Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 16421 til 16440 af 43092
  • kultur eksamen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med 24 timers eksamen og har brug for lidt hjælp. jeg skal skrive om veldærdsstaten og skal altså ha alle fagene med ind i min synopsis nogle som har nogle gode forslag især til religion og historie..
  • PÅ BAR BUND 'MELLEMKRIGSTIDEN'??

    Forumindlæg
    Hey min veninde og jeg skal op i mundtlig historie, vi har trukket det overordnet emne 'mellemkrigstiden'. Vi skla finde et eller flere deleemner, vi vil komme ind på som er vigtige og havde stor betydning dengang. Nogle der kan hjælpe? det haster.
  • Fagenes rolle

    Forumindlæg
    Hej jeg har valgt emnet eliteidræt i kampen for det gode liv og har valgt fagene historie og idræt, ville spørge hvad man kunne sige om de to fag, altså hvordan man kan kombinere de to fag sammen og hvilken rolle de spiller ?
  • Hvad er det vigtigeste?

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle emner i historie som er vigtige at vide, hvilke emner kommer tit i 9.klasses eksamer synes i? Dem jeg ved er 1.verdenskrig, 2.verdenskrig, og den kolde krig. Er der flere vigtige emner?
  • Komposition til novelle

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en opgave, hvor en del af den er, at jeg skal forklare og beskrive komposition til en novelle. Hvad skal jeg komme ind omkring der? Indtil videre har jeg skrevet at det er en kronologisk historie og hvornår handlingen foregår - Hvad kan jeg mere komme ind på;) På forhånd tak.
  • Tysk adjektiver

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål til hvordan man laver adjektiver på tysk. Hvis foreksempel jeg gerne vil skrive historien er mere handlende end fortællende. Hvordan skriver jeg det? Hvis jeg slår det op i en ordbog kommer nemlig kun handlende frem som verbum eller substantiv.
  • Engelskkundskaber

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg overvejer for tiden, hvilken videregående uddannelse jeg skal søge ind på. Mit interessefelt ligger indenfor der økonomiske/erhvervsøkonomiske område. Derfor har jeg overvejet økonomi på KU, erhvervsøkonomi på CBS eller IB/IBP på CBS. Jeg kan godt lide den internationale tilgangsvi...
  • farmaceut

    Forumindlæg
    Hej... Kan man bliver optaget til farmaceut, hvis man er dumpet til engelsk B?? OG hvad synes I er bedst : Famaceut, tandlæge eller ingeniør??
  • ental/flertal?

    Forumindlæg
    Hvis man på engelsk fx skriver en fjerdedel af alle mennesker er...- skal 'er' så oversættes til is eller are?
  • Forskellen på drenge og piger

    Forumindlæg
    Nogle der har nogle noter/links/viden og hvad forskellen er på drenge og piger .. ? Helst på engelsk.
  • hjælp, har prøvet alt ! i min sidste chance !

    Forumindlæg
    hej , hvordan laver man en tysk og engelsk disposition ? det er til eksamen, og er helt lost, det står ingen steder ! HJLÆP !
  • anoreksi

    Forumindlæg
    Hvad hedder anoreksi på engelsk.. hedder det anoretic, og hvordan udtales det i givne form??
  • AT synopsis Ondskab

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der har skrevet en Synopsis eller opgave om Ondskab? I fagene Dansk, Engelsk, og/eller Psykologi.. ? Kunne være en stor hjælp..
  • Gandis tale "Quit India". Hvilket sprog?

    Forumindlæg
    Fremførte Gandi sin kendte tale "Quit India" i 1942 på engelsk?
  • Hvad betyder: strike a chord?

    Forumindlæg
    Hvad betyder dette på engelsk: Strike a chord? Direkte oversættelse er: anslå en akkord, men hvad betyder det?
  • hvordan sige man....

    Forumindlæg
    hej... hvordan sige man.. på engelsk Det skal du gå væk. Gå smerten væk. på forhånd tak...
  • oversættelse

    Forumindlæg
    hvordan siger man, fedt* udgør en stor rolle i mennesket (på engelsk). (hvis det kan formuleres bedre så sig til).
  • Søger noter til politik og politiske systemer!

    Forumindlæg
    Hey alle sammen (:I need help, please..Jeg står i den situation, at jeg skal til årsprøve i historie i 2.g her nu, og da jeg har skiftet skole, skal jeg op i noget pensum fra sidste år, som jeg ikke har været med til at gennemgå. Der er ufatteligt mange sider - og det SKAL jo læses op før eller s...
  • Aktantmodel

    Forumindlæg
    Hej! hvordan skal man bruge aktantmodellen i srp? flydende tekst eller punktform=???
  • Hjælp!!!!!

    Forumindlæg
    Hvordan laver man den diskuterende del i sin srp?