Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 16461 til 16480 af 42938
-
Eksamensspørgsmål - potensfunktioner
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål som jeg kan trække til min mundtlige mat eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Gør rede for potensfunktionens forskrift y=b· x^a, betydningen af a og b for dens graf og dens egenskaber. Vis hvordan man bestemmer a og b i forskriften ud fra to punkter på ... -
Bananfluerne - analyse
ForumindlægHej derude. Jeg har virkelig brug for jeres hjælp!. Jeg skal op til min mundtlige eksamen og har trukket overemnet ''At træffe et valg''. Jeg har valgt en novelle, som jeg vil snakke om, som er ''Bananfluerne''. Er der nogle som har analyseret den, og ved hvor jeg... -
Kærlighed mundtligeksamen
ForumindlægHej allesammen jeg har til min mundtlige eksamen trukket temaet kærlighed... så nu er jeg igang med forberedelse.. jeg forsøger at finde det jeg vil analysere men det er svært. så derfor vil jeg høre om nogen har en ide til et digt, eventyr eller måske en sang som jeg kan bruge til teamet kærli... -
Hjælpelærer mod betalling
ForumindlægHej Alle. Jeg går i 2.g på STX og skal op i mundtlig tysk eksamen d. 11-06-2012. Jeg leder efter en hjælpelærer som kan hjælpe mig til min 24 timers forberedelse den dag. Hvis der er nogen som kender nogle, der kan hjælpe mig eller selv er hjælpelærer må de meget gerne kontakte mig p... -
De trigonometriske grundbegreber
ForumindlægHej Jeg er ved at læse op til mundtlig eksamen i matematik på b-niveau. En opgave under et af eksamensspørgsmålene vedr. de trigonometriske grundbegreber (cosinus- og sinusrelationerne) lyder: c) Gør rede for at hældningen i den rette linjes ligning er tan(v). Jeg forstår ikke hvad der... -
"Famine" af Sinéad O'Connor
ForumindlægHej! Jeg har fået teksten "Famine" opgivet til min engelsk mundtlig eksamen, men jeg husker den dårligt nok, og har svært ved at forstå den. Hun skriver at der ikke var nogen sult, men de levede af kartofler og af den grund døde? Jeg er en smule forvirret, så du er mere end velkomme... -
Tv-reklameanalyse af tryg
ForumindlægHej jeg har trukket emnet 'levende reklamer' til mundlig dansk eksamen i 10 kalsse, og jeg har valgt at analysere reklamen: "giv din tryghed videre- parkerings pladsen" http://www.youtube.com/watch?v=WV7h4Sey8Ug Er der nogle der kan give nogle fif til hvad der er godt at ... -
vold i skolen tekst eller rafarat
Forumindlægjeg skal op til min mundlige dansk eksame om ikke så lang tid og skal derfor aflevere min sunopse på fredag. men sidder lidt fast med perspektiveringen og har fået at vide at jeg kan perspektivere til vold i i skolen af Cecil Bødker men har ikke teksten!!! så ernder nogen der har et refarat af t... -
HJÆLP !!!! PLEASE
Forumindlæghej alle sammen. Jeg skal op til mundtlig eksamen om Geert Hofstede metoder ( løgdiagram og kultur dimensioner ). Det jeg gerne vil have lidt hjælp til er, at få forklaret ulemperne og fordelene ved disse metoder ? Jeg har prøvet at google det, men jeg kan ikke finde noget som helst om det...... -
varmestråling
ForumindlægJeg har fået et spørgmål til min mundtlige fysik eksamen, som hedder, at jeg skal gøre rede for begrebet varmestråling, herunder Planckspektret for absolut sorte genstande. Jeg håber virkelig, at der er nogle som kan forklare Planckspektret for absolut sorte genstande, for jeg fatter det ikke... -
Ammoniak i forbindelse med kemisk ligevægt??!
ForumindlægMin veninde og jeg sidder og skal til eksamen i mundtlig kemi på mandag, og et af de emner vi kan trække hedder "Forskellige former for kemiske ligevægte". Vores lærer har så skrevet nogle stikord til hvert emne, og under dette emne står "ammoniak"?? Vi har søgt og søgt, og ... -
eksamensspørgsmål
ForumindlægJeg er igang med at lave mine eksamensspørgsmål til min mundtlig matematik eksamen og er kommer i tvivl om hvad jeg skal gøre. Spørgsmålet lyder: "Gør rede for den ekspontielle vækstmodel og dens anvendelse i rentesregning" Er der nogle der kan hjælp mig med, hvorledes jeg skal l... -
AT 4 - samf., engelsk.
Forumindlægvi har fået til opgave, at lave en synopsis, som vi skal forsvare til en mundtlig eksamen. da AT-forløbet også var i gang forige år, tænkte jeg bare på, om der mon var nogle folk, der har deres gamle opgave liggende..? det er AT 4 forløbet, der tværfagligt omhandler samfundsfag og engelsk. -
Arealfunktionen
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik-eksamen på A. Men jeg kom lige forbi sådan et spørgsmål, som jeg ikke ved hvordan jeg skal vise: Vis at arealfunktionen A(x) hørende til f(x) er en stamfunktion til f(x) Nogen der har nogen gode idéer? -
Afstandsformlen i 2D
ForumindlægJeg har op i mundtlig eksamen, og jeg har et spørgsmål der hedder Vektorer og analytisk geometri Du skal specielt gøre rede for afstandsformlen i 2D, og ligningen for en cirkel, herunder også tanget til cirkel. Skal jeg også fortælle hva en vektor er eller? og når de siger afstandsfor... -
Ond i sulet - analyse af sproget
ForumindlægHej derude Jeg er i gang med at analysere novellen, Ond i sulet, af Naja Marie Aidt, i forbindelse med min mundtlige eksamen i dansk. Jeg har trukket emnet barndom/opvækst. Da jeg har svært ved at analysere novellens sproglige plan, håber jeg på at lidt hjælp. På forhånd tak :) -
Differentialregning
ForumindlægEt af mine mundtlige eksamens spøgrsmål hedder: Differentialregning Du skal specielt gøre rede for regneregler for differentiable funktioner. Skal jeg også sige hvad en differentiabel funktion er eller? Der hvor jeg skal gøre rede for, skal jeg bare skrive de 5 regneregler der f... -
Der Pogrom, hjæææææælp.
ForumindlægHej Alle. Er der nogen der kan give mig et kort resume af "Der Pogrom" som er et udrag af Damals war es fredrich skrevet af Hans Peter Richter eller evt. havde en opgave som de kunne sende mig? Det ville være en stor hjælp, da jeg har trukket det til min mundtlige eksamen som je... -
Dumpet i matematik B i 2g. Kan jeg tage det om i 3G?
ForumindlægJeg kan allerede nu med min årskarakter se at jeg dumper i mundtlig og skriftlig matematik her i 2g. Det er min afsluttende eksamen på B niveau. Ka jeg tage det om og evt følge en 2g klasse selvom jeg går i 3G efter sommerferien? -
deskriptorer til et normalfordelt observationssæt
Forumindlæghej jeg sidder med et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen omkring statistik og integralregning. er der nogen som kan forklarer mig, hvilke statisketiske deskriptorer som man ville bruge til at beskrive et normalfordelt observationssæt? jeg har selv søgt men jeg kan ikke finde ud af om...
