Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 16861 til 16880 af 18958
-
Hjælp med rettelse
ForumindlægHej jeg har oversat denne her tekst fra dansk til tysk, men har dog brug for hjælp fordi tror der er nogle fejl. Hvis i vil hjælpe så bare marker fejlene med fed skrift så skal jeg rette det tak 1. ich sende dem Käufer die Rechnung 2. Holt die Sachen sofort ab, Peter und Udo! 3. Zahlen Sie ... -
Hjælp
ForumindlægHej. Jeg er lige kommet tilbage til Danmark den 10/10/2013 fra England. Jeg er født i Danmark, men jeg har et problem med skolen. Nu gå jeg på 10kl og vil gerne til STX gym efter. Jeg har ikke haft tysk før men tag fysik. Der er mange der siger at jeg skal tag ... -
Passer STX til mig?
ForumindlægHej. Jeg er lige kommet tilbage til Danmark den 10/10/2013 fra England. Jeg er født i Danmark, men jeg har et problem med skolen. Nu gå jeg på 10kl og vil gerne til STX gym efter. Jeg har ikke haft tysk før men tag fysik. Der er mange der siger at jeg skal tag ... -
Hjælp til oversættelse :)
ForumindlægHvordan oversætter jeg "Jeg synes filmen er god, pga den viser at man sagtens kan blive noget stort selvom man er fattig, og måske ikke har alle de ting ens venner måske har. Man kan alt hvis bare man følgere sine drømme. Jeg synes alle burde se filmen, selvom man ikke er fan. Men mange resp... -
Hvad er planintegraler?
ForumindlægHejsa Jeg undrer mig hvad planintegral er. Og det gør det hellere ikke nemmere at der ikke rigtigt står noget om det på nettet. Har snakket med en bibliotekar og hun kan heller ikke findet nogle kilder om dette, værken artikler eller bøger. Hvad er det engelske begreb for planintegral? Er der n... -
Erklæret ikke egnet
ForumindlægHej jeg var til skolehjem samtale igår, og bev erklæret ikke uddannelsesparat. Vi har lige haft termins, og jeg fik 7 og 10. Min mor og jeg har besluttet at jeg skal op til en prøve på gymnasiet, fordi vi er uenige i at jeg ikke er parat. Det består af 4*20 minutter det er elektroniske prøver, je... -
AT 2014 emne og fagkombination med madreklamer i dansk?
ForumindlægSå er det snart frist for valg af emne og fag til AT.. Emnet i år blev jo mad og mennesker.. Er der nogen der har foreslag til kombinationer af fag med dansk A ? Jeg ville rigtig gerne analysere nogle madreklamer i dansk, men har svært ved lige at se hvilket andet fag jeg kan få til at indgå, og... -
Akkusativ
ForumindlægEr der nogle, som lige vil hjælpe mig lidt her? Jeg er usikker og føler mig uforberedt. Mine opgaver lyder: - Et genstandsled skal stå i akkusativ. Hvad betyder det. Forklar med ord. (Gerne på tysk, hvis du kan) - Skriv fire sætninger, som viser, at du kan bruge akkusativ. En af de fire sætning... -
Warsawapagtens oprettelse-Vesttyskland.
ForumindlægWarsawapagten blev oprettet efter Vesttysklands indtræden i NATO i 1955. Så vidt jeg har forstået, så var russerne bange for en ny invasion af tyskerne. Og lige pludselig er vesttyskerne kommet med i en alliance, som skal forhindre angreb fra den kommunistiske verden. Som en konsekvens af Vestty... -
sætnings analyse.
ForumindlægEn som vil oversætte disse sætninger til tysk? -Hvis man ved, at en person har det hårdt, skal man hjælpe personen -i 2013 blev det offentlige gjort at der var 15.700 skilmisser - en af grundene kunne være: De ikke er tilfreds med sex livet.2 De kan ikke holde styr på arbejde og familie. ... -
sætnings analyse
ForumindlægEn som vil oversætte disse sætninger til tysk? -Hvis man ved, at en person har det hårdt, skal man hjælpe personen -i 2013 blev det offentlige gjort at der var 15.700 skilmisser - en af grundene kunne være: De ikke er tilfreds med sex livet.2 De kan ikke holde styr på arbejde og familie. -m... -
Er disse to sætninger grammatisk korrekt?
ForumindlægHej allesammen, jeg har to sætninger på tysk, som håber at i vil hjælpe med at rette/evt. finde fejlene. 1) Die Kinder sind einfach nur neugierig oder haben das Bedürfnis mehr über ihre Identität zu wissen. 2)Und Kinder möchten einfach nur lassen, ihre leiblichen Familie wissen, dass es ihne... -
Lille introduktions rettelse
ForumindlægHej Jeg skal op i mundtlig tysk imorgen og har derfor lavet en indledning til mit oplæg for læren og censoren. Er der ikke én der vil kigge på det og rette det, hvis det er grammatisk forkert? :) Jeg har trukket emnet "DDR" og vil i løbet af denne fremlæggelse komme ind på resumé af t... -
Neukölln: so fern, so nah
ForumindlægHej! Jeg har lige trukket tekst til Tysk B eksamen, og jeg trak Neukölln: so fern, so nah. Jeg ved, at andre før har oprettet indlæg her med denne tekst, så det jeg søger, er egentlig lidt folk, der har skrevet noget om teksten før, som jeg så kan få til inspiration, da jeg synes at både teksten ... -
Eksamen 1.del
ForumindlægHey! Jeg skal op i tysk på tirsdag og dermed skal jeg trække min tekst imorgen, men jeg er lidt i tvivl over hvordan jeg skal gribe teksten an, altså den jeg har 24-timer til at forbrede. Jeg ved godt at man skal analysere den, men ved ikke helt præcis hvilke punkter man skal inddrage til fremlæ... -
Hier und Dort
ForumindlægHej Folkens. I øjeblikket er jeg i gang med min 24 timers forberedelse til Tysk eksamen. Jeg har blandt andet fået en digt af H.Günter Wallraff "Hier und Dort". Jeg forstår gerne Digtet og det den fortæller om, men jeg kan ikke finde ud af hvem den taler om? Nogen af jer der måske kende... -
Hjælp! Imperialisme!
ForumindlægHej kære venner! Jeg skal til mundtlig historieeksamen i imperialisme i morgen, og jeg har problemer med at udforme en problemformulering! Jeg har følgende kilder: - Den hvide mands byrde af hhv. Cecil Rhodes og Kipling. - Gikuyufolkets skæbne - Rejsedagbog fra Matabeleland af Cecil Rhodes - ... -
Kan jeg blive nægtet oprykning?
ForumindlægHej, Jeg står i en meget, meget meget uhyggelig situation. Mit eksamenssnit er 4,0. Til skriftlig mat fik jeg -3, mundtlig tysk 02, og jeg skal også til mundtlig mat, hvor jeg heller ikke tror jeg består. Jeg har mat på B, så det vægter 0,75. Jeg aner bare ikke hvad det er der tæller for hvad! Je... -
Relativpronomener (Haster!)
ForumindlægHej søde mennesker :) Jeg er i gang med denne fremlæggelse i tysk, og skal forklarer, hvorfor relativpronomet "die" indgår i denne sætning: "Das sind Sachen, über die man gar nicht Bescheid weiß." Jeg ved, at ordet "sachen" er femininum, og at det er akkusativ, men ... -
Oversættelse
ForumindlægEr der nogen der vil oversætte de her sætninger til tysk? :) Klassen spadserer gennem skoven. De spaserer gennem dalen. Læreren har en opgave til klassen. De vandrer omrking søen. Heiner vader gennem bækken. Manuela støder mod et træ. Kai Uwe har et plaster til Manuela. "Her er et pl...
