Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16901 til 16920 af 22746
-
Hurtige forklaringer
ForumindlægHej alle! I fysik har jeg om lystes brydning. Vi har lavet et forsøg hvor vi skulle lyse med en laser gennem en glasklods (som var halvrund) Laseren skulle ramme sammen punkt, midt på glasset. Mit spørgsmål er så: Hvorfor bruger man et halvrundt glas? Og hvorfor skal man lyse med laseren ... -
Impulsbevarelse opgave
ForumindlægHej, jeg sidder med et gammelt eksamenssæt og dens besvarelse i fysik. Jeg kan dog ikke forstå svaret til opgave c og så er jeg også lidt i tvivl med tilfældet, hvor t=100 s i opg b. Håber der er nogen der kan/vil hjælpe. God jul :D -
Energiniveau for laser/laserfrekvens?
ForumindlægJeg er igang med at lave en fysik opgave om laser, i den forbindelse skal jeg finde ud af noget med energiniveauer på lasere. Har fundet ud af noget med fotoner der går fra en fase til en anden. Men har det noget med energiniveau for lasere at gøre? Hvis det ikke har, hvad forstår man så ved ener... -
Svingninger - Figentræet
ForumindlægHejsa - skal op i fysik i morgen (3.g) og håber derfor på hurtig hjælp! Under emnet svingninger - har vi fået udleveret et ark ang. Mitchell Jay Feigenbaum. Han har lavet en figur kaldet "figentræet"... Er der nogen der kan fortælle mig hvad den har med svinginger at gøre? -
Rumfang og densitet
ForumindlægHvad er formlen for rumfang?Min opgave lyder: "Bestem rumfanget af solsystemets største planet Jupiter.Bestem derefter planetens middeldensitet og sammenlign denne med Jordens. Er Jupiter en gasplanet eller en massiv planet?"Kan selvfølgelig godt svare på at planeten er en gasplanet - m... -
Transformerligningen, HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg skal snart til mundtlig eksamen i fysik/kemi. Folkeskolens afgangsprøve. Jeg forstår bare ikke transformerligningen, og jeg har virkelig prøvet at sætte mig ind i stoffet, men ja.. Nu håber jeg at der er en eller anden der kan forklare mig den, for ellers er jeg bare LOST hvis jeg trække... -
Avogadros konstant siger hvad?
ForumindlægHej med jer Fysik eksamen i morgen og stadig spørgsmål: Det handler om gasser og Avogadros konstant. Avogadros konstant siger N=n*N0 n er antal mol og N0 er antal molekyler på 1 mol. Men hvad i alverden viser formlen? Kan ikke rigtigt se sammenhængen. Håber nogen derude kan hjælpe! -
Sky Tower - opgave
ForumindlægHej!Sidder med en fysik opgave der hedder Sky Tower. Opgaven kan ses her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/fysik-2004-7-2.pdf?menuid=150560#search=%22Sky%20Tower%20Fysik%22Det er opgave b + c, som driller... Hvis der er nogen som ved hvad man gør, så er det super :) -
Energiomdannelse? Eksempler??
ForumindlægHejsa! Jeg skal til fysik C eksamnen i morgen (24-timers) - og har fået et spørgsmål vedr. energiomdannelse i forbindelse med alternative energiformer - nogen der kan give et kort overblik over energiomdannelserne ved fx vindkraft, solenergi, vandkraft, miljøvenlige biler, m.m. ?? Smil Marie. -
Verdensbillede? Solsystem?
ForumindlægHej :) I det spørgsmål jeg har trukket til min fysik eksame, står der at jeg kort skal forklarer hvad der forstås ved et verdensbillede. Mit spørgsmål er så, at vores verdensbillede er da vores solsystem, er det ikke? Jeg vil så nødig sige noget forkert, så jeg håber at hører fra nogen :) På forh... -
F gnidning ?
ForumindlægHEy drenge.jeg sidder og laver fysik rapport.Jeg har udført et forsøg med at trække en klods henad en plade.Jeg har Massen og har hvor mange Newton der blev trukket med, andet har jeg ikke.og ud fra disse information burde jeg kunne finde Fgnid - men jeg ved dog ikke hvordan?nogen der kan hjælpe -
kraftvarmeværk!
ForumindlægHej alle :)Er der mon nogen, som kan hjælpe mig med at finde et billede af en type kraftværk, hvor der står at f.eks. først er energi termisk, så bliver den til mekanisk energi der og der, dernæst bliver den til elektrisk energi osv. Det er i forbindelse med min fysik eksamen i morgen.. Jeg har e... -
Radioaktive atomkerner
ForumindlægJeg skal snart op i fysik og er kommet i tvivl om radioaktive atomkerner. Jeg ved at de er radioaktive/ustabile, hvis de har flere protoner end 83. Men de er også ustabile, når de har for få eller for mange neutroner. Mine spørgsmål er så: Hvornår har de for mange eller for få neutroner? Isotop... -
solsystemet - eksamen
ForumindlægHej Jeg har fået et fysik eksamens spørgsmål der lyder således: Du skal redegøre for den nuværende forståelse af solsystemet og de direkte observerbare effekter det giver andledning til. Stikord til den faglige samtale: Formørkelser, årstider, polar cirkel og vendekreds. Hvad tror i der m... -
Kernemasse
ForumindlægJeg har i en fysik A STx opgave beregnet antallet af 210-Po kerner til 1,6*1014 stk. Opgaven lyder: bestem masse af 210-Po i børsten ved produktionen. Menes der her antallet af 210-Po kerner eller antallet af 210-Po atomer? Er kernemassen 210 u? Eller er det atommassen? -
HASTER! Jern i CuSO4 ?? HJÆLP, TAK
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her med en fysik opgave, og jeg sidder lidt fast i et af spørgsmålene. Jeg håber VIRKELIG i kan hjælpe mig!! Spørgsmålet lyder: "Et jernsøm nedsænkes i en opløsning med CuSO4. Hvad sjer der? Forklar." Nogen der i det mindste bare kan hjælpe mig lidt på vej?... -
Gamle besvarelser
ForumindlægHej derude! Er i gang med at træne stx fysik A skriftlig opgaver til terminsprøve/eksamen. Vil høre om nogle er jer ligger inde med besvarelserne fra 2011 eller 2010? Det vil i hvert tilfælde være temmeligt relevant at se om man får regnet rigtigt, anternativt må jeg jo ligge min besvarel... -
Rod i noter: spørgsmål om ½ acceleration
Forumindlægjeg har fået skrevet noget ned i mine noter, som jeg ikke kan forstå nu (: skal op til fysik a mdt. så vil gerne have styr på dette: jeg har skrevet at "aacceleration = v / t dvs. sstrækning / t = ½a" Men jeg kan ikke forstå hvordan jeg kan få en halveret acceleration ud af det. ... -
stedfunktion
ForumindlægJeg forstår ikke flg: Da s'(t)=v(t) er stedfunktionen s(t) en stamfunktion til v(t)=a0*t+v0. Det følger så, at s(t)=½*a0*t2+v0*t+s0 ?? skal til eksamen i fysik så vil gerne have det på plads :S -
Hjælpe
Forumindlæghej jeg har lavet en test i 9 klasse om atomer og stråling. Jeg fik 12 for den :) men jeg skulle skrive bogstaver ind i en boks ud for hver opgave på et svarark. Jeg skal til fysik og kemi eksamen på mandag, og ville høre om der er nogen som ved hvor man kan få testen henne så jeg kan læse den ig...
