Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 16781 til 16800 af 33057
  • tal baser

    Forumindlæg
    Hvordan kan man tranformere tal fra ti-systemet til et andet vilkårligt system ?
  • Potens

    Forumindlæg
    Jeg skal lave et oplæg om potens, men kan ikke helt finde ud af hvad det er. Håber i vil hjælpe med at forklare det?
  • Formlen K(n,r)!!!!

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med at forklare formlen K(n,r)? Og måske komme med et eksempel på en beregning af sandsynlighedsfelter med formlen?
  • -3 til årsprøven

    Forumindlæg
    Hej, jeg gik hen og fik -3 til årsprøven. Kan der ske noget ved at jeg får et enkelt -3 til årsprøven Det skal lige siges at jeg var til stede, og lavede selve prøven, men det gik bare lort
  • Psykologi på universitetet

    Forumindlæg
    Hej med jer :) Er der nogen her inde der studerer psykologi på universitetet? Om det er, ville jeg meget gerne høre fra jer. Om hvordan studiet er, om det er hårdt, og hvat det i praktis indebærer? Det har altid været en drøm at komme ind på det studie, men med et genmensnit på 10,6 ser det lid...
  • TI Interactive hjælp

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg står i den situation at jeg skal til eksamen i skriftlig engelsk om lidt tid... Jeg har tænkt mig at udnytte TI programmet, til at score en højere karakter... Men jeg kan ikke rigtig finde ud af programmet? Så er der nogen der ligge inde med en god guide til TI-Interactive? :)
  • Forstørrelsesfaktor??

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der har en forklaring af begrebet forstørrelsesfaktor? ' Tak på forhånd. Mvh DETTEERMITBRUGERNAVN1
  • sandsynlighed ved trækning

    Forumindlæg
    En urne indeholder m sorte og n hvide kugler. Der trækkes tre kugler uden tilbagelægning. Vis at sandsynligheden for at tredje kugle er hvid er lig sandsynligheden for at første kugle er hvid. Sådan lyder min opgave, men nu har jeg kæmpet i hundrede år, og jeg får stadig det forkerte. Op til ...
  • hjælp ril ligninger!!!

    Forumindlæg
    der er en ligning som jeg ikke lige kan finde ud af. 1) 2/x=4/9 når i skal forklare det, skal det være med BEREGNINGER. på forhånd tak.
  • Lineær funktion

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal bevise ligningen for en lineærfuntion y=ax+b. Men jeg forstår simplethen ikke hvordan jeg skal gøre det. Jeg kan godt finde ud af at bevise a og b, men ikke sammenhængen :s På forhånd tak.
  • Portfolie - Flytte hjemmefra

    Forumindlæg
    Er der nogle der har lavet en portfolie med emnet ' flytte hjemmefra ' ??? Som jeg kan bruge som inspiration :)
  • SRO - forslag ?

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle der har gode forslag til et godt emne man kan skrive om i sin SRO ? mvh. Mia
  • Udrening

    Forumindlæg
    Hej kan en af jer hjælpe med denne opgave?
  • Vejledende løsninger til alt ;)

    Forumindlæg
    .
  • Statistik - Beregne den estimerede varians på middelværdiestimatet

    Forumindlæg
    Du er som nybagt cand.soc. blevet ansat i et ?rma, som kort før din tiltræden har foretaget en statistisk undersøgelse med henblik p°a estimation af en populationsmiddelværdi µ. Populationsstørrelsen er N = 10000, og man havde opdelt populationen i to strata, 1 og 2, med hhv. N 1 = 400...
  • Multiplikation af vektor med tal

    Forumindlæg
    Jeg er ved at være ret træt af at skulle blive ved med at spørge om hjælp herinde, men føler mig nødsaget til at gøre det igen.... Jeg skal forklare hvordan s*a (fed markerer vektor) når s er et positivt tal? Og ligeledes bestemme t*b når t er et negativt tal? Jeg er ikke før blevet stillet overf...
  • Hvordan finder du forskriften for de 3 funktioner, når du kender to punkter?

    Forumindlæg
    Jeg er lidt forvirret og finder ingen svar :(
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    En der kan hjælpe mig med denne opgave, da jeg ikke ved hvordan jeg skal løse den. Tak på forhånd
  • forbehold

    Forumindlæg
    Hej, hvordan kan man argumentere for og imod de danske EU-forbehold?
  • speciel relativitetsteori

    Forumindlæg
    Godaften. Jeg står i den situation, at jeg snart skal vælge mit emne af SRP. Jeg har tænkt på at skrive om den specielle relativitetsteori. Jeg vil i denne forbindelse høre om, om der er nogle af jer, der har erfarringer inden for dette emne, og om det er for svært ? Er der evt. "nok" ...