Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 16681 til 16700 af 23735
-
Hjælp! - Roosevelt
ForumindlægHej. jeg er igang med min DIO, og er gået fuldstændig i stå .. Min problemformulering lyder således: Jeg vil først redegøre for finanskrisen i 1930'erne og for Franklin D. Roosevelt og hans tiltrædelse. Dernæst vil jeg analysere hans tiltrædelsestale i 1933. Jeg vil til sidst diskutere konse... -
nogen som har en idé ?
Forumindlæghey alle sammen .. jeg skal lave en opgave til efter påske (et stykke efter påske), hvor jeg skal analysere en tekst som blev skrevet i renæssancen/reformations periode. jeg skal igennem den her analyse, visse hvordan samfundet fungerede. så jeg ville høre om det var nogen som havde en god tekst ... -
Essay? Hjælp lige...
ForumindlægNu er jeg blevet lidt usikker. Et essay på engelsk er ikke det samme som et essay i dansk, right? Mener i engelsk skal man analysere. Skal nemlig til terminsprøve i engelsk B imorgen. I et af mine hæfter står der "In a short essay (150-200) discuss to what extent it its fair to judge other p... -
Hermeneutik
ForumindlægHej Jeg skal til at påbegynde en opgave, hvor der ønskes et teoriafsnit og hermeneutisk analyse og fortolkning af en tekst. Jeg ønsker her at bruge Gadamer og den hermeneutisk cirkel, da det er det eneste teoristof, jeg har skulle læse indtil videre. Jeg har aldrig været en haj til at opbygge op... -
Zionisme - Hvilken tekst skal jeg bearbejde?
ForumindlægHej alle portal brugere :-) Jeg er i gang med den kendte dansk/historie-opgave og jeg har valgt Zionisme (tværfagligt) med udgangspunkt i Theodor Herzl, men jeg har svært ved at se hvordan jeg skal gribe tingene an. Jeg har bestilt bogen "Der Judenstaat" hjem og har en masse citater fra... -
Et dukkehjem
ForumindlægHej. Jeg overvejer at skrive min sso i dansk om bogen "et dukkehjem". Men vil høre om det er en bog I andre kan anbefale, og er der meget man kan analysere og drage relationer til? Jeg mener, som fx med bogen Den kroniske uskyld af Klaus Rifbjerg, der kunne man se, at der var klare r... -
MALDI-TOF
ForumindlægHej,En MALDI-TOF MS analyse af peptidet YIPGTK viser en [M+H]+ masse på 679 Da, hvilken passer perfekt med den teoretiske masse. Hvordan vil i fortolke, hvis det samme peptid viste en MS analyse med en masse på hhv. 759 Da og 839 Da. Dvs hhv. +80 og +160 Da.Det eneste som jeg ved som vejer ca. 16... -
forbedredelse til skriftlig dansk eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen imorgen, i skriftlig Dansk på HF, derfor vil jeg lige høre om der er nogen, der har en god ide til, hvordan man bedst forbereder sig til det?? hvordan opstilles et analyserende oplæg til et hf-hold om...et given emne..., og hvor man i en del af besvarelsen skal analysere... -
Kirk - Fiskerne
ForumindlægHej SP Jeg har lige læst et uddrag af romanen Fiskerne af Hans Kirk og ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal analysere den tekstuddraget. Uddraget findes Falkenstjerne bind 3 og handler om en fest, der bliver holdt mhb på at hylde krigsveteranen Martinus. Nogen der har læst uddraget og kan giv... -
Perspektivere til billeder fra det moderne gennembrud
ForumindlægHej allesammen! :) I dag trak jeg fordybelsesområde i dansk, hvilket blev "Det moderne gennembrud". Det er okay. Men problemet er bare, at jeg enten vil analysere en novelle af Herman Bang - Den sidste balkjole eller Pernille, eller i det hele taget et billede. Har I nogle forslag til ... -
er det rigtigt hvordan jeg har stillet min problemstilling op... ?
Forumindlæghej jeg har denne problem stilling, og ville spørge om den var rigtigt stillet ? I: Problemformulering Jeg vil i denne dansk/historie - opgave redegøre for hvordan slavernes situation var i romerriget, fra perioden 200f.kr til 100 e.kr, dernæst vil jeg analysere og vurdering slavernes betydn... -
Tid
ForumindlægHej..\n\nJeg er i gang med at skrive en historie opgave. Jeg har lavet en redegørelse afsnit, og derefter en analyse afsnit. Jeg kan ikke finde ud af om det skal skrives i datid eller nutid. I analyse skal jeg jo i dybden med en tekst, skal det så ikke være i nutid??\n\nKan jeg så godt lave redeg... -
Beregn massen
ForumindlægEt organisk stof analyseres ved elementaranalyse. (analyse af de indgående grundstoffer). Stoffet viser sig udelukkende at indeholde C, H og O. 0,9030 g af stoffet gav ved fuldstændig forbrænding 1,764 g CO2 og 0,9028 g H2O. a) Beregn masserne m(C) og m(H) af henholdsvis carbon og hydrogen i den... -
Cancerceller
ForumindlægHej kære Studieportalen hjælpere Jeg er i gang med mit SRP-projekt, og skriver i fagene Bioteknologi og Dansk om cancerceller. Da jeg skriver i et naturvidenskabeligt fag, er det oplagt at lave et forsøg for den analyserende del i bioteknologi faget så det ikke kun bliver redegørelse af hvad, hv... -
Kildekritik, troværdighed
ForumindlægHej. Jeg har analyseret to kilder i forbindelse med mit AT-projekt. Jeg har analyseret "Reagan-talen - en ny holdning?" og "Gorbatjovs tale i FN’s generalforsamling d. 7. december 1988". Reagan talen er gennem tv og radio. Betyder det noget, at Gorbatjov holder sin tale ... -
Perspektivering?
ForumindlægHej Må man godt perspektivere til det samme som man gjorde i synopsen? Eller skal det være noget nyt? Jeg kan nemlig ikke finde andet passende... Jeg har læst at det forventes at man skal kunne svare på hvad fagenes begrænsninger, fordele og ulemper er. Hvad kan man svare til det i engelsk og his... -
Hjælp til SRP om flygtningedebatten 2015
ForumindlægHej, skal snart til at skrive SRP om flygtninge. Mit fokus er mediernes påvirkning og har tænkt mig, at lave en diskursanalyse, hvor jeg inddrager Inger Støjberg og evt. et rødt parti og kigger på holdninger omkring flygtningestrømmen. Kunne godt tænke mit evt. at anvende et billede til analysen... -
AT - musik
ForumindlægJeg har AT i musik og dansk. Dansk har jeg ikke de store problemer med, men derimod med musik har jeg min tvivl. Er der nogen herinde, som har et godt foreslag om hvordan man får faget musik med i fremlæggelsen? Vill det være smart at analysere et musik nummer? - Desuden, hvis man analysere et mu... -
Typiske træk for Epik - HJÆLP ASAP, PLZ
ForumindlægHej folkens ;) Jeg sidder og analyserer en saga, men er gået lidt i stå, vi skal analysere Sagagenren og der står at vi skal skrive hvilken sagaen tilhører. Jeg synes den er episk, men der står man skal angive typiske træk, nogen der kan huske hvad de typiske træk for en episk saga / episk fo... -
HJÆLP TIL VURDERING
ForumindlægHejsa, jeg er så heldig at jeg skal skrive SRP nu her. Går på Økonomisk linje på HHX og skal skrive i fagene IØ og VØ Jeg har følgende problemstilling indtil videre: Redegør for kinas økonomiske udvikling fra 2005 til 2015. Analyser: Kinas betydning for Danmark Vurder: HVAD KAN DET VÆRE???? ...
