Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 16441 til 16460 af 23785
  • redegørelse længde??? overfladisk

    Forumindlæg
    Jeg skriver om overgangen fra senrepublikken til den tidlige kejsertid i min SRP (historie og engelsk) Jeg har et redegørende spørgsmål, som lyder: Der ønskes en redegørelse for senrepublikken, herunder Gajus Julius Cæsars liv samt den tidlige kejsertid Min redegørelse fylder omkring 7 sider, h...
  • Hvad er IPSC?

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere denne artikel i biologi: https://www.cell.com/cell-stem-cell/fulltext/S1934-5909(17)30238-2#secsectitle0030 IPSC går igen flere gange, men jeg har ikke helt forstået hvad det er, og jeg har prøvet at google det, men finder ikke frem til noget
  • "The american dream" - afroamerican

    Forumindlæg
    Hej. Hvad er den Amerikanske drøm, og i forhold til afro-amerikaner ;(( Nogle som har en retorisk og sproglig analyse af; Malcolm X . The ballot or the bullet, og President Obama’s commemoration of the 50thanniversary of the March on Washington :((
  • Søger hjælp i statistik

    Forumindlæg
    Hej jeg har to fag i statistik på HA. Det ene er kvantitative analyser i SPSS, hvor jeg søger hjælp. Det andet er statistik med Megastat, hvor jeg søger hjælp. Skriv her hvis du er interesseret, da jeg her får en mail, og ikke tjekker herinde :)
  • Formanalyse

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har fået til opgave at forminddele "Der Vogelfänger bin ich ja", og jeg er meget i tvivl, om jeg har gjort det rigtigt. SKulle jeg være så heldig, at der er en, der ligge inde med en analyse af arien?
  • Flashback og beretning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder lige pt. og laver en analyse af Vandreren af Pontoppidan. I store dele af novellen bliver der tænkt tilbage på før Stavnsbåndets ophævelse, men det som jeg er i tvivl om, er om det er flashback eller beretning. Er der nogle, som måske kunne fortælle den præcise forskel mellem...
  • SRP hjælp, please :-)

    Forumindlæg
    Hej, Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til et af spørgsmålene i min srp, spørgsmålet lyder som følgende; Foretag en analyse af virksomheden med fokus på værdikæden. Indtil videre har jeg kun lavet en regnskabsanalyse, men jeg er lidt på bar bund hvad jeg mere kan fylde på det spørgsmål? ...
  • SSO om Nelson Mandela

    Forumindlæg
    Hejsa. jeg skal snart til at igang med min sso om apartheid i sydafrika. er der nogen der ved hvordan man skal analyser et citat: har tænkt mig at bruge: I am prepared to die. - nogen der kan hjælpe mig?
  • Kortfilmanalyse af Gråvejr

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at analysere kortfilmen "Gråvejr"; men jeg er srødt på spørgsmålet: "point of no return", hvilket jeg ikke helt kan finde ud af, hvor det er. Nogen der kan hjælpe?
  • "Villy af Charlotte Weitze

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder her med en analyse af novellen Villy. Jeg skal kunne perpektivere "Villy" til "Den lille rødhætte" og jeg ved ikke helt rigtigt hvordan jeg skal komme igang. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig ? På forhånd tak :)
  • Nyere Noveller (1990 og frem)

    Forumindlæg
    Hej. Mit fordybelsesområde er Nyere noveller (1990 og frem). Jeg skal perspektivere til Catwalk. Men jeg har ingen ide om hvilken novelle jeg skal analysere og perspektivere til Catwalk. Det ville betyde utroligt meget, hvis i havde nogle noveller, som man kunne perspektivere til Catwalk. På fo...
  • Mundtlig dansk eksamen - novelle

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til valg af novelle, som handler om længsel. Det er op til den mundtlige dansk eksamen, men jeg har svært ved at finde en god novelle om længsel, som man kan analysere, og snakke i lang tid om. Så det ville være rart hvis nogen havde nogle gode forslag:)
  • Oversættelse af 2 sætninger?! :D n_n

    Forumindlæg
    Hejsa! Vil I ikke hjælpe mig med at analysere og oversætte 2 sætninger: 1) I de sidste 10 år er Tyskland blevet er mere populært turistland. 2) Sidste år overnattede turister 20,3 millioner gange i Tyskland. Mange tusind tak på forhånd! :)
  • Rettelse af opg.

    Forumindlæg
    Ved analyse af en kemisk forbindelse A, der består af kobber og oxygen, fandt man i en prøve på 2,24g et indhold af oxygen på 0,25g og af kobber på 2,00g. Skriv formlen for A. Jeg vil gætte på: CuO (kobberoxid)
  • Diskursanalyse - Obama

    Forumindlæg
    Er der nogle som har lavet en diskurs analyse af Obama's tale i Kairo 2009? Jeg skal lave en diskursanalyse af talen, men den er virkelig lang, så ville spørge om der var nogle som ville hjælpe og hive de mest "centrale" punkter ud? På forhand tak :)
  • dansk

    Forumindlæg
    Hej folk ,jeg skal snart op i mundtlig dansk og jeg træk levende reklame op,nogen der har god ideer med hvilken videofilm jeg kan vælger at analyse for har ingen idé. Tak på forhånd
  • Formel

    Forumindlæg
    Ved analyse af en kemisk forbindelse A, der består af kobber og oxygen, fandt man i en prøve på 2,24g et indhold af oxygen på 0,25g og af kobber på 2,00g. Skriv formlen for A. n(oxygen) = 0,015625mol n(kobber) = 0,031471mol hvordan finder jeg ud af hvad formlen er?
  • Yahya Hassan- intertekstualitet hjælp.

    Forumindlæg
    Er der nogen, som kender et digt fra Yahya Hassan hvor man kan se en interesant reference til en anden tekst?? Eller bare intertekstualitet i det hele taget?? . Skal snart op til dansk eksamen og ville virkelig gerne analysere et af hans digt hvor man kan se intertekstualitet. På forhånd tak.
  • Gensplejsning bakterier og dyr

    Forumindlæg
    Sidder her og laver min SRP om gensplejsning. Skal analysere hvad forskellen er på gensplejsning hos bakterier og dyr og er blevet i tvivl hvordan det er forskelligt? Er det bare, at det er mere kompliceret at gensplejse dyr fordi de mere udviklede organismer?
  • eksame- essays

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har trukket essays og klummer til den mundtlige eksame. Jeg vil meget gerne analysere et essay, så jeg ville spørge om nogle af jer kender nogle gode essays? Jeg har ledt lidt, men der kommer ikke rigtig nogle op, som jeg synes ser intressante ud.