Søgning på: SRP historie. Resultater: 16421 til 16440 af 22627
-
Brintsamfundet
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om brintsamfundet i fagene historie og fysik. Dette emne er meget stort og ville egentlig høre, om der var nogen, der havde gode idéer til, hvad jeg skulle inddrage? Hvis nogen evt. kender hjemmesider eller gode bøger, som er skrevet om dette emne, vil jeg gerne have ... -
Eksamens projekt
ForumindlægHej jeg skal skrive HF eksamens projekt i år... sådan noget øv. Det er mega begrænset for mig fordi jeg er enkeltfags kursist. Jeg er helt lost! Hvad skrev i om? Jeg skal krydse følgende: Historie B, Religion, Samfundsfag B eller Geografi, Kemi, Biologi B Jeg SKAL vælge 2 fag, men kun inden... -
Johannes V. Jensens "Hr. Jesper"
ForumindlægHej er der nogen, som har arbejdet (analyseret fortolket og perspektiveret) med Johannes V. Jensens novelle "Hr. Jesper"? Jeg skal nemlig selv til at kigge på historien, men jeg føler jeg er lidt lost med den, så det ville være rigtig godt hvis I havde nogen notater eller kan huske noge... -
le?
ForumindlægHej,håber nogen lige vil hjælpe mig med nedenstående sætning. Jeg ved ikke helt om jeg skal have hensynsled med her: Hvis Birgit kun underviser i den officielle historie, vil eleverne ikke have tillid til hende. Si Alicia solamente enseña la historia oficial, los alumnos no LE tendrán confianz... -
Hitler og nazismen
ForumindlægJeg vil gerne i min AT-synopsis skrive noget om Hitler og hans ideologi/parti. Jeg kunne godt tænke mig at skrive i historie og samfundsfag .. Men jeg har svært ved rigtig at få den samfundsvidenskabelige del ind. Såsom fx hvilke teorier man kan bruge osv. Nogen der har nogle forslag ? -
Fysik og ....
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om Astronomi /Astrologi. hvordan de to har bevæget sig ud fra hinanden, hvor de før i tiden og op til renæssancen har været et. og jeg vil fortælle om forholdet mellem de to idag hvor astrologien bruger astronomiske beregninger til deres visioner om fremtiden.. men j... -
Oversættelse af vending
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder og skriver en novelle i dansk, og skal have oversat en vending til latin (det er lidt vigtigt for historien, at den ene vending er korrekt oversat). Vendingen jeg skal have oversat er skiftende dyr, eller lignende (det skal være en betegnelse for væsener, der har ... -
Min disposition er væk
ForumindlægJeg skal op i engelsk på omsdag, og der er sket det at jeg ikke kan finde min outline det samme med min disposition i historie. Kan jeg stadig komme op til eksamen og hvad skal jeg gøre? Har totalt stress på da jeg er virkelig bange for at jeg så ikke kan komme op gil eksamen? -
Jehovas Vidner - dommedagssekt
ForumindlægJehovas Vidner begår selvmord, for at "redde" sig selv, end jorden går under. Folk som repræsenter dem fortæller dem løgn historier med bl.a, at de ikke må røre ved penge. Ja de tager dem til egen lomme, med den forfærdelig bemærkning at jorden går under i MAJ? Hvad er det for noget, ... -
to spørgsmåle. (:
ForumindlægHeeej. Jeg sidder og er i gang med at lave samfunds lektier, men der er lige to spørgsmåle som jeg ikke ved hvordan jeg skal svare på. Har i måske nogen hjemmesidder jeg kan læse om det?? 1. Beskriv de tanker og forold i verden og i Dk, som går forud for indførelsen af demokratisk styre i D... -
Sechzehn Jahre af Erich Junge
ForumindlægEr der nogen, der har nogle guldkorn til Sechzehn Jahre af Erich Junge. Forstår, hvad den handler om, men kan ikke finde ud af at fortolke den. Hvad har lommekniven med historien at gøre, og hvorfor vil Martin ikke have at Bastian tager afsted? Og hvordan kan den kobles til skæbnen? Hvis der er... -
Den kolde krig, Den kolde krig: "Vandt republikanerne den kolde krig?" 1996
ForumindlægJeg sidder med en tale af George Kennan "Vadnt republikanerne den kolde krig?" og jeg har svært ved at analysere den. Er der nogen der kan hjælpe mig, som eventuelt kender til den og kan give mig en opsumering? -Jeg skal til mundtligt historie imorgen, og kan ikke komme videre. ... -
Hjælp til gennemsnit.
ForumindlægHejsa. Mit gennemsnit ligger på 5.4 Matematik 7,7,7 - Dansk 4,4,4,2 - Engelsk 7,7 - Tysk 4,4 - Geografi 7 - Fysik 4 - Samfundsfag 7 - Idræt 10 - historie 2 - Kristendom 4 - Biologi 4. Hvad kan jeg gøre, så jeg lige kan "skubbe" karakterende lidt op? Håber i kan hjælpe. -
Metoder
ForumindlægHej Jeg skriver om Martin Luther King i Dansk og historie i AT. Dét jeg er lidt i tvivl om er, hvad jeg skal finde ud af i dansk. Er det en god idé at analysere hans tale? Og hvilke virkemidler han bruger? Hvis det ér, hvad ku det så specielt være, at jeg skulle se på? Og hører det inde under... -
AT-problemformulering
ForumindlægHej allesammen, Her til AT har jeg valgt fysik, som det bærende fag og historie som bifag og jeg skal skrive om Newtons love. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal "dreje" emnet så det passer med overskriften "fremtid, visioner osv. ". Håber at I kan hjælpe, for jeg er virkelig i... -
problemformulering om Carlsberg
ForumindlægHejsa :-) Jeg ´skal skrive dansk historie opgave om Carlsberg, jeg ved ikke rigtig noget om carlberg andet end det alle ved så jeg har ingen ide til en problemformulering? Jeg ved ikke hvad jeg skal spørge mig selv om i problemformuleringen da jeg ikke ved hvad der vil være spændende at finde u... -
Hjælp til valg af problemformulering?
ForumindlægHej. Jeg står og skal til at skrive DIO om Cubakrisen hvor fagene er Historie og engelsk. Jeg skal skrive om Cubakrisen, så ville jeg høre om der er nogen der har nogle forslag til en problemformulering? Jeg gør dette for at få mest ud af min opgave. Håber der vil komme nogle inputs. Mvh Mathias -
Problemformulering - cubakrisen
ForumindlægHej.. da jeg skal til og skrive historie opgave (2.g) overvejer jeg og skrive om cubakrisen.. men kan ikke finde på en problem formulering.. (nået med redegør, analyse, diskuter, vurdering osv)... det eneste jeg kan finde på er: 1)redegør for cuba krisens forløb. 2)....... 3)....... nogle bud ... -
Symbolsk gestus - kortfilm
ForumindlægHalløj. jeg sidder med dette: 7. Syvende parameter – filmen skal være kogt ind til benet og afrundet I en vellykket kortfilm er ikke bare hver begivenhed, men hver eneste frame (billede), der ikke er essentiel for filmen, klippet ud. Det er koncentratet af historien, der er tilbage. ... -
Flere kvinder på topposter i DK
ForumindlægHej... Jeg skriver i samfundsfag og historie. Jeg mangler stof til mit emne og jeg mangler at finde en vision. Mit spørgsmål lyder så som følgende: Hvem har fremlagt en vision om at der skal flere kvinder på topposterne i DK? (<-- skal helst være en veldokumenteret vision) Og hvad mht. materi...
