Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 16401 til 16420 af 34803
  • IMPLICIT og EKSPLICIT???

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og læser til mundtlig dansk... Nu bliver jeg så i tvivl angående implicit og eksplicit... Hvad er det de hver især fortæller?? Og er det noget fortælleren siger? Eller er det en holdning forfatteren har der er enten direkte eller indirekte?Håber på at få svar...På forhånd tak
  • Hvad er det nu en Stichomyti er?

    Forumindlæg
    ?
  • Hvilke STX fag skal man have for at kunne tage en psykologi uddannelse?

    Forumindlæg
    Hej SP, jeg er lige begyndt på 1.g på STX, og jeg har et mål om at viderestudere psykologi, når jeg er færdig med mit gymnasie. Men jeg er i tvivl om hvilke fag jeg absolut skal vælge, hvis jeg skal videre på f.eks Århus Uni for at studere psykologi? Jeg er i tvivl om jeg skal gå fra Matematik C...
  • HASTER ---HJÆLPPP

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har et stort problem.. Jeg er i gang med at lave en stil om Pia Juuls tekst: "Jeg vidste slet ikke, at du var så hellig". Jeg havde skrevet rigtig meget, men det er på et eller andet måde blevet slettet.. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg har glemt meget af ...
  • Fortællende Journalistik

    Forumindlæg
    jeg har skrevt et essay om En luder steg af toget, men jeg har nu fået stilet et spørgsmål mere, at jeg ska finde de gode og dårlige sider ved oplevelsesjournalistik. Jeg ved ikke hvad der er dårligt ved det. nogen der kan hjælpe?
  • Gabon - 20 sider opgave

    Forumindlæg
    Hej jeg er en pige i ottende klasse som skal skrive en slags rapport om Gabon. Har en nogle gode råd til hvordan jeg kan få skrevet en som ligger på tiende klasses niveu. Har i nogle gode råd?
  • Essay om musik ? (det haster)

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive et essay til imorgen og det er om musik. Jeg har skrevet lidt, men nu er jeg gået i stå. Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal fortælle, så har i nogen ideer om hvad jeg kunne fortælle om musik ?
  • Betydning?

    Forumindlæg
    Godaften, Kan jeg få hjælp til dette: Synd er det grundlæggende der adskiller mennesket og Gud - hvad betyder det? På forhånd, tak.
  • little red riding hood

    Forumindlæg
    Hej. jeg har fået en opgave for i engelsk, som går ud på at jeg skal skrive "little red riding hood" som en nyhedsartikel. Så jeg ville spørger om der var nogen som evt. vil hjælpe mig igang. fordi at jeg er gået helt sort..
  • hjælp

    Forumindlæg
    er der nogen der kan hjælpe miig med at fine en en novelle som jeg kan samligne den med en novelle der hedder Drivhuset af Anders Bodelsen
  • Dramaturgiske Analyser

    Forumindlæg
    Er der mon en klog skabning her der kan fortælle mig, eller linke til en side der fortæller om dramaturgisk analyse, gerne med udgangspunkt i de græske tragedier.\n Jeg har indtil videre kun fundet en forklaring af handlingsforløbet i en græsk tragedie ud fra Aristoteles´ teori, men det kan vel n...
  • Er Herman Bangs Frøkenen en impressionistisk novelle?

    Forumindlæg
    Hvis nogen kan svare på ovenstående vil jeg blive meget glad!
  • Da Venci Mysteriet

    Forumindlæg
    Hvad er Da Venci Mysteriet?\nFortæl kort.
  • AT/fysik Rumraketter

    Forumindlæg
    Hejsa:) Jeg skal til AT-årsprøve, og har om emnet rumraketter. Jeg skal snakke noget om fysikken bag rumraketter, men ved ikke helt hvor og hvornår man bruger formlerne.. såsom centripetalkraften? eller raketligningen? Er der nogle der kan hjælpe mig lidt på vej? Hilsen Julie
  • Achilles

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at kunne svare på følgende spørgssmål: Hvorfor er Achilles halvgud?Håber på et godt svar :)
  • Som englene flyver

    Forumindlæg
    hej alle! Med hvilket belæg kan man sige, at de to søstre i "Som englene flyver" er en og samme person?
  • American Psycho

    Forumindlæg
    Hey, jeg er igang med opgave om American Psycho, og jeg skal lave en redegørelse og diskussion af voldstemae i bogen! - Jeg er lidt lost lige nu og kunne godt bruge lidt pointers så jeg kan få jumpstartet min skrivning!! tusind tak på forhånd!
  • spørgsmål?

    Forumindlæg
    Hej allesammen! jeg ville lige gerne spørger jer om noget.... er der nogle som har haft Dansk læsning? ( nationaltest prøve ) ??? kan i fortælle mig hvad emnerne er, og hvad der er for nogle spørgsmål der vil kom frem? vil så gerne øve mig til det. Ps jeg går i 8 klasse :( ell...
  • Muligheder og begrænsninger

    Forumindlæg
    Hej. Som så mange andre skal jeg til AT-eksamen, og jeg sidder lige og ordner de sidste par småting, hvor jeg godt kunne bruge lidt hjælp. Jeg har om global opvarmning, og har fagkombination samfundsfag og naturgeografi. Det jeg godt kunne bruge lidt hjælp til er: muligheder og begrænsninger i na...
  • Hvorfor taler USA engelsk?

    Forumindlæg
    Hej Min veninde og jeg skal lave en fremlæggelse i engelsk om hvordan engelsk kom til USA og blev det sprog de fleste taler i USA. Men vi synes ikke vi kan finde noget klart svar på google, ved i måske noget om det? På forhånd tak! :)