Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16881 til 16900 af 48240
-
Hjælp haster :/
Forumindlæg?<--NaCl (s)--> <--NaCl(aq) Hvad skal spørgsmålstegnet være?? det skal lige siges at (s)=fast form og (aq)=at det er opløst i vand -kan bare ikke finde ud af hvad "?" skal være... - jeg tror det er en kemisk reaktion; er der nogen der kan sige mig om det er dét ? er nemlig ik... -
nogle stoffer
Forumindlæger er lige nogle stoffer, som jeg ikke ved navnene på:N2O5F3O2Cl4H3 -
Hjælp til blækfysik
ForumindlægEr der nogle der har lyst til at hjælpe mig med denne opgave?Ved en kulstof- 14 datering af Egtvedpigen måltes aktiviteten af en prøve. Aktiviteten var 11,0 henfald pr. minut pr. gram kulstof. Det tilsvarende tal for et nulevende menneske er 16,0 henfald pr. minut pr. gram kulstof.Bestem alderen ... -
1 units vægt?
ForumindlægHej er der nogle som ved hvad 1 unit vejer i gram? Jeg kan ikke finde det i min fysikbog og jeg har også prøvet at slå det op i to kemibøger for 1.g, men det står der ikke. -
opløselighed af ester
ForumindlægHej.Vi har en alkohol, en carboxylsyre og en ester. Vi skal så svare på, hvilket stof der er mest tungtopløseligt. Jeg vil mene, at det er esteren. Men det skal begrundes. Er det ok at sige, at det er fordi at esteren er den mindst polære ? -
3 A-niveaufag?
ForumindlægJeg har hørt at man godt kan have tre højniveaufag, men hvordan?Jeg er kommet ind på Espergærde Gymnasium, og de har et program, så man kan prøve at vælge valgfag. Jeg er kommet ind på nr. 7(Eng A, Samf B, mediefag B), men når jeg kører programmet kan jeg kun få to højniveaufag.Her er linket: htt... -
pKs - Methylrødt
Forumindlæger her nogen der kan give en tabel-værdi for pKs for Methylrødt, da jeg ikke kan finde det i min data-bog...? -
Reaktionsskema
ForumindlægAfstem følgende:KNO3 --> K2O + N2 + O22KNO3 --> K2O + N2 + 2.5O2er dette rigtigt afstemt ? -
Skolestart: Dejligt?
ForumindlægHej.Er jeg den eneste, der glæder mig til at starte i skole igen?Selvfølgelig har ferien været god, men jeg glæder mig nu også til at komme igang igen (skal i 3g.)Synes tit man hører folk beklage sig over, hvor træls det bliver at skulle i skole igen osv.Er det den generelle holdning, eller har f... -
Monosubstitution og disubstition... hvad betyder det...?
ForumindlægHvad betyder ordene monosubstitution og disubstition? -
htx - arbejde
ForumindlægHej, jeg vil lige høre om, hvad I som er i gang med htx har tænkt sig at uddanne jer som og til dem som er færdig med htx hvad har I uddannet jeg som….? -
Korrekt? Eller? Resistanse!
ForumindlægOpgaven lyder: I en bil er Startsmotoren og hver af de to forlygtepærer forbundet parallelt med akumulatoren. Akumulatorens elektromotoriske kraft er ξ = 12 V. Vi regner med at dens indre resistans er Ri = 0,02Ω. Vi ved når forlygtepærerene lyser er resistansen for hver af de to pærer ... -
Er du hardcore?
ForumindlægHvis du, kan du så fortælle mig en gennemgang af spektrofotometri/absorptionsfotometri hvor du inddrager absorption, farveteori og Lambert-Beers lov? -
dumpet i geo i 2002
ForumindlægHej Dumpede i 2002 i geografi på gym, altså før reformen. Er det muligt for mig at gå om i år eller næste år? Hvis ikke, kan jeg vælge fx at gå op i erhversøkonomi eller psykologi i stedet, fordi blot 1 af de 3 fag er nødvendige for at få studentereksamen på studenterkursus? -
Opløselighed
ForumindlægHvordan finder jeg rumfanget af en opløsning indeholdende 75g CaCl2 i 100g H20? s=75g/100g for CaCl2 M(CaCl2)=111g/mol Densitet=1,42g/ml Tak. -
Forskellige spektroskopiske metoder
ForumindlægHer tænker jeg specifikt på IR, (H)-NMR og MS, som der er kernestof på gym-niveauA. Det er nemlig sådan, at vi egentlig kun skal lære at fortolke spektrene, den fysiske teorien bag er ikke så vigtig (vi har selvfølgelig hørt om det). Derfor vil jeg gerne vide, hvilken teori der er sværest og let... -
Kemisk navn for svovlsyre? HURTIG HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Hvad er det kemiske navn for H2SO4 (svovlsyre) Jeg mener ligesom HCl (saltsyre) er Hydrogenchlorid. -
Figurer i SRP?
ForumindlægHej. Jeg skriver i fagene matematik og fysik i min SRP. Jeg har erfaret, at mange af de generelle regler ang. SRP ikke gælder for disse naturvidenskabelige fag. Jeg er derfor kommet i tvivl om, hvor vidt vigtige figurer og diagrammer, tæller med som "tekst". De skal , i modsætning til d... -
. Haster
ForumindlægHvad er ionforbindelser ? -
HJÆLP HASTER MEGET
ForumindlægHey... Jeg sidder og prøver at programere et program på min TI-83 jeg følger vejledningen på: http://pub.uvm.dk/1999/iktkemi/10.htm jeg kan bare ikke finde ud af hvad £ tegnet står for i Repeat O-U £ 0.005 Kan ikke komme videre og det haster en del. Nogle der ved hvad det står for ? ? ? ? R...
