Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 16521 til 16540 af 163702
-
IB eller STX
ForumindlægHej, jeg er en 9. klasser, der er i tvivl. Jeg vil rigtig gerne til England og studere der efter en ungdomsuddannelse. IB er anerkendt, og jeg vil kunne tale bedre engelsk = større chance for at komme ind og klare sig bedre. Men jeg har hørt at IB er meget gammeldags, f.eks. at de bruger... -
Utrolig kort oversættelse
ForumindlægSelvom Parlamentet ikke har kendt til blodige revolutioner, har institutionen dog gennemlevet usikre perioder. I striden mellem katolikker og protestanter forsøgte en gruppe katolikker i 1605 at sprænge parlamentet i luften. Guy Fawkes var leder af dette "krudtkomplot" og den dag idag f... -
Tysk imorgen .. : O
ForumindlægTeksten jeg har trukket idag, er jeg lidt i tvivl om. Vil de have at jeg give et resumé/referat af den eller hvad ? Eller skal jeg bare snakke om emnet 'Die Wende', som jeg har trukket? Er i tvivl, fordi vi i engelsk blev bedt om at droppe resume/referat .. :S -
Heksejagt
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP i Engelsk A/Historie A og har valgt heksejagt. Jeg har rimlig godt styr på Historiedelen men Engelskdelen forvirre mig. Jeg bliver nød til at inddrage faget, men jeg ved simpelthent ikke hvordan. Har noget faglitteratur på Engelsk, omkring emnet, men jeg ved OVERHOVED... -
Eksamener på ny reform
ForumindlægHej Jeg har hørt noget om, at UVM har tænkt sig at lave fordelingen af skr. og mdt. eksamener om. Som det er nu skal man, hvis man har 4 A-niveau, op skr. dansk, eng og sine to A-fag. Men UVM vil lave det om, så man kun skal op i 3 skr. eksamener. Det foregår med lodtrækning. Er der nogen der k... -
3.G-opgaven
Forumindlæg3.g'ere.. Kom nu, hvad har i tænkt jer at skrive om - og i hvlke fag - i årets større skriftlige opgave i 3.g??Tror selv jeg vælger engelsk.. men skal man så ik bare læse en roman og analysere den så?? ;-/PEACE -
Analyse af Campari reklamen med Askepot
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op i mundtlig dansk, og jeg har trukket billeder/reklamer. Jeg har valgt en reklame fra Campari (den med Askepot). Jeg ville høre, om der er nogle, der kan give mig nogle ideer til analysen? :-) -
1+r og anvendelse af
Forumindlæghvordan forklarer man begrebet fremskrivningsfaktor i mundtlig matematikeksamen? og her efter at give et eksempel på anvendelse heraf? -
Rigtigt - rettelse?
ForumindlægNogen der vil se om det er rigtigt? 1. Politiet observerede en større [menneske] mængde i går. 2. Det var en værre historie (affair). 3. En ældre herre købte 20 roser. 4. Borgmesteren (mayor) holdt en længere tale. 5. Det var mindre godt. 6. Der er konkurrence (rivalry) mellem mindre og større ... -
SYGEEKSAMEN. MDT MAT
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig eksamen i morgen men har det sindssygt dårlig. Ved ikke om jeg kan blive bedre til i morgen, og er sikker på at det kommer til at trække mig ned. Tror i jeg kan tage en sygeeksamen i stedet? og er sygeeksamen før sommerferien? jeg er rimelig sikker på at jeg kan få e... -
Humaniora - metoder????
ForumindlægHeeej allesammen! Jeg skal op i AT på tirsdag, det er gruppe eksamen.. Udfra en synopsis. Om krig, medier og teknologi.. Engelsk A, bio B og mediefag C. Jeg ville lige høre om I har nogle gode råd til hvordan jeg skal gribe eksamen an? Hvad er vigtigt og hvad er ikke vigtigt.. Metoder? Jeg har s... -
Teenage issue / Self-confidence (disposition)
ForumindlægHej :) Er der nogen der man hjælpe med hvad jeg kan komme ind på om selvværd og selvtillid til en engelsk mundtlig opgave? - Det vil betyde meget for mig :) Tak. -
PÅSKEOPRØRET - disposition til i morgen!!
ForumindlægHej alle. Jeg skal aflevere min disposition til mundtlig engelsk i morgen, og jeg har valgt at have om Påskeoprøret i 1916. Nogen ideer til underemner/punkter? -
10 klasse
ForumindlægNogen der kender et sted her på nettet hvor man kan finde en læse tekst, alla den man får til mundlig engelsk eksame i 10? -
Inddragelse af citater
ForumindlægHej alle sammen! Hvis man har et citat på engelsk, kan man så godt læse det højt og bruge det til den mundtlige fremlæggeæse? Eller skal man selv oversætte det til dansk, så lære og censor ved, hvad der foregår? Håber på svar. -
Skal man give et referat?
Forumindlægtil eksamen engelsk mundtligt, skal man så lave et kort resumé af teksten eller går man ud fra forudsætningen at lærer/censor har læst teksten og ved hvad det handler om? -
Eksamen
ForumindlægJeg skal snart til Engelsk mundtlig på folkeskolen... Ved ikke hvordan jeg skal klare det... Ved ikke hvad jeg skal sige har brug for mange gode rådd..... -
Haster!
ForumindlægEr der nogen der ved noget specielt omkring Irland og eller amish.. ? jeg skal bruge det til min mundtlige eksamen i engelsk.. -
Terminsprøver
ForumindlægHej... Jeg skal snart op til terminsprøver. Jeg er ret forvirret omkring prøven i engelsk. Er det mundlig eller skriftlig? Eller begge? På forhånd tak <333 -
Horror
ForumindlægHej Hvorfor er det at vi er fascineret af "horror"? hvorfor ser vi gyserfilm? Skal op i engelsk mundtlig og en af emnerne er horror ;) Mange tak på forhånd ;)
