Søgning på: spansk eksamen mundtlig. Resultater: 16681 til 16700 af 44012
-
Sammenhæng mellem stamfunktion og afledt funktion
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik eksamen, og skal forklare, hvad sammenhængen er mellem stamfunktionen og den afledte funktion. Jeg tænker selv, at det er noget med arealfunktionen og f(x), men er virkelig i tvivl. Er der nogle, der kan hjælpe? -
OPLÆG TIL DANSKEKSAMEN !
ForumindlægHej! Er der nogen af jer, der har nogen danskoplæg til mundtlig danskeksamen liggende, som de eventuelt vil sende ( [email protected] )? Send, send, send - for jeg mangler alt den supplering, jeg kan få - da jeg skal op til dansk på tirsdag som den afsluttende eksamen. På forhånd tak. - ... -
effektiv længde?
ForumindlægHej jeg står og ska til mundtlig fysik eksamen imorgen hvor jeg har fået et spørgsmål om bølger i rør. Her skal jeg blandt andet fortælle om effektiv længde? Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå hvad effektiv længde er? på forhånd tak :) -
Noveller med intertekstualitet
ForumindlægHejsa! Jeg er en afgangselev i niende klasse, der skal op til mundtlig eksamen i dansk om en måneds tid. Jeg har trukket fokusområdet "intertekstualitet", men jeg døjer med at finde en novelle, der indeholder det. Er der nogen der har nogle forslag? Alt kan bruges. På forhånd, tak! :) -
Bevis for hastighedsvektor
ForumindlægHej - jeg skal lave et mundtlig matematik eksamens oplæg, hvori jeg skal inddrage beviset for en partikels hastighed. Emnet er altså vektorfunktioner og parameterkurver. Problemet er dog, at jeg ikke helt forstår beviset. Er der nogle der evt har en video hvor det forklares, eller kan forklare de... -
SRP i Fysik og Historie
ForumindlægHej Er der nogen, der har lyst til at læse min SRP igennem og komme med lidt feedback? Jeg skal snart op til den mundtlige eksamen, så alle kommentarer til indhold, struktur, formidling eller ting, jeg bør være opmærksom på, vil være en stor hjælp. SRP'en er skrevet i fysik og historie. På... -
Analyse af en mediebegivenhed
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal op til dansk mundlig eksamen om en uge, og har virkelig brug for hjælp. Jeg kan ikke finde frem til hvad budskabet med novellen "en mediebegivenhed" af Villy Sørensen er. Har også lidt besvær med hvorfor den egentlig hedder "en mediebegivenhed... På forhån... -
Differentialligningsmodel forskudt eksponentiel vækst
ForumindlægEr der nogen som kan give et eksempel på en konkret differentialligningsmodel for forskudt eksponentiel vækst? Det er til mundtlig eksamen, og har ingen ide, så det ville være rart hvis nogle kunne svare i dybden og forklarende. Jeg har brugt google, mine bøger og tænkt selv, men kan ikke komm... -
Vekorfuntioner
ForumindlægHej, Er der nogen som vil forklare om begrebet vektorfunktion, herunder akseskæringer for vektorfunktionens parameterkurve, samt hastigheds- og accelerationsvektorer for vektorfunktioner. Det må meget gerne forkares i "dybden", fx. hvordan man ville gøre til mundtlig mat eksamen Tak... -
Funktioner af to variable og differentialregning
ForumindlægEr der nogen som vil forklare om (ligesom man vil til mundt. eksamen) 1) funktioner af to variable. 2) gradient og stationære punkter og for, hvordan man ved brug af differentialregning, kan undersøge grafens forløb. Gerne to uddybende forklaringer, tak. -
Prøveform A eller B?
ForumindlægJeg er kommet lidt i tvivl omkring prøveformerne til afgangsprøven i dansk mundtlig. Hvornår får man at vide hvilken prøveform man har og hvordan bestemmes det? Jeg har nemlig allerede set folk herinde der skriver om at de har trukket et bestemt emne til eksamen. -
Fysik disposition
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal snart til eksamen i mundtlig fysik/kemi, og vil derfor lave dispositioner over de opgivede emner. Hvad angår elektricitet er jeg lidt på bar bund. Er der nogle der kan hjælpe mig til hvordan jeg skal starte ud, og evt. Hvad den kunne indeholde? Knus fra mig -
Integration af en lineær funktion
ForumindlægHej Jeg er igang med at læse op til den mundtlige matematik eksamen på A-niveau. Jeg skal vise, hvordan en lineær funktion integreres, men er dog lidt i tvivl fordi ved at anvende integrationsprøven lyder det alt for simpelt. Er der ikke nogen som kan hjælpe? -
Mangler HJÆLP til dansk synopsis!
ForumindlægHej allesammen!ar valgt Jeg har trukket kunsteventyr, og prøveoplægget "Sneglen og rosenhækken" af H.C.Andersen. Jeg skal til min mundtlige eksamen sammenligne denne tekst med andre tekster (Perspektiveringsområder). Har i en idé til hvilke andre tekster jeg kan sammenligne med? -
Tekster om Cyberbullying
ForumindlægHej :-) Jeg trak Socialmedia til min mundtlig engelsk FS10 eksamen her til sommer. Som underemne har jeg valgt cyberbullying og står nu og mangler to tekster om emnet... Mon der er nogen der har nogle foreslag til engelske tektster om cyberbullying? På forhånd tak :-) -
Hjælp til Herman bang novelle "Pernille"
ForumindlægJeg skal op til mundtlig eksamen i 10. klasse her om lidt tid, og jeg har trukket realistiske noveller, hvor jeg så har valgt novellen "Pernille". Men kan ikke finde ud af hvilket stykke jeg vil bruge som oplæsningsstykke, en eller anden hjælp mig -
HJÆLP! SKAL FINDE EN TEKST TIL AFGANGSPRØVE
ForumindlægJeg skal snart til dansk mundtlig eksamen, jeg har trukket kortfilm og valgt Life is a bitch Men skal også havde fundet en tekst jeg skal læse op.... nogle der har nogle idéer -
Perspektivering
ForumindlægHej alle Jeg har valgt billedet "Danmark" af Peter Carlsen fra 2009, og skal til den mundtlige eksamen perspektivere til sangen "Gi' mig Danmark tilbage" af Natasja. Hvordan gør jeg dette, da den ene er et billede, og det andet er en sang? På forhånd tak! -
Privat hjælp til Samfundsfag A
ForumindlægJeg skal op til mundtlig samfundsfag, som er en 24-timers eksamen. Jeg skal trække et emne imorgen den 2.juni, hvorefter jeg har 24 timer til at udarbejde en synopsis. Jeg tænkte på om jeg kunne få privat hjælp til at udarbejde synopsen mandag den 2. juni? -
Determinanten
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til matematik a mundligt eksamen. Jeg har et spørgsmål med den geometriske fortolkning af determintanten. Er det nok at lave beviset om determinanten eller skal jeg også kom ind på vinkel w og den positive og negative omløbsretning?? Tak på forhånd
