Dansk

Analyse af Campari reklamen med Askepot

20. april 2016 af nanna06805 - Niveau: 9. klasse

Hej allesammen. 

Jeg skal op i mundtlig dansk, og jeg har trukket billeder/reklamer. Jeg har valgt en reklame fra Campari (den med Askepot). 

Jeg ville høre, om der er nogle, der kan give mig nogle ideer til analysen? :-) 


Brugbart svar (1)

Svar #1
20. april 2016 af Moderatoren

Hvilke idéer mangler du? Hvad har du problemer med?

Du kan finde en model til analyse af reklamer i Dansk her


Svar #2
20. april 2016 af nanna06805

Sådan lidt hvad tolkningen kunne være og sådan noget. Måske hvis der var nogle, som havde analyseret det før? :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. april 2016 af Soeffi

#0. Er det den her?


Svar #4
20. april 2016 af nanna06805

Ja. Det er den :-)


Brugbart svar (0)

Svar #5
20. april 2016 af Soeffi

#4 Det forestiller vel Askepot, som drikker Campari og glemmer, at hun skulle være hjemme inden kl. 12. Budskabet er, at drikker du Campari, har du ingen bekymringer og solen skinner.

Svar #6
20. april 2016 af nanna06805

Mange tak :) Det prøver jeg

Svar #7
26. april 2016 af nanna06805

Er der nogle der ved, hvad de forskellige trekanter på billedet kan symbolisere? (Mandelige/rolige, kvindelige/urolige)

Brugbart svar (0)

Svar #8
27. februar 2018 af skilleflaekkeren

Hvad symboliserer det når solen er i en forkert position? Klokken er lidt over tolv, så solen burde være placeret lige over en


Brugbart svar (0)

Svar #9
24. maj 2018 af Sofiahamborg

Hej Nanna, jeg ville bare høre om du har din analyse af campari reklamen med Askepot, da jeg har valgt den reklame til min afgangsprøve i mundtlig dansk. Det ville være en kæmpe hjælp, da jeg gerne vil have noget inspiration til min analyse:-D 


Brugbart svar (0)

Svar #10
24. april 2019 af 123sille

Hej Sofia og Nanna:) jeg vil bare lige høre om der er en af jer der har jeres analyse til Campari reklamen? Da jeg selv står, og skal til mundtlig dansk i den, vil det være en kæmoe hjælp. 


Brugbart svar (0)

Svar #11
18. september 2019 af skilleflaekkeren

Til alle dem der skal op i den til eksamen: 

1. Intertekstualitet til Askepot. 

Man har en glassko, klokken er omkring 12 (Ligesom i Askepot), osv. 

2. Reklamen indeholder flere "skjulte" reference til den legendariske sang: "Stairway to heaven". Prøv selv at søge på teksten til sangen. 

3. Der er sygt mange trekanter i billedet

4. Behøver jeg overhovedet at nævne seksualiseringen i billedet

5. Der er også sygt mange symboler. Lys/mørk, farvesymboler osv. 

Jeg håber det kan bruges :)


Skriv et svar til: Analyse af Campari reklamen med Askepot

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.