Søgning på: bioteknologi eksamen 2014. Resultater: 16881 til 16900 af 35409
-
Den trigonomiske grundrelation (idiotformlen)
ForumindlægHej studi's Hvis den trigonomiske grundrelation er denne: cos^2 (x)+sin^2 (x) = 1 Kan man så også sige: cos^2 (kx)+ sin^2 (kx) = k Eller er det bare noget jeg har hjemmebrygget? -
Når en betastråle "skydes ud"
ForumindlægHey. Jeg har lige et 9 klasses spørgsmål til jer, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Når nu en betastråle(et elektron) forsvinder fra et grundstof, er der så en neutron der omdanner sig til et proton, så grundstoffet skifter atommasse og atomnummer? Fx He 2 protoner 4 unit. Når en betastråle ... -
B niveau
Forumindlæghej vil lige spørge minder matematik niveau b ligesom c eller er det ikke vil lige også spørge når man er færdige med sin gymnasium og mangler måske kemi b kan man godt starte på uddannelsen og læse kemi B imens eller skal man tag og supplere en fag på et år -
værtsgave til læreren?
ForumindlægHey ville gerne vide hvad I synes ville være den ideelle værtsgave til en lærer? -
Definition af sinus og cosinus
ForumindlægI et eksamensspørgsmål står der: gør rede for definitionen af sinus og cosinus, bevis cosinusrelationen. Jeg troede at definitionen var beviset? Hvordan definerer jeg sinus og cosinus? -
Eksempler på pensumopgivelser
ForumindlægHej Er der nogen, der vil linke til deres pensumopgivelser? Jeg er lidt i tvivl om min lærers måde at angive dem på og vil derfor gerne se eksempler på andre. Jeg går i 2g under reformen, men 3g'ere er da også velkomne til at skrive (jeg går ud fra det minder meget om hinanden.) -
Lineær funktion facit
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal skrive mit facit op, så håber, at der er nogle der vil hjælpe. Jeg skal opskrive regne forskriften for funktionen der går igennem A(4,5) og B (-4,5) Jeg har fået: a = 0 og b = 5 Mit spørgsmål er om man skriver f(x) = 0x+5 eller om man s... -
N-fiksering
ForumindlægHej, Skal op til biologieksamen (c-niveau) i morgen og er ved at læse det sidte op. Er pt. igang med kvælstofkredsløbet - men jeg kan ikke helt forstå hvad N-fiksering er og hvad det er godt/dårligt for .. ?? Nogen der kan hjælpe? -
herman bang
ForumindlægNogle der evt har en god litterær artikel liggende af "det hvide hus" af Herman Bang? -
Spg. om hvor jeg bliver student?
ForumindlægHey, jeg har hf-enkeltfag på to forskellige skoler. Jeg skal være student til sommer, men ønsker at blive student på en bestemt skole jeg går på. Mit spørgsål er, om hvad der afgør at jeg kan blive student på en bestemt skole.. Er det den skole, hvor jeg har flest su-timer, at jeg ender med at ... -
Hvad mener I?
ForumindlægHvordan reagere I når I har fået en god karakter? Har selv dårlige oplevelser på området, så ville gerne høre jeres oplevelser. -
Snyd? :-|
ForumindlægHej allesammen, Jeg har FSA mundtlig dansk om nogle dage, og jeg kunne godt tænke mig at høre jeres holdning. Jeg har allerede gennemskuet nogle af de tekster, som jeg vil kunne komme til at trække. Vil det være snyd, hvis jeg på forhånd har printet nogle opgaver eller analyser af de tekster ud, ... -
antigone
ForumindlægHei Der er mange der skriver, at antigone bedriver hybris og hendes død er sin nemisis. Men forstår ikke helt hvornår og hvorfor hun har begået nemisis.??? -
A niveau
Forumindlæghej vil lige spørge hvis jeg tager A og ikke for gode karekter I A men har fået bedre karekter I C og B er det så ikke bedre bare ikke tag A -
Hvordan forholder du dig til fagene?
ForumindlægHvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre? -
er lydbølger i luft altid...
ForumindlægHej! Jeg vil gerne vide om lydbølger i luft altid er longitudinale, atlså parallelt med udbredelsesretningen. Det må gerne gå så hurtigt som muligt :) -
Karaktergennemsnit
ForumindlægSpørgsmålet er gældende for den gamle gymnasie-reform. Når man skal afrunde karakterer til at finde sit gennemsnit, hvor mange decimaler gælder så med? Hvis gennemsnittet fx er 9,788, rundes der så op til 9,8?? Hvis snittet er 9,75, rundes der så også op til 9,8? -
Dårlige karakterer, hvordan kommer i videre?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil bare høre jer, hvordan i kommer over det at få en dårlig karakter... Jeg har altid ligget på 7 og over på den nye skala... men her til eksamenerne, er det gået helt galt, jeg synes selv jeg har gjort mit bedste og synes at mine karakterer er dybt skuffende, og ikke helt... -
hvordan siger man at give en tørt på?
Forumindlægaltså ikke sådan at skifte ble på en baby, men sådan at svare kækt igen? -
Lektiehjælp tilbydes!
ForumindlægHar du problemer med de tyske verber? Synes du stavning er svært? - eller er den engelske eller tyske oversættelse (for ikke at tale om stil) svær at komme igennem? Så er jeg her for at hjælpe:) Nu da jeg efter at have afsluttet en sproglig studentereksamen med 10,5 starter på en videregående u...
