet ingen anelse om hvad de bruges til? Altså hvornår skal man bruge fodnoter osv. ? Håber i kan hjælpe mig! På ... -
Hvad betyder det?
ForumindlægHvad betyder "homodiegetisk fortæller" -
Fransk - idéer?
ForumindlægHej hej, jeg er ret lost mht. rejser. Jeg ved, at jeg vil beskæftige mig med franskA som humanistisk fag, og det kan jeg så kombinere med samfundsfag f.eks. og så skrive om kultursammenstød, men: Er der nogen, som har andre idéer til fag, jeg kan kombinere med fransk? Eller bestemte rejser som gå... -
Analyse af en kilde
ForumindlægHej sp. ville lige hører om der er nogle der kan forklar eller hjælpe mig med at analysere en kilde? -
Ude af sit gode skind
ForumindlægHey,Er der nogen der har noget om Svend Åge Madsen's "Ude af sit gode skind", skal nemlig analysere og fortolke den, men synes den er lidt svær.Tak på forhånd. -
Perspektivering til andre AT-forløb:
Forumindlæghej, jeg skal perspektivere til andre AT-forløb vi har haft, men hvad hvis der ikke er noget som kan perspektiveres? kan man så bare skrive det? -
Råstoffer, Brasilien - geografirapport
ForumindlægHej! I min rapport om Brasilien skal jeg skrive om Brasiliens råstoffer; Hvilke råstoffer har landet? Hvor og hvordan udnyttes råstofferne? Eksporterer landet sine råstoffer? Hvilken rolle spiller råstoffer for landets økonomi? Har søgt mange steder på nettet, og ledt i bøger, men j... -
CocaCola? Nogen der har skrevet om dem??
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om Coca-Cola. Nogen der har noget de vil dele?? ;) Mangler lidt hjælp... -
Columbus
ForumindlægHej.. jeg skriver His opg om Christoffer Columbus og skal bl.a. grundigt vurdere hvorfor Columbus foretog denne reje? nogen som kan hjælpe??? -
Ideer til en lille kortfilm?
ForumindlægMin klasse har fået en opgave, der lyder på, at vi skal lave en lille kortfilm i grupper på fem elever. Kortfilmen skal filmes på mobiltelefonen, og overemnet for kortfilmen er "TILLID". Resten er op til os - og ellers skal kortfilmen filmes udenfor, og alle i gruppen skal være synlig... -
Geografi!
ForumindlægNogen der ved hvor man får nogle gode informationer om nicaragua?? -
Bibelen, skabelsesberetningen
ForumindlægNogle der ved hvorfor der findes to skabelsesberetninger i Bibelen?? -
Rammefortælling?
ForumindlægHeej allesammen (: Vil vil det sige når en film er en rammefortælling? Mvh Hornung -
1990'ernes skrivestil
ForumindlægJeg skal perspektivere to af Helle Helles noveller til 1990'ernes skrivestil, men så var det at jeg blev i tvivl om hvad den egentlig er. Er det bare minimalistisk, eller er det noget med det postmoderne? Jeg har virkelig brug for jeres hjælp!
