Søgning på: matematik fp9 maj 2020. Resultater: 16381 til 16400 af 34132
  • Skal jeg gå om?

    Forumindlæg
    Jeg skal til afgangseksamen i skriftlig matematik i morgen. Jeg er ekstremt dårlig til matematik og frygter lidt at jeg dumper. Hvis det sker, skal jeg så gå om? Skal man tage prøven igen? Eller trækker det bare ned i ens gennemsnit? På forhånd tak.
  • Inspire vs Maple

    Forumindlæg
    Hej, står i denne situation, at jeg skal købe et matematik program, så ville lige spørge hvilket software i vil anbefale af Inspire eller Maple? I må også gerne komme med andre programmer, som kan bruges til matematik.
  • Nogle der vil rette min SRP? HASTER

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen Er der nogle venlige sjæle der kan rette min SRP? Jeg har fagene Matematik A og Historie A Min SRP omhandler Enigma under WW2, matematikken bag enigmaen og slaget ved Atlanten.
  • Materiale SRP

    Forumindlæg
    Jeg skriver srp i Matematik og idræt om doping. Er der nogle som kender noget materiale i forhold til matematik, hvor det handler om spilteori? Idrætsdelen kommer til at handle om det idrætspsykologiske inden for doping. Der kunne jeg måske også bruge noget materiale.
  • Studieretning? :S

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har set at man skal bruge matematik a fysik b kemi b for at læse medicin men jeg vil gerne ha matematik A kemi A fysik b,, kan man stadig godt læse medicin så?
  • FS10 Operaen

    Forumindlæg
    Hej alle derude! Jeg sidder her med min matematik aflevering, Operaen, og kan simpelthen ikke finde hverken hoved eller hale i opgave 5. Da jeg plejer at være sådan rimelig okay til matematik, irriterer dette mig meget.. - Det vill være virkelig rart hvis jeg kunne få hjælp til den? ...
  • Opgaver på nettet

    Forumindlæg
    Hey. Er der nogle der kender et sted på nettet, hvor man kan hente nogle matematik-opgaver til A-niveau - gerne med facit-liste. Vil nemlig gerne regne nogle for at holde mine matematik-kundskaber ved lige :-) /martinrv
  • Hvad kræver det for at få høje karakterer (10 eller 12) i gymnasiet?

    Forumindlæg
    Især indenfor Matematik, Fysik og Kemi (Matematik og Fysik på A-niveau, Kemi på B). Jeg taler både om skriftlige og mundtlige karakterer. Jeg går nuværende i 1g, 2. semester.
  • hjælp til at isolere

    Forumindlæg
    Hej er ikke helt sikker på om mit indlæg skulle ligger under matematik..;D Men jeg ville bare spørge om, der var nogen der kender noget til at isolere.. det kunne være hjemmesider hvor der måske står lidt, om hvordan man isolere regnestykker i matematik ?
  • Ægypten - mat/his.

    Forumindlæg
    Jeg vil bare lige spørge, hvad der er meget vigtigt at tage frem når man skal redegøre det samfundsmæssig indretning i det nye rige ? Jeg skal også komme ind på matematikkens betydning, men kan ikke rigtig finde nogle hjemmesider, som forklare matematikkens betydning under det nye rige? På forhå...
  • dumpe alle sin chancer i vuc.

    Forumindlæg
    Hej, jeg går på vuc i mit andet år på 10 klasse dansk, engelsk, og samfundsfag. Også går jeg i 9 klasse matematik. Jeg består stort set alle min fag med gode resultater, undtagen. Matematik... jeg er så dårlig til matematik, og selvom jeg prøver at består min eksame så dumper jeg altid. Jeg tag ...
  • SRP om Kepler

    Forumindlæg
    Hej Jeg har valgt at skrive om Johannes Kepler til mit studieretningsprojekt, hvor jeg har matematik og fysik. Fysik delen er der helt styr på, men er meget i tvivl om, hvad man kan uddybe i matematik. Har kigget lidt på ellipsen, men er der nogle som har nogle gode idéer? På forhånd tak...
  • SRP-forslag?

    Forumindlæg
    SRP - Vindmøller Fag: Matematik og Fysik -Hvad kan man afgrænse det overordnet emne Vindmøller ind til? -Hvad kan man komme ind på i matematik delen? -Hvad kan man komme ind på i fysik delen? Nogle der har forslag, så må I meget gerne skrive :)
  • beregning af karaktergennemsnit?

    Forumindlæg
    Hey Der var på et tidspunkt et link til hvordan man kan regne sit karaktergennemsnit ud. Nogle der stadig ligger inde med det? Og Nogen der ved om årskaraktererne for matematik mdt og skrift. tæller i mit endelige gennemsnit selvom jeg har matematik på a - niveau?
  • Ligning for parallel tangent & fordoblingskonstant!

    Forumindlæg
    Hej derude Jeg har to ting fra min matematik aflevering jeg ikke kan finde ud af.. Det er opgave 4c og 5b og jeg skal bruge matematik programet TI-Nspire til at løse opgaverne i. Ville være rigtig fedt hvis nogen kan hjælpe :)
  • det haster

    Forumindlæg
    jeg skal virkelig have svaret hurtigst muligt. nogen der har været oppe i matematik i december 2009. hvis nogen der har været oppe i matematik i december 2009, var det svært og kan jeg få opgaverne på forhånd tak
  • studieretningsløft

    Forumindlæg
    Hej, det her er en sproglig studieretning på SAG. (har vedhæftet den, så se lidt nede...) , En som jeg gerne vil på. Men jeg vil gerne løfte f.eks matematik til B niveau i 2g, men der er en grå boks, så det er udelukket? - Altså at jeg ikke kan have matematik i 2.- og 3g?
  • Bestået?

    Forumindlæg
    Hej jeg har haft matematik på b niveau i gymnasiumet og afsluttede med 00 mundtlig og skriftlig der gælder for 0.75 hver men jeg har læst det op på b-niveau på gsk hvor jeg fik 02 og 04, er jeg eller er jeg ikke bestået matematik b ?
  • Skriftlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til skriftlig matematik i morgen, så ville lige høre hvad i synes der er vigtigst at læse på. Jeg er mest nervøs for prøven uden hjælpemidler. Hvordan kan jeg bedst forberede mig, og hvilke formler skal man kunne udenad? Det skal lige siges at jeg har matematik på B-niveau.
  • studieretningsopgave om meningsmålinger

    Forumindlæg
    hej :) jeg står og skal skrive SRO om meningsmålinger i samfundsfag og matematik. jeg har svært ved at finde ud af hvordan jeg skal skrive i matematik og få koblet meningsmålinger sammen med fx. binomialfordelingen osv? HJÆLP HJÆLP!