Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 16861 til 16880 af 34803
-
Hvad siger Lambert-Beers lov??
ForumindlægHej, jeg skal i gang med en kemi opgave, og er lidt i tvivl om hvad lambert-beers lov siger og hvordan det skal forstås? Håber der er nogen der kan uddybe det for mig.. -
kovalent binding
Forumindlægsidder og laver kemi rapport, og kan ikke huske hvordan man definerer en kovalent binding...nogen der ved d? -
STX A
ForumindlægHej SP. En eller flere der evt. sidder med besvarelserne/facitlisten til sygeksamen for kemi STX A 10. december 2015, som vil sende eller linke den her under? -
Rapport
ForumindlægHej derude. Er der en meget venlig sjæl, der gider læse noget kemi igen? Til i morgen senest. Det vil være en ufattelig kæmpe hjælp. Tak på forhånd. -
Integraleregning
ForumindlægNogen der kan give et godt eksempel på integraleregning i det virkelige liv. Måske inden for kemi, noget med en graf ? På forhånd tak! -
Nedbrydelse af næringsstoffer
ForumindlægHejsa.. Jeg er ved at skrive et kemi kursusarbejde, som henviser til kemien i kroppen. Men jeg har problemer med at finde noget om: Næringsstoffernes nedbrydelse. Da dette er et kemi kursusarbejde, skal der helst indgå noget kemi i det, men der står intet om det i min kemibog, og har heller ik... -
hjælp
Forumindlæghej ku godt bruge noget hjlæp til at regne en kemi opgave! opgaven lyder på': hvad er pH i en vandig opløsning af Na2HPO4? og i NaHCO3? -
Rapport Ks og måling af pH
ForumindlægHej Ville høre om der er nogen der ligger inde med kemi rapport eller journal til "Ks og måling af pH" ? -
afstemning af reaktionsligning
Forumindlæghar ikke kemi og det er ikke en del af pensum, men ville gerne vide hvordan man afstemmer ligningen for forbrændingen af tripalmitin.. C51H98O6 + O2 -> CO2 + H2O -
Tilstandsformer
ForumindlægHej.. Nogen som kender nogle forsøg man kunne lave hvis man trækker tilstandsformer til 9. klasses eksamen i kemi??? -
SN1 og SN2
ForumindlægHej alle... Er der nogen der kan gi mig et fif mht til reaktionsordner i kemi. hvordan kan jeg se om det er en SN1 reaktion eller en SN2???? på forhånd tak. -
simpel reaktionsligning
ForumindlægHej. Kemi er ikke min stærke side, så har lidt problemer. Når ammouniumhydroxid neutraliseres med salpetersyre, hvilket salt dannes så? (NH4OH+HNO3 hvis det måske er en hjælp) Mange tak! -
ChemSketch-hjælp
ForumindlægHejsa.. Jeg skal til at skrive SSO i kemi, så tænkte om der lige var en der kunne fortælle mig hvordan man finder opstillings apparatur frem ind i ChemSketch? Håber jeg (: -
alkaner
Forumindlægheej jeg skal lave en kemi rapport om subtitution af alkaner.. er der nogen der kan forklare hvad jeg skal tage udgangspunkt i? tak på forhånd -
Metal i syre
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at forberede mig på fysik kemi mundligt. Hvis man nu lægger magnetium i saltsyre, vil der så ikke være dihydrogenbobler i reagensglasset ? For er lidt i tvivl. Tak på forhånd. -
titrekurve
Forumindlæghej jeg skal til muntlig kemi b eksamen. kan nogen hjælpe med at definere titrekurve og hvad man bruger det til? på forhånd mange tak -
Noter til Fysik
ForumindlægHej, Jeg skal op i fysik/kemi til de afsluttende prøver! Nogle noter ville være fedt, hvis der er nogen som sidder inde med nogen på 9. kl. niveau :) -
Jeg har eksamen på mandag :D please hjælp mig
ForumindlægHvad kendetegner en syre og en base ?? Vil være utrolig glad hvis der var en der ville hjælpe mig med det :D Tak på forhånd :) Fysik kemi er ikke min stærke side :) -
Hvordan opløses nitrat i vand?
ForumindlægEr der ikke nogen der vil være søde at hjælpe mig med følgende spørgsmål; "hvordan opløses nitrat i vand?" For kan ikke finde ud af det, da jeg ikke er så god til kemi. -
poliorid med solbrille
ForumindlægHej Jeg skal til fysik/kemi eksamen , og under emnet lys vil jeg gerne forstår den punkt : Hvordan kan man vise poliorid med solbrille ?????? Tak på forhånd
