Søgning på: SRP historie. Resultater: 16581 til 16600 af 22627
-
Den kolde krig - Berlinmurens fald
ForumindlægHEJ SØDE MENNESKER! Jeg har trukket historie mundtligt, og jeg lidt blank. Jeg har om den kolde krig - murens fald. Jeg har et spørgsmål der lyder: Hvordan blev Danmark påvirket af murens fald og delingen af tyskland? I må meget gerne skrive hvis i ved noget om det, ELLER hvis i har links;)) -
kilde kritik af artikel
Forumindlægjeg skal op til mundtligt historie imorgen som min sidste eksamen... mit emne er "The great depression" jeg sidder med en kilde der er trykket dagen efter børskrakket 1929, det er en artikel af New york times.... var desperat brug for hjælp til noget jeg kan sige om den, nogen der kan h... -
HJÆLP til mundligt dansk
ForumindlægHjælp Jeg har mundligt prøve imorgen i dansk og jeg har trukket noveller jeg har hørt man ikke skal fortælle resume ellers kan man ikke få højere end 4 og jeg har valgt at fortælle historien i berettermodellen F.eks Anslag de snakker sammen og man ved han kan lide hende Er det en DUM ide? -
Robert Koch og hans metoder..
ForumindlægHeej sidder med AT :( Skriver AT i biologi og historie om kolerabakterien Er kørt lidt fast i metoder.. har fundet ud af, at robert koch opdyrkede bakterierne, og fulgte hans postulater for at tjekke, om bakterien var sygedomsfremkaldende,men kan ikke finde ud af, om hans undersøgelser var labora... -
AT-Terrorisme om OL i München i 72
ForumindlægHej SP :) jeg har om terrorisme i AT, og har valgt at fokusere på palæstina-israel-konflikten samt terrorhandlingen ved OL i München i 1972. Til det skal jeg have fundet en kilde, som jeg kan analysere på, men det er netop det jeg skulle have hjælp til ?!?!?!? :) (Mine AT-fag er historie og s... -
Katastrofen - idéer?
ForumindlægHej. :-) Jeg skal til at prikke hul på AT med overemnet: Katastrofen. Mit selvvalgte emne skal skrives med tværfaglig kombination af samfundsfag, engelsk eller historie. Jeg er meget i tvivl om hvilket emne, jeg skal vælge, så derfor vil jeg sætte pris på nogle eventuelle forslag. God d... -
en lille "godbid" til læseren (indledning)
ForumindlægHej alle! Jeg skal til og skrive dansk-historie opgave, og har valgt dansk. Jeg skal skrive om folkeeventyr og deres pyskologiske virkning på os mennesker. Jeg er igang med min problemformulering, og er i tvivl/er blank for ideer til hvad man kan skrive i sin lille indledning i problemformulering... -
demokrati i Tyrkiet
ForumindlægHej!Jeg har om Tyrkiet i historie,og har fået følgende spørgsmål: "Hvordan går det med demokratiet i Tyrkiet?" Jeg vil høre om der er nogen, som kender noget til dette..? -
har brug for en hjælp!!!!!
Forumindlæghej. jeg skal skrive en historie-opgave. og vores store emne er "Mellemkrigstid" og mit emne er: "den nazistiske ungdomsopdragelse". og jeg skal redegøre for: "nazistiske ideologi". så mit spørgsmål er hvordan og hvad er det jeg skal skrive under "nazistiske ide... -
Persien
ForumindlægHej Jeg tænkte på om der er nogen der ved eller kender nogen gode bøger eller hjemmmesider omkring religionsskiftet der foregik i persien, fra Zarathustrianisme til islam. Hvordan det skete, og hvad var grundlaget for det? Skal skrive en historie opgave omkring emnet. Har været på wikipedia, men... -
Analyse og fortolkning Rødstrømper
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive min dansk/historie opgave. Jeg har fundet et digt / en sang som jeg skal analysere og fortolke. Problemet er bare at det er jeg utroligt dårlig til er der nogen som kan hjælpe mig? PS: Ved ikke hvad digtet / sangen hedder :P -
Dansk-Histrie opgave
ForumindlægHej, jeg er i gang med min dansk-historie opgave om de ufaglærte arbejderes leve- og arbejdsvikår under industrialiseringen i Danmark og skal til at analysere en kilde til. Jeg har svært ved at finde nogle forholdsvis letlæselige kilder i mine bøger og tænkte på om nogen kender nogle kilder jeg e... -
Perspektivering til Darwin AT
ForumindlægHej, jeg har skrevet en AT opgave om Darwin i historie A og biologi C Den perspektivering jeg er kommet med er egentlig ikke så god, så jeg tænkte om nogen kunne hjælpe mig ? Jeg skal perspektivere til en eller nogle af følgende AT emner : AT1: Oplysningstiden AT2: Argumentation og videnskabsområ... -
AT- Marx`s metode?
ForumindlægHvilken metode benyttede Marx sig af? Mit emne er Karl Marx betydning for arbejderne og fagbevægelsen/ fagforeningerne. Hvorfor var Marx et videnskabeligt gennembrud inden for dette? Du skal kunne vudere fags og faglige metoders muligheder og begrænsninger. - hvad er samfundsfag og histories muli... -
Fysik - effektivitetsudregning, evne og forbrug (AT-eksamen)
ForumindlægHej (: Jeg skal til AT-eksamen på mandag (d. 31.05.10) i historie og fysik. Jeg skriver om damplokomotivet og skal udregne effekten af maskine vs. effekten af skibsfart og dyretransport (heste og okser).. Hjælp?! Hvordan udregner jeg det og hvilke tal skal jeg have om damplokomotivet, skibsfart ... -
HJÆLP til AT om coca cola /:
ForumindlægHej allesammen (: Jeg skal snart op og forsvare min synopsis til AT eksamen i 3.g, hvor jeg skriver i historie og psykologi. Min psykologivejleder har bedt mig om at finde noget om Maslows behovspyramide i forhold til afhængighed af coca cola, og det er her jeg er gået død. Nogen der kender no... -
AT-eksame har virkelig brug for hurtig hjælp
ForumindlægHej alle. Er der nogen som har været til eksamen i AT før, der kan skrive en `opskrift` på hvordan man fremlægger sin synopsis? Jeg har om planteforædling i historie og biologi, men jeg har ingen ide om hvordan jeg skal begynde eller slutte min fremlæggelse. Jeg har tænkt mig at lave et talepapir... -
Litteraturliste
ForumindlægJeg har været så smart at glemme en bog - faktisk den bog hvor jeg har min eneste historiske kilde i (jeg skriver i biologi/historie) i min litteraturlite i synopsen... Hvordan skal jeg forholde mig til det? Skal jeg nævne det og vise lærer og censor bogen, eller skal "lade som ingenting&quo... -
Årskarakterer, utilfreds!
ForumindlægHej folkens, Jeg har lige fået årskarakterer, og jeg er virkelig utilfreds med min karakter i historie og dansk. Jeg deltager i timerne og er aktiv og det jeg siger er rigtigt. Nogle af de andre elever har fået den samme karakter som mig, selvom de ikke deltager og laver alt muligt andet. Hvad sk... -
Redegørelse...
ForumindlægJeg har til opgave at lave en redegørelse i min Dansk/historie opgave. Problemet er bare at jeg ikke helt ved hvad jeg skal have med i en redegørelse. Altså Jeg skal jo ikke have personbeskrevelse med eller miljø for det er jo under analyse og jeg har fået at vide at jeg skal skrive resumeet alle...
