Søgning på: afsætning eksamen. Resultater: 16821 til 16840 af 35145
-
A niveau
Forumindlæghej vil lige spørge hvis jeg tager A og ikke for gode karekter I A men har fået bedre karekter I C og B er det så ikke bedre bare ikke tag A -
Hvordan forholder du dig til fagene?
ForumindlægHvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre? -
er lydbølger i luft altid...
ForumindlægHej! Jeg vil gerne vide om lydbølger i luft altid er longitudinale, atlså parallelt med udbredelsesretningen. Det må gerne gå så hurtigt som muligt :) -
Karaktergennemsnit
ForumindlægSpørgsmålet er gældende for den gamle gymnasie-reform. Når man skal afrunde karakterer til at finde sit gennemsnit, hvor mange decimaler gælder så med? Hvis gennemsnittet fx er 9,788, rundes der så op til 9,8?? Hvis snittet er 9,75, rundes der så også op til 9,8? -
Dårlige karakterer, hvordan kommer i videre?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil bare høre jer, hvordan i kommer over det at få en dårlig karakter... Jeg har altid ligget på 7 og over på den nye skala... men her til eksamenerne, er det gået helt galt, jeg synes selv jeg har gjort mit bedste og synes at mine karakterer er dybt skuffende, og ikke helt... -
hvordan siger man at give en tørt på?
Forumindlægaltså ikke sådan at skifte ble på en baby, men sådan at svare kækt igen? -
Lektiehjælp tilbydes!
ForumindlægHar du problemer med de tyske verber? Synes du stavning er svært? - eller er den engelske eller tyske oversættelse (for ikke at tale om stil) svær at komme igennem? Så er jeg her for at hjælpe:) Nu da jeg efter at have afsluttet en sproglig studentereksamen med 10,5 starter på en videregående u... -
sygeplejeske
ForumindlægHej alle....... Jeg vil gern høre om nogen ved hvad det kraver at komme ind på sygeplejeskeskole i 2008?? -
ligevægt
Forumindlæghej, jeg er altså gået helt i stå med denne opagave.. jeg tager udgangspunkt i denne reaktion PCl_5 <-> PCl_3 + Cl_2 Kc = 0,042 koncetrationerne har jeg udregnet mig til at være PCl_5 : 0,150 M PCl_3 : 0,032 M Cl_2 : 0,032 M så er der ligevægt.. REAKTIONEN FOREGÅR I EN BEHOLD... -
Fif og råd?
ForumindlægHey allesammen (: så er jeg en af de "heldige" elever, som snart skal til terminsprøve, selvom det "bare" er en terminsprøve, så vil jeg gerne have så meget ud af det som muligt. (og helst noget godt ;D ) Så tænkte på om I havde nogle råd osv. til hvad jeg skal forinden prøve... -
engelsk stil
Forumindlæghej alle sammen jeg vil gerne spørger om der nogle der gider at rette min engelsk stil?! det vil virkelig være til en stor hjælp !! jeg vil virkelig gerne have en god karakter !! ( den skal afleveres idag senest kl. 23:30) tak på forhånd :)) -
Dansk stil om ungdommen nu.
ForumindlægJeg sidder her og skal til at skrive en dansk fristil som enten skal handle om ungdommen nu eller vor tids største problem . og så ville jeg bare lige høre om der var nogen der kunne komme med nogle foreslag til hvad jeg evt kan skrive om, og hvordan jeg kan komme i gang. Er lige startet på gymna... -
tysk termins torsdag!
Forumindlæghej, jeg skal til terminsprøve imorgen, er der en der kan komme med gode råd? som f.eks. hvada der bedst at vælge af stiloplæg, og den måde man skriver på -
9.klasse vikingeskibe
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med problemregningen fra 2005. Problemet er, at jeg er stået helt fast ved opgave 3 og fremover. En som havde tid til at hjælpe mig på vej? -
Starten på et resume?
ForumindlægNu har jeg efterhånden lavet et resume et par gange, men jeg sidder nu og tænker på at jeg aldrig rigtigt har tænkt over hvordan jeg starter det. Hvordan burde et resume startes, går det an på hvilken slags tekst osv. at det er til? Eks. "Teksten handler om.." "I teksten får man a... -
Eksamener på ny reform
ForumindlægHej Jeg har hørt noget om, at UVM har tænkt sig at lave fordelingen af skr. og mdt. eksamener om. Som det er nu skal man, hvis man har 4 A-niveau, op skr. dansk, eng og sine to A-fag. Men UVM vil lave det om, så man kun skal op i 3 skr. eksamener. Det foregår med lodtrækning. Er der nogen der k... -
Kasse..
ForumindlægMælkekartoner stilles i kasser, der er 37,5 cm lange og 23 cm brede. En mælkekarton har arealet 49 cm2. -Jeg har divideret arealet af kassen, med arealet af mælkekartonen! med hinanden. Right? Hvor mange mælkekartoner, kan der være i bunden af en kasse- -
Omeksamen
ForumindlægHej, jeg har lige feåt en meget lav karakter i biologi. Jeg har læst nogle steder det ikke er muligt at tage omeksamen med den nye reform, men på http://www.dgsnet.dk/index.php?ID=74&lang=da står der at hvis jeg er 1.g eller 2.g'er, hvilket jeg er, er det muligt for mig at få omeksamen. Pas... -
Rente - regning
ForumindlægHej Håber der er nogen der kan hjælpe Jeg har en opgave der lyder at vi har en årlig rente på 6% og et lån på 2 mill derudover har vi følgende årlige ydelser 200.000 -200.000 - 200.000 - 200.000 og 300.000 Nu skal jeg lave en ligning der viser hvor mange år det tager om at tilbagebetale lånet?... -
Synopsis problemer!
ForumindlægHey, jeg går i 9. og vi har fået en opgave for hvor vi skal skrive en Synopsis om en bestemt Isme (Social realismen fx)og om en Forfatter/tekst til den tid. Men hvad er det præsist en synopsis er til for? Skal man skrive svarene ned som "Otto Ottosen var i 1940 kendt for bla bla bla"...
