Søgning på: tysk analyse. Resultater: 16821 til 16840 af 38620
-
essay
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at sammenligne 2 texter på englesk (Country Lovers og A Stench of Kerosene) er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg griber det an ? -
Hjælp.hjælp.
Forumindlægheeey Da jeg snart skal til prøve leder jeg efter digte, noveller, osv som jeg kan øve mig i. Er der nogen som kender hjemmesider hvor jeg evt. kunne finde dem. Det kunne hjælpe mig rigtig meget.! Taaak på forhånd! -
AT- Global opvarmning
ForumindlægHej :D Nogen der har en idé til en god problemformulering til en AT - synopsis med emnet : Global opvarmning Overemnet er fremtiden - visioner og forudsigelser i fagene (Biologi og Engelsk) På forhånd Tusind tak :) -
Elsket af vinden. hjælp
ForumindlægHej alle sammen. Fødrt vil jeg lige høre om nogen af jer har læst novellen "Elsket af vinden"? og her er et spg jeg er lidt i tvivl om? - og vil gerne høre jeres meninger. Hvad er ledetrådet i novellen? -
Problemformulering Skønhedsidealer
ForumindlægHej alle. Jeg har valgt at skrive om plasticoperationer, som overordnet emne. jeg har som materiale i dansk faget, valgt at benytte mig at bogen "Plastic" og i samfundsfag bentytter jeg mig af Giddens, samt indragelse af lidt statistik mm er der nogle der har en god id... -
Problemformulering til tværfagligtforløb
ForumindlægEn der vil hjælpe med at finde en god problemformulering til emnet bæredygtighed ( vi tager udgangspunkt i affald/ genbrug) -
Forfatterskab
ForumindlægHej nogen der har fremlagt om forfatterskab før og ved hvordan man skla gøre det og hav dman skal tage hensyn til osv.? Tak på forhånd -
sso
Forumindlæghej jeg har tænkt mig om skrive sso i samfundsfag b. og det skal være ytringsfrihed. ka man evt kommer nogen underpunkter? -
reference
Forumindlægmå man i sin opgave henvise til egne noter fra forelæsning eller?? -
Lodret kast med luftmodstand
ForumindlægHej, Jeg er igang med at lave en fysikaflevering, som jeg er gået lidt i stå med, derfor håber jeg på at få lidt hjælp herinde. Jeg kan godt finde ud af at regne opgave a i nedstående opgave, men opgave b driller mig dog en smule. Lodret kast med luftmodstand En bold kastes lodret opad med begyn... -
Etik
ForumindlægHej .. Kan en lige hurtigt definere begrebet "etik"? takker .. --- -
Kontrolforsøg i aflæsning af stregkoder
ForumindlægHej Jeg er i gang med en opgave fra et gammelt opgavesæt i biologi, og jeg ved ikke helt, hvordan jeg kan forklare, at brønd to i vedlagte bilags figur 2, er et kontrolforsøg. Jeg håber der er nogen, som kan hjælpe mig. Mvh. Hyacinth -
Musikanalyse - sangmåde?
ForumindlægHej! Når der i en musikanalyse er et punkt, der hedder "sangmåde", hvad er det så helt præcist man skal?? Jeg forstår det ikke helt... Jeg håber der er en der kan fortælle mig det :) på forhånd tak :D -
Samfundsfag i mit AT-emne
ForumindlægHej, jeg har et AT-emne der omhandler jødernes immigration til Israel med fagene Historie og Samfundsfag. I Samfundsfag har jeg tænkt mig at skrive om, hvilken påvirkning immigration(erne) har haft for Israel i dag. Men her kan man jo ikke bruge sociologiske teorier som Giddens? Hvordan kan m... -
AT
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive synopsisen til min AT vedrørende den globale opvarmning i Fysik A og Historie A. Jeg skal i min første problemstilling kort redegøre for den industrielle revolution. Det som jeg er i tvivl om er, hvilke historiske metoder som jeg skal anvende. Jeg gør brug af to f... -
Elizabethansk hofkultur
ForumindlægHej Jeg har fået stillet en opgave om at skrive en kort redegørelse for hvad der kendetegner elizabethansk hofkultur. Men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal forstår opgaven. Hofkultur - er det specifikt inden for hoffet eller kan jeg godt redegøre for hvordan kulturen generelt i England ... -
"Mellem alt og ingenting" af Nanna Gyldenkærne
ForumindlægHej, jeg har trukket noveller som mit fordybelsesområde til FSA Dansk 2010. Jeg har valgt at tage novellen "Mellem alt og ingenting" af Nanna Gyldenkærne.. Er der nogen som har læst den, som har nogle gode analysepunkter/fortolkningspunkter, som I synes jeg skal overveje at tage med? El... -
Jeppe på bjerget
ForumindlægSpørgsmål skal besvares med udgangspunkt i akt 5, scene 6: Hvis baronen er Holbergs stemme og talerør, hvad mener han så om: a) Det at søge efter at opleve lyst? b) Det at leve ubalanceret? c) Forholdet mellem de sociale klasser på dette tidspunkt? Nogle som kan hjælpe her. Det er bogen &quo... -
HJÆLP til metode :)
Forumindlægjeg sidder og er ved at putte metoder på til min eksamen, jeg har en problemstilling der hedder; Hvad er baggrunden for Det Moderne gennembrud og hvilke konsekvenser fik det på samtidens litteratur? jeg kan ikke selv finde metoder jeg har brugt, fordi det eneste jeg har gjort er at læse i littera... -
Hjælp-DNA-sekvensanalyse
ForumindlægHej er der en der kan forklare mig i korte træk hvad det går ud på har tilføjet det billede jeg skal forklare til AT
