Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16721 til 16740 af 47925
  • Tycho Brahes og Keplers verdensbilleder

    Forumindlæg
    Skal til fysik eksamen i morgen og jeg skal gøre rede for de to verdensbilleder, og komme ind på ligheder og forskelle ved de to verdensbilleder samt gøre rede Keplers 3 love. Nogle der har nogle råd eller som kan hjælpe mig på en eller anden måde?
  • VIGTIGT PROBLEMSTILLING!

    Forumindlæg
    Hej alle. Da jeg skal til eksamen i naturfag, og har et tema om store transportskibe. Det eneste vi mangler, er at finde en problemstilling til store transportskibe, og de 3 fag skal være indblandet fysik, biologi og geografi. Men jeg er helt tabt. Nogen der har en god problemstilling?
  • Metaller i opløsning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og læser op til fysik eksamen som jeg skal til i morgen, Da jeg lige går igennem mine forsøg, er der stadig et spørgsmål jeg er i tvivl om. Som er: Skriv reaktionsligningen i AgNO3-opløsningen. Nogen der kan hjælpe mig?
  • Co2-indikator skifter farve - hvorfor?

    Forumindlæg
    Jeg læser op til fysik/kemi eksamen og er i gang med at beksrive forsøget: fremstilling af alkohol. Co2 skifter farven under gærringsprocessen og jeg ved ikke hvorfor. Nogle der kan forklare mig det?
  • Haster: Forsøg til energiformer

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til fysik eksamen om et par timer, og jeg går i 9.klasse. Jeg kan ikke finde et forsøg at lave til emnet: Energiformer. Kan nogle hjælpe mig med det? :-) (Hvis i har forsøg til Induktion, Vekselstrøm, Transformation eller Elforsyning må i meget gerne dele det)
  • HHX - hvad er kravene

    Forumindlæg
    Jeg er 99% sikker på at jeg vælger HHX til næste år, men hvad er kravene? Jeg går i 10. klasse til dagligt) - Skal man have sin fysik eksamen i 10. klasse? Og hvilke andre eksamener skal man have? (-: - Håber i kan hjælpe
  • 00???

    Forumindlæg
    Jeg har i fysik-eksamen fået 00 i skriftlig, hvilket kom som et chok. Er der en eller anden venlig sjæl der vil se om den virkelig ligger til et 00, eller om det vil være værd og klage?? Det vil betyde ENORMT meget, da det kunne være med til at bedømme hvorvidt jeg kan komme ind på mit studie.
  • Byg en generator

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal bygge en generator måske til fysik kemi eksamen men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan det er man gør? Generatoren skal få pæren til at lys. Er der nogen som har en ilustration af hvordan man gør eller kan hjælpe med det, det ville være til stor hjælp tak.
  • Energiændring ved smeltning

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg læser op til fysik eksamen, og her skal jeg skrive noter om energi. Jeg skal komme ind på energiændring ved smeltning, og jeg er tvivl om hvordan jeg skriver om det. Er det fusions- eller fissionsprocesser? Er det et bestemt kernekraftværk? Hvis man ved noget, må man meget...
  • • Energiomsætning i jordens tyngdefelt (tæt ved jordoverfladen)

    Forumindlæg
    Jeg skal op til fysik eksamen tirsdag. Er ved at forberede de udleverede "Spørgsmål". Så står der pludselig under energi og arbejde dette "spørgmål" - • Energiomsætning i jordens tyngdefelt (tæt ved jordoverfladen). Nogen der har en ide, hvad det f.eks kunne være?
  • HJÆLP TIL SPEKTROSKOPI!?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder til 24 timers eksamen i fysik, og har ingen idé om hvad mit emne er eller betyder? Jeg kan stort set ikke finde noget på nettet, og heller ikke i min fysikbog :/ Er der nogen som ved hvad Spektroskopi er? Håber i kan hjælpe!!!!!!
  • HJÆLP - TILBAGEBETALE SU

    Forumindlæg
    HEJ ALLE. hvad sker der hvis man er tilmeldt eksamenfysik B, (suppleringskursus) og ikke dukker op, da man alligevel ikke har behov for det? Jeg har hørt at hvis ikke man dukker op, så skal man tilbagebetale hele sin SU. kan det passe???? VENLIGST SVAR HURTIGT
  • Kraftværk

    Forumindlæg
    Hej allesammen ! Imorgen skal jeg til eksamen i fysik og et af emnerne som vi kan trække er kraftværk. Det er det eneste emne jeg ikke ved hvilke forsøg jeg kan lave. Kan i hjælpe? På forhånd tak :-)
  • Energi

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning. Håber nogen kan hjælpe :)
  • Karakter

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg har et spg. angående karakter. Hvis jeg har fået 02 i mundtlig og 4 i skriftlig fysik og får 00 til eksamen består jeg ? 4+2+0/3 = 2 ?
  • haster!

    Forumindlæg
    Hej mennesker Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning.
  • Hurtigt hjælp - Vekselstrøm (en-faset og tre-faset generator) samt hvad er ISOTOPER og INDUKTION?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal bruge en hurtig hjælp! Har nemlig fysik eksamen i morgen. Nogle der har forsøg (helst) eller forklaringer på en en-faset og tre-faset generator) Nogle der kan fortælle mig hvad induktion og isotoper er, fordi det forstår jeg ikke. HJÆLP :)
  • At være på – muligheder og problemer

    Forumindlæg
    Hej Allesammen.. Vi skal snart eller dvs. vi er begyndt at forberede til AT-eksamen. Og emnet er det jeg har skrevet som overskrift. Har nogen ideer til, hvad man kan skrive om i f.eks. Bioteknologi og Fysik?
  • Hubbles lov og universets alder

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til fysik C eksamen snart, og skal fortælle noget om Hubbles lov og universets alder. Jeg kan ikke så godt se mig ud af denne formel som jeg har vedhæftet. Er der nogen der kan "bryde den op" og forklare den for mig?
  • Hvilken formel har saltvand?

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg er i gang med at forberede et par forsøg til min fysik eksamen... Men kan ikke lige helt finde ud af det med formlen på saltvand... Er det bare sådan at man siger NaCl+H2O eller er jeg helt gal på den? -.-'