Studievejledning

Skal til til sygeeksamen - hvad kræves for at jeg består faget?

30. juli 2014 af Bomzh (Slettet)

Hej Studieportalen,

Jeg skal til Matematik A skr. sygeeksamen her i starten af skoleåret. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal have af karakterer, for at bestå selve faget. Mit gymnasieforløb har været midt i en svær sygdomsperiode, så jeg har ikke haft så meget mulighed for at følge "godt" med, så min mundtlige årskarakter er 00, og den skriftlige er 02.

Så, hvad skal min skr. eksamenskarakter være, for at jeg ender på 02 eller over i det hele taget?

Mvh

Desperat student (efter overstået eksamener)


Brugbart svar (1)

Svar #1
30. juli 2014 af bayarea (Slettet)

Du skal som minimum have et 4-tal ved eksamen i Matematik A for at bestå faget.


Svar #2
30. juli 2014 af Bomzh (Slettet)

Okay, så det er bare summen af de tre karakterer divideret med 3. Og ikke noget med vægtning osv. ? Takker.
 


Brugbart svar (1)

Svar #3
30. juli 2014 af bayarea (Slettet)

I netop dette tilfælde er vægten for karaktererne 1.

Matematik på A-niveau har vægten 2. Når et fag har både en mundtlig og skriftlig dimension, fordeles vægten dog mellem dimensionerne. På dit studenterbevis vil vægtningen derfor være fordelt som følgende:

Den skriftlige afsluttende standpunktskarakter tæller 1
Den mundtlige afsluttende standpunktskarakter tæller 1
Den skriftlige eksamen tæller 1
Ingen karakter i feltet for mundtlig eksamen (havde du også skullet til mundtlig eksamen, ville den blive vægtet med 1 som de andre)
 

Held og lykke med det.


Brugbart svar (0)

Svar #4
30. juli 2014 af Heptan

Alle karakterer inden for et fag vægter lige meget. Altid


Brugbart svar (1)

Svar #5
30. juli 2014 af bayarea (Slettet)

#4 Ikke nødvendigvis - det afhænger af, om du kan komme til eksamen i både den mundtlige og skriftlige dimension eller ej.

I Naturgeografi B vægter årskaraktererne (mundtlig, skriftlig) 0,75 hver, men da der ikke udbydes en skriftlig eksamen i faget, vægter den mundtlige eksamenskarakter 1,5.

Det samme gælder bl.a. fortsættersprog på B-niveau, hvor årskaraktererne ligeledes vægter 0,75, mens den mundtlige eksamenskarakter vægter 1,5.


Brugbart svar (0)

Svar #6
30. juli 2014 af Heptan

#5 Ok, tak fordi du gjorde mig opmærksom på det :)


Skriv et svar til: Skal til til sygeeksamen - hvad kræves for at jeg består faget?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.