Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 16561 til 16580 af 27879
-
Problemformulering
ForumindlægHej alle! Jeg har brug for hjælp til at lave en problemformulering til min dansk-historie opgave. Jeg har valgt at have om oplysningstiden, og underemnet "menneskerettigheder", derfor skal jeg lave en problemformulering som omhandler noget omkring dette emne. Nogle ideer? :-) -
Undermne under 9/11
ForumindlægMig og min gruppe vil arbejde med 9/11, og hvordan det har forhandret verdenen. Det er et stort emne og vi skal fremlægge i 35 minutter. Hvilke underemner kunne man tage som ligger under 9/11 og lav en problemstilling inden under? -
Engelsk fsa
ForumindlægVil nogen læse min tekst til engelsk eksamen igennem og give respons? Emnet er "American dreams" og jeg har valgt at skrive om de negative sider ved den amerikanske drøm og hvorfor den kan være svær at opnå. -
SE HER!
ForumindlægHEJ ALLE, Jeg skal trække emne imorgen i samfundsfag og har 24 timer, men da samfundsfag er min svage side vil jeg bede om at bare 1 er villig til at være til rådighed imorgen til at kunne hjælpe mig lidt. Det ville betyde så meget for mig. Ville der være en som ville gøre denne gode gerning? ... -
Gode råd til eksamen
ForumindlægSå har jeg trukket mundtlig psykolog C. Er der nogle der kan komme med nogen gode råd til eksamen? Hvordan gik jeres? Stiller censoren+læreren mange spørgsmål - også uden for emnet man har trukket? -
Examination Day
ForumindlægSkal til eksamen snart og har trukket teksten "Examination Day", Henry Slaser. Emne: Intelligence. Søger analyse af teksten "Examination Day", Henry Slaser. Summary, message, themes mv. På forhånd tak. -
Stærke kvinder synopse?
ForumindlægJeg har trukket emnet "Stærke kvinder" det kan både være en film, musik tekst, eller en helt alm. tekst. Har tænkt på en dansk psykisk stærk kvinde der har været meget igennem, men hvem ved jeg ikke :) Kan i hjælpe? -
Bestråling af fødevarer i USA (AT 2014)
ForumindlægHej alle! Ville bare lige lige høre, om andre har valgt at have om bestråling af fødevarer i én af disse to fag: Fysik og/eller Engelsk. Vi skal jo snart igang med at lave talepapir, så kunne være fedt lige at dele tekster, indgangsvinkel osv. omkring emnet :) -
Skal aflevere Synopsis imorgen, hjælp til at finde et digt.
ForumindlægJeg har trukket emnet Lyrik og skal have hjælp til at finde et Digt jeg kan bruge som tekst, digtet skal helst være af Tove Ditlevsen, men jeg har svært ved at finde noget på nettet. Jeg har vedhæftet et billede af vores tekstopgivelse, som jeg skulle kunne perspektivere til. -
Udenrigspolitik i 1864
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med at skrive om dansk udenrigspolitik fra 1848-64, 2. Slesvigske krig og stormagternes rolle, men jeg mangler lidt inspiration og viden om dem. Nogen der kender en god hjemmeside der har noget med de emner at gøre, med detaljer og inspiration? :-) På forhånd tak! -
Energi
ForumindlægHej alle Vil høre om der var en derude der kunne hjælpe mig. Jeg har et emne der hedder Energi. Der skal jeg forklare hvad der der sker ved sammenstød-biler. Jeg regner med at det handler om Ekin og Epot, men er i tvivl. Håber i kan hjælpe da jeg skal til eksame d. 3 Mange tak for hjælpen -
Metoder i biologi og idræt
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med bedre forståelse af metode i idræt (C) og biologi (B). Emnet er proteintilskud, hvor jeg har arbejdet med observationelle data i biologi og eksperimentelle data i idræt. jeg skal gerne have noget mere, er der nogle der ved noget ? :) -
En dansk sang?
ForumindlægHej. :-) Har du et forslag til en dansk sang med en tilhørende musikvideo? Det skal bruges til en projektopgave og skal gerne omhandle emnet kærlighed (eventuelt om lav selvtillid og det, at man forsøger at være en "anden" for at vinde den udkårnes hjerte). Jeg er åben for alle forsl... -
Privat hjælp til Samfundsfag A
ForumindlægJeg skal op til mundtlig samfundsfag, som er en 24-timers eksamen. Jeg skal trække et emne imorgen den 2.juni, hvorefter jeg har 24 timer til at udarbejde en synopsis. Jeg tænkte på om jeg kunne få privat hjælp til at udarbejde synopsen mandag den 2. juni? -
Halveringstid- HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg skal her på tirsdag op i mundtlig fysik, og har en af over emnet kaldet halveringstid, reaktoren, og kerneomdannelse. Jeg forstår ikke rigtig det jeg indtil videre har læst på nettet, så er der nogle som kan forklare??? :D -
projectopgave: forandring og kunsikvenser
Forumindlæghej, vi er 9.klasser der har projekt uge, vi kan ik komme med spørgsmål til vores under emne FORANDRING AF SAMFUNDET det vil sigde vordan samfundet forændret sig gennem årene og vilket konsikvenser det førte med, fx måden vi snakker og konsikvenserne. -
Produkt for seksdagskrigen fremlæggelse i historie
ForumindlægI historie skal vi lave en fremlæggelse med overemnet Israel-Palæstine konflikten og underemnet Seksdagskrigen. Vi skal perspektiver seksdagskrigen med Israel-Palæstine konflikten og skal finde på et kreativt produkt. Har nogen nogle ideer til et kreativt produkt til emnet? -
Tekst om hævn/tilgivelse
ForumindlægJeg har trukket emnet hævn/tilgivelse til min dansk eksamen 10. klasse... Jeg valgte at analysere en rap, Stikkersvin - Niarn. Men jeg skal bruge en tekst på 500 anslag som handler om hævn/tilgivelse. Nogen der kan hjælpe eller har en ide? -
Fysik spørgsmål
ForumindlægJeg har til eksamen fået emnet "Bevægelse og kraft". Herunder skal jeg udover Newtons gravivationsloven, give andre eksempler på kræfter. Nogen der kan give mig eksempler - kan ikke rigtigt finde nogen i bogen. :) -
bæredygtig produktion fællesfaglig
Forumindlæghej, vi har trukket bæredygtig produktion som vores emne som vi skal fremlægge i til vores fællesfaglige naturfagseksamen i maj. nogen der har idéer til hvad vores overordnede problemstilling kunne være ud fra nogle underliggende spørgsmål? også generelt hvad et produkt til det kunne være
