Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 16461 til 16480 af 43092
-
Emner til AT 2014 - Mad og mennesker
ForumindlægEr der nogle der har nogle ideer til emner man kunne have om i AT 2014? I år er emnet Mad og mennesker. Fagene skal helst være Bioteknologi/biologi/kemi og engelsk. Hvis du har foreslag så skriv endelig. -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej derude Så er det snart je skal op i skriftlig engelsk, og vil derfor spørge, hvad er det man skal øve sig på, og hvis nu en derude har en gammel eksamen sæt så kan han være velkommen til at sende til mig. -
A-fag mht. medicinstudiet...
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har virkelig brug for jeres erfaringer mht. valgfag i 3g. Jeg vil gerne ind på medicinstudiet (selvfølgelig kun hvis jeg får snittet). Lige nu har jeg science-linjen, dvs. kemi B og fysik B. Jeg vil gerne på SDU eller Aarhus universitet. Jeg kan kun vælge et fag på A-nive... -
3.g opgave
ForumindlægHej... Er der nogen, der har en god idé til den store skriftlige opgave i 3.g? Jeg har overvejet at skrive i engelsk, men er løbet tør for emner....! Nogen gode ideer til fx en bog, forfatterskab, periode, eller andet???? Det ville hjælpe utrolig meget. Heidi :) -
Hjælp - SSO
ForumindlægHej! Så er det ved at være tid til at vide hvad man skal skrive SSO om, det gør jeg bare desværre ikke.. Jeg kunne godt tænke mig at skrive i Engelsk eller Dansk så ville høre om der var nogle der havde nogle gode forslag til nogle tekster/bøger der kunne være spændende at skrive om? -
Hjælp til fremlæggelse i AT!!
ForumindlægJeg skal forklare hvorfor engelsk og psykologi er gode sammen, og hvorfor de er gode til at besvare min problemformulering, som er: "Hvordan bliver ens identitet påvirket når man flytter fra en kultur til en anden".. Håber der er nogen der kan give lidt tips eller noget, er helt på b... -
Ordstilling
ForumindlægHi all. Jeg har et lille spørgsmål, som jeg er lidt lost med. Nogle der kan hjælpe? 'Hvordan er dansk og engelsk forskellige mht ordstilling, når et non-subjekt forekommer i begyndelsen af en sætning?' -
Analyse af sætninger (fokus på ordstilling)
ForumindlægHej! Jeg skal til engelsk eksamen og har virkelig brug for hjælp til analyse af nogle elevsætninger. Jeg har valgt at lægge vægt på ordstilling og brug af ord. Det er 3. klasses elever der har haft en samtale om et emne vi har haft. Håber meget på at nogen kan hjælpe! Sætninger: 1. What soun... -
Hjælp til SSO emne
ForumindlægHej, jeg skal snart skrive min SSO opgave (Større Skriftlig Opgave) på min uddannelse EUX Business. Men jeg ved ikke hvilket emne jeg skal vælge! Jeg har tænkt på fagene Dansk, Psykologi, engelsk eller kulturforståelse. Enten vil jeg vælge et fag alene eller komponere fagene sammen. Hvis i har ... -
Meget kort, fransk sætning.. Hjælp!
ForumindlægI begyndelse af historien, tager Antonia og de to børn toget, fordi de skal bo hos Antonias forældre pga. bombardementer. <span lang="FR" style="font-size:11.0pt;font-family: "Calibri","sans-serif";mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family: ... -
Projektforløb: TAKE ME OUT - Franz Ferdinand
ForumindlægJeg skal skrive om sangen "Take me out" by Franz Ferdinand (http://www.youtube.com/watch?v=xZGcw9HHOkU). Jeg prøver at finde ud, hvad historien, betydningen af denne sang er. Nogen som har arbejdet med sangen før eller komme med nogen bud på, hvad sangen omhandler?? Jeg har dog læ... -
Ekspressionismen
ForumindlægHej er der nogle der evt. kunne prøve at forklare mig hvad ekspressionismen er? Og hvordan man brugte det omkring og efter første verdenskrig? Jeg har lidt svært ved at forstå det, da der står lidt forskelligt om det flere steder på nettet. Det er med henblik i Otto Dix maleri ''stormtroo... -
kkk
Forumindlæghjælp! skal skrive en opgave i historie på 8 sider omkring kkk.. er ved at få stress.. da jeg har svært ved at finde den information jeg skal bruge.. nogle der måske kan hjælpe? på forhånd tak! ' Problemformulering: hvorfor opstod ku klux klan? Redegørelse: (lille møde jul... -
Anne Boleyn
ForumindlægHej Folks. Jeg skriver til jer fordi skal skrive en historie opgave. Spørgsmålet er: Hvorfor blev Anne Boleyn halshugget? Hvad vad var de politiskegrunde, at Kongen ordrede "execution". Hvorfor Anne Boleyn kunne ikke lide Thomas Cromwell eller vice-versa? En ting ved jeg, at Anne B... -
Hjææælp!
ForumindlægHey! Jeg tror ikke jeg består min studentereksamen, da jeg har 1,5 i snit, og mangler historie eksamen, Denne vægter 2, så hvis jeg får 10, vil jeg lige akkurat kunne bestå det hele samlet. Hvad gør jeg hvis jeg ikke får mit 10 tal i historie, og dermed ikke består samlet? -
årsprøve
Forumindlægjeg har været op i mundtlig årsprøve i engelsk i går..og har fået et 6-tal..min lærer sagde at jeg skulle øve mig i at tale bedre engelsk..men hvordan gør jeg det, hvis der ikke er nogen jeg kan tale med hjemme??hun sagde desuden at hvis ikke jeg fik øvet mig til det ville jeg måske dumpe til eks... -
IBB eller almindelig?
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge som ungdomsuddannelse - enten en såkaldt 'Global studies' linje der sætter fokus på international handel, turisme, samt sprog ELLER en såkaldt IB der omhandler det samme, men hvor undervisningen hovedsageligt foregår på engelsk. Jeg er god til... -
Mundtlig historieeksamen
ForumindlægHej, nu skal jeg op i mundtlig historie til eksamen. Jeg har fået at vide vi får en kilde. Efter man har behandlet kilden, wtf gør man så?Så fortæller man lidt om perioden eller hvordan?Hvor lang tid har man ? -
Koordinatskift.
ForumindlægHej, jeg har i min SRP opgave fået følgende spørgsmål: Gør rede for at koordinatskift kan repræsenteres som en matrix-multiplikation. Forklar og definer herunder begrebet matrix og diskuter regneregler for matrixmultiplikation, og vis herunder hvordan rotation af et koordinat system i 2D eller 3D... -
Nelson Mandela's visioner
ForumindlægHey! Jeg er i gang med at skrive SRP omkring Apartheidstyret og Nelson Mandela. Jeg er i min analyse blevet bedt om at analysere 2 taler af Mandela (engelske) fra før Apartheidstyrets sammenbrud, og derudfra fortælle om hans visioner for fremtidens Sydafrika. Jeg har dog et ekstremt besvær med ...
