Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 16901 til 16920 af 153151
  • Can't lose or win nicely?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal lave en opgave med overskriften The Clown, hvor jeg har tænkt mig at give den budskabet Can't lose or win nicely. Ved godt at nicely skal være adverbium i dette tilfælde, men giver det nogen betydning overhovedet og kan man godt sige det?
  • Jehova

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave om Jehovas vidner. Så jeg ville lige hører nogle meninger om dem. Der er lige kommet en ny film som hedder To verdener. Den skildrer et opbrud http://www.youtube.com/watch?v=tsOR9rqCVwM Er denne hmm "sekt" virkelig så slem som alle går rundt og tror den er?
  • Mundtlig historieeksamen

    Forumindlæg
    Hej, nu skal jeg op i mundtlig historie til eksamen. Jeg har fået at vide vi får en kilde. Efter man har behandlet kilden, wtf gør man så?Så fortæller man lidt om perioden eller hvordan?Hvor lang tid har man ?
  • Opgave 8.51 I firkant ABCD stÅr diagonalen BD vinkelret pÅ bÅde AB og DC . Diagonalen BD har lÄngden 48 , siden AB har lÄngden 36 , og siden BC har lÄngden ...

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med opgave 8.51
  • AT 2009 (Rejser),,HJÆLP..!!!

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg skal vælge fag imorgen og har tænkt på at skrive i enten Historie-Engelsk eller Historie-Samfundsfag :) Men hvilke emner kan man skrive om.?? Please hjælp.. kan virkelig ikke komme i tanke om nogle.?? :) Tak
  • Analyse af propagandaplakat.

    Forumindlæg
    Hey alle! Jeg har i mit AT projekt Dansk og Historie som fagkombination. Jeg har analyseret en nazistisk valgplakat, for æstestik og symbolik. Men spørgsmålet er om jeg har brugt dansk eller histories metode? De kan vel begge bruges til analysen, og de bruges vel ens?
  • Hjælp!!!!!!!

    Forumindlæg
    Jeg ska skrive min tredjeårsopgave i biologi, har i nogle forslag hva for en emner er gode at skrive om. Mange tak
  • Haster! Vektorregning, bevis

    Forumindlæg
    Hej :) I min SSO har jeg gennemgået en MEGET simpelt bevis med vektorer (se vedhæftet fil) Men jeg er i tvilv, om jeg har gjort det helt korrekt? Håber meget, at I kan hjælpe!
  • Normalfordeling (Maskine afvejer poser med kattefoder), Vejen til Matematik B2, Opgave 173, Side 218 (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)

    Forumindlæg
    En maskine afvejer poser med kattefoder. Flere års erfaring med maskinen har vist, at vægten af poserne fra maskinen er normalfordelt med middelværdi 0,505 kg og spredning 0,015 kg. a) Hvad er sandsynligheden for at en pose fra maskinen vejer over 0,500 kg ? Jeg har brugt Exel til at udregne de...
  • Har du en idé til et emne?

    Forumindlæg
    Hej alle derude :) Jeg skal til at begynde med min SRP opgave her til december, men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal skrive om? Jeg vil helst gerne kombinere fagene Historie/Spansk eller Historie/Engelsk Håber i kan hjælpe ved at komme på nogle idéer for jeg har ingen anelse. På forhånd tak!
  • diskussion

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en dansk historieopgave for, hvor jeg skal gå i gang med at skrive en diskussion i forhold til Danmark omkring 1800-tallet, hvor de tabte mod England. Men også nationalsangen af Adam Oehlenschläger "Det er et yndigt land". Er der nogem som har en ide om hvordan jeg kan st...
  • et godt råd

    Forumindlæg
    hej:-) jeg skal til min danskopgave analysere en tekst i form af roman, novelle, eventyr eller lign. jeg ville gerne analysere et af H.C. andersens eventyr, den grimme ælling for eksempel! men jeg kan ikke rigtig finde noget sekundær tekst, altså noget tekst hvor det er analyseret og hvor der bar...
  • Skal man give et referat?

    Forumindlæg
    til eksamen engelsk mundtligt, skal man så lave et kort resumé af teksten eller går man ud fra forudsætningen at lærer/censor har læst teksten og ved hvad det handler om?
  • Ideer

    Forumindlæg
    Halløjsa derude. Jeg sidder her med en engelsk stil, hvor jeg skal skrive om Danmark til nogle, der ikke har besøgt Danmark før. Er der nogen, der kan hjælpe mig med nogle ideer til ting jeg kan komme ind på? På forhånd tak. Nadia
  • Novelle om solnedgang

    Forumindlæg
    Hej allesammen men jeg spørg bare fordi jeg har en novelle for til i aften der handler om solnedgang og jeg kan ikke finde på så jeg spørg bare om en har lavet eller kan komme med tips om novellen så er jeg mega glad Tak på forhånd
  • Hjælp

    Forumindlæg
    hej alle Jeg har fået en aflevering for hvor jeg skal finde 2 selvvalgte kilder som ikke er i Fokus 2. Jeg går på gymnasiet i 2.g og er virkelig lost. Analyserne af de 2 kilder skal handle om oplysningstidens filosofiske strømninger. Er der nogle som vil være søde og finde to kilder til mig?...
  • rette?

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen som har tid og gerne vil læse min korte redegørelse af det ægyptiske samfunds indretning? Den er kun på 1 side. Bare rette el. kommentere det?
  • Enevælden

    Forumindlæg
    Hvilke faktorer kan forklare enevældens indførelse i 1660 På forhånd tak
  • 11. September - Konsekvenser, HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med at skrive om konsekvenser af 11. september 2001 for Danmark og danskerne. Jeg skal skrive noget om politik. Men er ikke så meget inde i politik, så håber der er nogen, som kan hjælpe? På forhånd tak! Dennis :)
  • om at skrive essay

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at skrive et essay, som indeholder en analyse af en short story. jeg har lave ind indlednig, som en appetizer. Skal forfatteren om hans baggrund præsenteres før eller efter denne indledning/appetizer?