Matematik
Inspire vs Maple
Hej, står i denne situation, at jeg skal købe et matematik program, så ville lige spørge hvilket software i vil anbefale af Inspire eller Maple?
I må også gerne komme med andre programmer, som kan bruges til matematik.
Svar #1
04. december 2016 af peter lind
Svar #3
04. december 2016 af Therk
Nspire har ikke en særligt god interface, hjælp er begrænset og den er ikke intuitiv.
Maple kan for meget til behovet for en gymnasieelev og er generelt meget kompleks og giver den dovne elev mulighed for at slippe helt for at regne selv. Hvis du har selvbeherskelse, vælg Maple. Har du ikke, vælg Nspire. Men Nspire har godt nok ikke imponeret mig.
Svar #4
04. december 2016 af peter lind
Så vidt jeg ved bruges maple i udstrakt grad på universitetet, så hvis du vil den vej, kan det nok betale sig at købe den.
Svar #5
04. december 2016 af AMelev
Det kommer lidt an på, hvor du står - din profil siger 9. klasse, men dit niveau siger A-niveau.
Jeg vil kraftigt anbefale dig at benytte det program, der anvendes i undervisningen.
Alle matematikprogrammer er nemme at bruge, når man kender dem og får dem ind på rygmarven, men det er tidskrævende selv at komme dertil.
Desuden er det en ulidelig tidsrøver i forhold til par- og gruppearbejde, hvis man ikke arbejder med samme matematikprogram.
Hvis du er 9.klasses elev, vil jeg anfefale dig Wordmat eller evt Geogebra, som er gratis, og så ellers se tiden an.
Skriv et svar til: Inspire vs Maple
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.