Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 16901 til 16920 af 39386
  • tegn på liv i rummet

    Forumindlæg
    hej vi er to piger som skal til at op i vores 9 klasses projektopgave og derfor skal vi jo have en problemstilling-og formulering. Det ville være en kæmpe hjælp hvis vi kunne få nogle bud og ideer
  • Enhed på gnidningskoefficent?? (presset på tid)

    Forumindlæg
    Hej Hvad er enehderne på F_gnid? og gnidningskoefficenten? og F_N?? Jeg har indsat et foto af en beregning hvor jeg magler enhederne nemlig.
  • Dansk opgave

    Forumindlæg
    Hvad kan man skrive om gruppedynamik til dette digt? Hvad kan man skrive om miljøet? http://www.1sted.dk/2verdenskrig/dokumentar/skæbne.aspx?fbclid=IwAR3jYIiXztjr66WFT4MBha16ZEn_FzcttV7Dgwp3kMlUI5NctRCwatQSGT4
  • Spørgsmål om det heliocentriske verdensbillede

    Forumindlæg
    Hej folkens! Hvilken betydning havde det for videnskaben, at det heliocentriske verdensbillede blev accepteret? På forhånd tak!
  • Forbrændingsreaktion

    Forumindlæg
    Hej,Har problemer med følgende opgave:Der afbrændes 24,5g butangas. Forbrændingsprodukter CO2 og H20:2C4H10 (g) + 13O2 (g) = 8CO2 (g) + 10H2O (g)Beregn det mindste volumen tør luft, som forbrædingsprodukterne skal fordeles over ved 25C, for at undgå, at H20(g) fortættes til H2O(l)Jeg skal vel tag...
  • Skift fra x(t) til x(s)

    Forumindlæg
    Helt kort: Sidder med et ligningssystem a la dette: X(0)=a X(t)=u*x(t)+v*x(t)*dW(t) Dette laves om til integralet a+∫0t u*x(s)+v*x(s)*dW(s) ds Hvorfor?! Er det fordi, at man simpelthen ikke kan have en grænse, der også er den variabel man integrere mht., hvorfor man bruger "s" s...
  • Omregningsfaktor; MeV til J

    Forumindlæg
    Heeeej! Jeg har 0,6 MeV, men skal bruge det i J. Hvad gør jeg?Nicko-V
  • Differentiering i dagligdagen

    Forumindlæg
    Hej igen. Ville høre om der er nogen der har eksempler fra virkelighedens verden på brugen af produkt og differensreglen? Håber i nyder jeres weekend :) Sarah
  • Spektrum 2

    Forumindlæg
    Er der en, der tilfældigvis sidder med Spektrum 2 og kan se, om der er et afsnit om radioaktivitet/henfaldsloven osv.?Det ville hjælpe mig meget :)
  • Radianer, grader?

    Forumindlæg
    Jeg har helt glemt hvordan det nu lyder med radianer og grader, hvornår bruger man det ene og hvornår det andet? Stødte nemlig ind i et problem med en udregning hvor at jeg var nødsaget til at skifte til radianer. Nogle der kan forklare :)?
  • 24-timers eksamen?

    Forumindlæg
    Hej... Jeg støder altid på ordet "24-timers eksamen" herinde på studieportalen. Hvad er det? Går selv i folkeskolen, så ved ikke hvad det er.
  • i et Atom?

    Forumindlæg
    hej kan i hjælpe med en opgave pls. i et atom? -er der mest tomrum - halvdelen er tomrum - er der lidt afstand mellem partiklerne -ligger alle partikler tæt sammen
  • Naturfag

    Forumindlæg
    Problemstillinger omkring stråling?
  • Gymnasielærer

    Forumindlæg
    Hej alle derude Går rundt og overvejer at tage vejen som gymnasielærer, måske i noget matematik og historie, eller filosofi og matematik. Men hvordan er jobmulighederne, er det svært at finde arbejde som matematik og historielærer, eller for den sags skyld, filosofi og matematiklærer?
  • Hjælp til at finde info?

    Forumindlæg
    Jeg skal have fundet noget forskelligt information på nettet, men jeg kan ikke rigtig finde frem til dem. Håber i kan hjælpe mig. 1) hvad består disse ledninger af (sølv ledning, kobber ledning, guld ledning og superleder). Har søgt flere steder men jeg kan ikke finde den rigtige infor...
  • Jeg skal op i AT imorgen, give mig gode råd..

    Forumindlæg
    Hej alle sammen... det haster lige lidt :D Jeg skal op i AT imorgen og mine fage er fysik&historie........ Kan I fortælle mig hvad ligger de meget vægt på i AT ? Tak på forhånd
  • Løsning vha. formel

    Forumindlæg
    Hej Hvordan beregner jeg, når jeg har sat ind i total refleksion formlen: Formlen: (sin(900)/sin(i2g)) = (n2/n1) Mine tal sat ind: (sin(900)/sin(i2g)) = (1,2/1,8) Når jeg prøver at gøre det på lommeregner kan den ikke ??
  • betydende cifre

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har et spørgsmål vedrørende betydende cifre. I dette regnestykke indgår der 3 betydende cifre i begge faktorer: Hvilken af disse svar er korrekt? 1.37 m * 1.06 m = 1,4522 m2 1.37 m * 1.06 m = 1,45 m2 Jeg er rimelig forvirret, fordi jeg vil umiddelbart sige at den nederste er rigtig,...
  • Produkt - Projektopgave

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Er der nogen der har ideer til hvad vores produkt skal være - vi har om liv i rummet... Det skal helst være noget realistisk og relevant! På forhånd tak!
  • Universets alder

    Forumindlæg
    Hej Hvordan finder jeg ud af universets alder? (ved hjælp af formlen)