Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16441 til 16460 af 52987
-
hvad ville du gøre?
ForumindlægJeg går på HF enkeltfag i vejle, hvor jeg er ved at tage en "pakke" til sygeplejske, men overvejer seriøst at droppe ud, da jeg ikke kan holde til mere...Jeg går i en klasse, hvor der er dårligt socialt sammenhold, og man skal helst være stræber for at man bliver snakket til, og bruger ... -
Valg af emne
ForumindlægHej. Jeg skal have projektopgave om 3 uger og er blevet bedt om at vælge et emne nu. Vores overemne er grænser(Blev vedtaget med mod min vilje) - Nu er mit problem så, at jeg ikke ved hvad jeg vil skrive om. Har været åben overfor masser af emner, men synes bare det hele lyder så uinteressa... -
HJÆLP MED OVERSKRIFT TIL ANSØGNING "BYGGETEKNIKER"
Forumindlægkan nogen hjælp mig med fængende overskrift ansøgning som byggetekniker -
Sort tåge
ForumindlægHejsaHvad er tåge symbol for? -
Platon
ForumindlægHej,Er der nogle der kan fortælle mig hvem hr. Platon er?Hvad gik hans lære ud på? Og hvad er forkellen på ideer og fænomener, og hvorfor kunne mennesket få indblik i ideerens verden?Malfoyps. Håber der er nogle der kan hjælpe mig inden imorgen... -
Velfærd!
Forumindlægvelfærdsmodellen står overfor 2 store udfordringer, nemlig globaliseringen og det demografiske problem. Hvordan kan man gøre rede for det? og hvad er det demografiske problem ? -
Hjælp til syrer og baser!
ForumindlægOpskriv reaktionsskemaet når disse syrer kommer i vand..\nOxoniumion HзO+\nOg\nSaltsyre HCL\n\nOpskriv reaktionsskemaet når disse baser kommes i vand\nOxidion 0--\nOg\nNitration NOз--\n\nGør følgene reaktionsskeaer færdige\nHCL + NHз → \nOg\nCHзCOOH + COз-- ... -
Stamfunktion
ForumindlægHar problemer med at finde stamfunktionen til\n\nS (1-2ln(x))/x^3 dx\n\nVed at resultatet skal være ln(x)/x^2\n\nHvad gør jeg forkert i integrationen: \n\n[(-1/2*x^-2)*(-2*x*(ln(x) - 1))]\n\nJeg får (ln(x) - 1)/(x) -
Procent regning!
ForumindlægHej Jeg har en opgave som lyder: Hvor mange liter ren alkohol vil der blive indført i 2010 hvis vi antager at det procentvise fald fortsætter uændret efter 2001? Alkohol indtagelsen i 2001 er 9,3 liter Det procentvise fald pr år er 16,89% Nogen der kan hjælpe mig, og gerne meget hurtigt :) For fo... -
rettelse af tekst..ca.150 ord...
Forumindlæghejsa, håber at i lige gider at kigge det igennem:\n\n\nDansk:\nJeg har valgt at fortælle om Historie og matematik.\nJeg begynder med historie, da det er mit værste fag. Jeg hader historie så meget fordi det er så kedeligt at man næsten falder i søvn i timerne. Det eneste der er godt i timerne er... -
Fysik - stort pendul
ForumindlægPå Steno Museet i Århus hænger en 32,86 kg tung kugle i et langt kabel. Kuglen svinger som et pendul frem og tilbage i en plan bevægelse.\n\nEt penduls svingningstid T afhænger af kablets længde L, idet \nT=2*pi*sqrt(L/g)\nhvor g er størrelsen af tyngdeaccelerationen.\n\na) Beregn kablets længde ... -
not's placering
Forumindlæghvordan er det nu det er med not's placering? jeg har prøvet at lede efter det i grammabogen, men jeg kan ikke finde nogen beskrivelse:( hvordan skal det placeres i en bisætn som denne: selvom stavemåden ikke er den sammen = even though the spelling is not the same??\n\nPå forhånd tak! -
hjælp
ForumindlægJeg er lidt lost med tysk.. Vil I hjælpe mig med om det er rigtig skrevet. Nach dem Frühstück wir immer die Zeitung holte. Ich bin gegen die Regierung. Die Bar ist gleich um die Ecke. Es ist für das Mädchen aus dem Grossvater. Wir kommen durch den Garten. Sie kämpften hart gegen den Sturm. Da... -
Diff. af brøk
ForumindlægHvad er den afledede af:\n\nf(x)=((7x^2)+2)/(10x-5)\n\n?? -
Gym love
ForumindlægEr der nogen, der vil forklare hvad dette betyder - i hvilke sammenhænge. Og give nogle eksempler på det :) § 40. For at fremme forsøgsarbejde og pædagogisk udviklingsarbejde kan undervisningsministeren fravige lovens bestemmelser. Det er en betingelse, at forsøgene eller udviklingsarbejdet ik... -
Rettelse af tysk digt.
Forumindlæghej jeg har et digt som jeg meget gerne vil have rettet, er der nogen som lige vil bruge 2-3 minutter på at rette 6 linjer?\n\nvil meget gerne have den rettet -
Opg 5018,5020
ForumindlægHej.. er der nogen som kan hjælpe med opgaverne 5018 og 5020 i "Eksamensopgaver i matematik 3 årigt a niveau" -
Udvidet tid/simpel tid?...rettelse...
ForumindlægUdvidet tid/simpel tid?\nhåber at der er nogen derude der lige gider at rette følgende sætninger....\n\nSkriv et (f) bagved det forkerte form af verbet:\n\n1. He (enjoyed(f)/was enjoying) a quiet meal when his wife turned up. \n2. She (washes/is washing(f)) her hair twice a week.\n3. Alex Smith (... -
Sagprosa, hjælp!
ForumindlægHej! Jeg står og skal til terminsprøve i skriftlig fremstilling i morgen, og jeg regner stærkt med at vælge sagprosa, altså journalistik. Vi må nemlig desværre ikke have papirer med det på ind til prøven, så mit spørgsmål er så, om der er nogen, der kan komme med en lille hurtig opbygning a... -
Forskel på jager. og bondestenalderen?
ForumindlægHej Hvad er forskellen på jæger- og bondestenalderen? Bare den overordnet forskel. På forhånd tak
