Søgning på: OSO - Obligatorisk selvvalgt opgaven. Resultater: 16901 til 16920 af 142867
-
2g 2.gradspolynomier, potensfunktioner osv.
ForumindlægHej. Jeg har en matematikaflevering til mandag, som jeg har store problemer med.. Afleveringen findes på linket http://peecee.dk/?id=71375 - Håber i vil hjælpe med bare nogen af opgaverne - en enkelt er langt bedre end ingenting :) -
Esters Fritidsjob
ForumindlægHej, jeg sidder og døjer med en probelmregning med følgende opgave: Undersøg med beregning, hvor mange timer Ester skal arbejde for at tjene 2000 kr, hvis cirka halvdelen af timerne er før 17:30. Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal regne den ud, nogen der kan hjælpe?:) -
Mat ny ordning
ForumindlægHej, Jeg sidder og kigger på matopgaver, og tænkte på om nogle har lavet nogle/opgaverne til, som jeg må se besvarlsen på. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning.htm?menuid=150560 STX A-niveau hhv. sæt I og II. mange tak på forhånd -
Hurtigt spørgsmål:)
ForumindlægJeg skal skrive en analyse og fortolkning af Simon Frulund '' Mælk ''. Men jeg kan finde nogen opgaver uden det koster penge. På studienet koster det penge, men er der nogle der kan hjælpe mig med at finde en links...... -
Spørgsmål omkring eksamen
ForumindlægHvis man til eksamen kommer til at taste data forkert ind og dermed får et forkert resultat men at fremgangsmåden og alt matematikken er helt rigtig, hvor mange point vil man så få for den opgave? Det kunne for eksempel være man kom til at taste et punkt forkert ind når man laver en lineær regres... -
trekant
Forumindlægvi har fået en opgave for, som jeg håber nogen kan hjælpe mig lidt med. vi har en trekant med punkterne ABC. fra vinkel spids A tegnes en ret linje, der halvere medianen fra B. hvilket forhold deler den linje siden BC? og hvorfor? -
indledning til projektopgave
ForumindlægHej er igang med projektopgaven og har skrevet 5 sider :) Jeg er bare lidt i tvivl om noget... Jeg har lavet en problemformulering med en kort indledning og nogle spørgsmål til emnet... skal jeg bare direkte starte med opgaven efter problemformulering eller skal jeg lave en slags indledning?? Hv... -
Algebra 1
ForumindlægMin veninde og jeg skal snart til eksamen her i algebra 1, jeg ville høre om der er nogle der ville kunne hjælpe med et par opgaver til eksamens foreberedelsen, skriv til mailen [email protected], hvis du er interesseret i at hjælpe 2 piger der står lidt på bar bund???? Mvh Nadia -
Gym mat (B) 2
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med disse 3 opgaver, jeg har ret store problemer med at løse dem. Det må meget gerne være grundige udregninger. På forhånd tak! En virksomhed producere og afsætter årligt x enheder af en vare, hvor 5000 < = X <= 20000. Omkostningerne O(x) ved produktio... -
Hjemmeopgavesæt , HJÆÆLP!
Forumindlæghej jeg kan ikke finde ud af at lave disse 4 sidste opgaver, pleaaaaase kan nogen hjælpe mig med dem, opgaven er til torsdag så jeg håber jeg kan få hjælp hurtigst muligt .. please Opgaven er vedhæftet -
Forskrift
ForumindlægHJÆLP MIG!!! Det er til i morgen, og jeg har INGEN idé, hvordan jeg løser opgaven!!! Kan jeg måske få lidt hjælp fra jer kloge åger derude? :) Har lavet opgave 1, mangler kun 2'eren!! :D Opgaven er vefhæftet. -
Kontoruddannelse med speciale i økonomi - Problemformulering
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til at arbejde på en problemformulering til min fagprøve. Jeg er under uddannelse som kontorelev med speciale i økonomi. Vi har for ca. et år siden indført SAP i vores virksomhed, og jeg tror jeg vil vælge det som emne, altså indføring af nyt økonomisystem/edbsystem.. Det jeg... -
Den Gamle mand og havet
Forumindlæghej jeg skal snart til at skrive stor opgave i engelsk om the old man and the sea, og ville bare høre om nogen af jer har skrevet om den, eller kender nogen der har??? har nemlig brug for lidt inspiration. \nJeg ville også hører om der er nogle der har lyst til at hjælpe mig med at skrive opgaven... -
HJÆLP! For sent!!!
ForumindlægHej alle! KÆMPE problem! Jeg skal til mundtlig engelsk eksamen torsdag d 14-6, men jeg er kommet alt for sent igang med mine opgaver. Jeg har 6 opgaver der skal laves, men jeg kan ikke nå dem alle pga personlige årsager. Det handler om Top Toy, eller mere præcist Toys"R"Us. Jeg skal bl... -
Facitliste til Spektrum 1 og 2?
ForumindlægHej med jer, Jeg prøver at finde en facitliste til alle de opgaver som er i spektrumbøgerne 1 og 2, men det har indtil videre ikke givet pote trods megen søgen, så nu spørger jeg herinde. "Er der nogle der ved om der findes nogle facitlister til Spektrum 1 og 2, og i såfald, hvor kan jeg ... -
Hjælp - Fysikopgave - tid/hastighed/energi
ForumindlægHejsa, jeg sad og lavede fysik indtil jeg gik i stå ved opgave c, er der nogle der kan se på det? Her er mine svar til a) og b): a) 0,50 N (m * g) b) v = 3,464 m/s (Fundet ved at finde kinetisk energi (potentiel energi i A minus potentiel energi i C) og derefter isolere v) ... -
Kontex 8
ForumindlægHej :) Jeg har virkelig brug for hjælp, jeg skal have lavet 16 opgaver til imorgen og er kun nået til opgave 7:( og jeg gik i stå på opgave 7 så jeg vil spørge om nogen af jer vil hjælpe med med opgave 7 :) og hvis i har ekstra tid, vil i så også gerne hjælpe mig med opgave 8? :) Nå men i opgave ... -
Eksammmmeeeeeeennnnnnnnnn*****************
Forumindlæg1. Trekantsberegninger i retvinklede trekanter Gør rede for hvordan sinus, cosinus og tangens er defineret ved hjælp af enhedscirklen. Bevis at der i en trekant ABC, hvor vinkel C er ret, gælder: sin(A) = a , cos(A) = b og tan(A) = a . ccb Du kan komme ind på Pythagoras’ sætning, hø... -
Tysk FSA
ForumindlægHej SP. På Tirsdag skal jeg op til FSA i Tysk, og jeg har valgt at mit selvvalgte emne skal være Franz Beckenbauer. Er der muligvis nogle, der vil kigge selvvalgte emne igennem? På forhånd tak! Tysk-eksamen- Selvvalgte emne Franz Beckenbauer Warum ich habe dieses Thema gewählt? Ich habe dieser... -
Hvad skal du være når du blir´ "stor"
ForumindlægNu er det snart ved at være tid. Studentertitlen ligger lige om hjørnet, men hvad så??Hvad skal du bagefter? Hvad skal dit fremtidige arbejde være?Jeg vil selv gerne være lærer, så skal lige på seminariet i 4 år, derefter vil jeg meget gerne være politibetjent..Mit gennemsnit er ikke høj, formode...
