Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 16701 til 16720 af 153574
-
rigtig eller forkert?
Forumindlæg2. Månerne Cressida og Desdemona er to af Uranus’ mindre måner. Cressidas middelafstand til Uranus er 61780 km. Omløbstiden for Desdemona er 0,474 døgn. Beregn Cressidas omløbstid. 4102889^0.6676·0.47 døgn=118.8508802 døgn Beregn Desdemonas middelafstand til Uranus. 0.474 døgn&time... -
Molekylers gennemsnitlige kinetiske energi
Forumindlæg1 g H2 og 2 g N2 er placeret i hver sin beholder med ens V og T. Argumenter for, at molekylerns gennemsnitlige kinetiske energi i begge beholdere vil være ens. Skal jeg argumentere ud fra E_kin = ½mv? Hvis den gennemsnitlige E_kin i begge beholdere er ens, så må N2-molekylerne jo være langsomme... -
Potentiel v Potensiel?
ForumindlægHej alle jer matematik nørder! :) står her til morgen og har en diskussion med min matematik lærer om det hedder Potensielle funktioner, eller om det hedder Potentielle funktioner? for når man søger på potensielle kommer der ikke specielt mange links frem ved et google seach, og den siger også ... -
pKs
ForumindlægHej Jeg er igang med en opgave, men jeg er gået i stå med den, håber i kan hjælpe :) Opgaven er i den vedhæftede fil. For at beregne pH, har jeg brug for ks eller pks, men hvordan beregner jeg det ud fra de data der angivet? På forhånd tak´:) vh. Hans C. -
stofmængdeberegning
Forumindlægdavs, sidder med et ret enkelt problem.. Hvordan beregner jeg stofmængden (mol) af 3,12 ml AgNO3? -
s^-2
ForumindlægJeg ved at 2,5 * 10^4 s^-1 , betyder 2,5 * 10^4 per. sekund men hvad betyder 2,5 * 10^4 s^-2 ? -
Hvor kommer boblerne fra..
ForumindlægNu er jeg i gang med at lave æg... Men så tænke jeg på, hvorfor opstår der bobler? Altså - det er vand - flydende vand, og så kommer der bobler.. Er det oxygen de bobler indeholder eller er hydrogen boblerne indeholder? Eller noget helt tredje? For det er jo en gas art der er i boblerne vel? -
Delta G/G-værdi for ethanol?
ForumindlægJeg har prøvet at søge på nettet, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad ethanols G-værdi er? Jeg skal nemlig beregne delta-G for den proces hvor glukose omdannes til ethanol og kuldioxid (gæring). -
Stjernen CW Leonis, haster :(
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med en opgave, hvor jeg kun har løst den første del, men kan ikke løse del nr. 2.. ved fusion af to kerner af ^(12)C i stjernens indre kan der dannes en kerne af ^(23)Na. b) opskriv reaktionsskemaet for denne fusionsreaktion og begrund, at der udsendes netop én proton ved... -
AT
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide, hvor vigtige de karaktere man får i AT under sine 3 år på gymnasiet er? Hvis jeg har forstået det rigtig gives der ikke nogen standpunktkarakter i AT, kun en karakter ud fra hvor godt man klare AT eksamen efter 3.g? Dermed kan man sige at det gøre ikke noget ma... -
Forklaring bedes, kan det passe?
ForumindlægFra Wikipedia: Man kan nogenlunde måle afstanden til lynnedslaget. Man skal blot begynde at tælle sekunderne, når man ser lysglimtet fra lynet, da det tager ca. et sekund at udtale tusind (et-tusind, to-tusind, tre-tusind, osv.) kan man tælle tusinder. Når det første høje knitren kan høres, s... -
atomsopbygning eksam
Forumindlæghej alle atomer er opbygget af tre slags elementerpartikler protoner, neutroner, og elektroner Atomer er opbygget af negativt ladede elektroner, der bevæger sig omkring en meget lille, positivt ladet kerne bestående af protoner og neutroner. Hvilket grundstof der er tale om, afgøres af antalle... -
Teori i biologi
ForumindlægHej, jeg har helt styr på metode og empiri, men jeg er ret meget i tvivl om teorien i biologi. Jeg har taget udgangspunkt i nogle forsøg andre har lavet, men synes ikke rigtigt der er nogen teori bag. Jeg skriver om fedme og følgesygdommene Håber i kan hjælpe På forhånd tak -
Synopsisen eller oplægget?
ForumindlægJeg har to spørgsmål vedr. synopsisen og oplægget. Hvad skal være mest overordnet, og hvad skal være mest detaljeret? Hvad skal være mest faktuelt? Med venlig hilsen -
Elektrisk kredsløb
Forumindlæghej, er der nogen der har en idé til et forsøg man kan lave under emnet "Elektrisk kredsløb" til FSA det må gerne være et lidt større forsøg - og noget der giver bonus hos censor :) -
God problemformulering
ForumindlægHej derude.. Ville høre om nogen kan hjælpe med en god problemformulering til telefonen? Det er i forbindelse med AT-10 jeg søger en. tak på forhånd -
Dommedagsvisioner
ForumindlægJeg er nu kommet frem til at jeg i AT vil skrive om dommedagsvisioner. Men er lidt på bar bund ang. problemformulering og underspørgsmål? Evt. fagkombination. Har læst trådende om det herinde. Men er der er andre venlige sjæle der evt. kunne komme med andre foreslag :) -
hvad bruger man varme fylde til?
Forumindlægjeg sidder og læser til eksamen og vil rigtig gerne vide hvad man bruger varmefylde til. hurtige svar vil der blive sat stor pris på :D på forhånd tak -
FEDT - umættede og mættede
ForumindlægSkal snart til eksamen og mangler lige nolge få ting!! Er der nogen der vil være fantastisk sød at skrive, hvad jeg fx. kan sige eller burde snakke om, i forhold til umættede og mættede fedtsyrer til eksamen(fsa)!? Nok fedt i det hele taget..... Håber at der er nogen der vil hjælpe mig!!!!!! -
AT-8 PROBLEMFORMULERING
ForumindlægVidenskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 jeg skal ligesom alle andre 3.g'er skriver AT-8. Jeg har ligesom en stor del andre valgt at skrive om Darwin op imod de kristne synspunkt. er der nogle der har nogle gode ideer til en god problemformulering, da jeg er helt bla...
