Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 16981 til 17000 af 62610
-
9;9;SKIFTE GYMNASIUM9;9;
ForumindlægHej. Ja, som i kan læse så er det det jeg har overvejet i næsten 2 mdr. hver dag. Jeg ligger på et gennemsnit mellem 6 & 7. Jeg er ret aktiv i timerne og laver altid lektiernæsten). Problemet er at jeg går i en dårlig klasse/ skole. Det er nemlig det sociale netværk som jeg er træt af. Da det er... -
Målestoksforhold og forhold?
ForumindlægNogen der kan hjælpe? 1. Opgave: -Et kvardrat har sidelængden 12 cm. Tegn kvardratet i målestoksforholdet 1:2 2.Opgave -En skoleklasse har 24000 kr. til en uges lejrskole, men erfaringer viser, at prisenpå weekendture og lejrskoler er som 1:3 Hvor mange weekendture kan klassen få for de samme p... -
Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i røringspunktet (1,f(1))
ForumindlægOPGAVEN En funktion f er bestemt ved f(x)=4x+5x Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i røringspunktet (1,f(1)) _________________________________________________________________ MIN BESVARELSE: Først skal man finde den afledte funktion for f(x_0). Det kan man gøre vha. formlen for... -
Hvorfor er nogen bedre end andre???
ForumindlægJeg forstår det ikke. Hvorfor er nogen bedre end andre i skolen?Jeg kan godt forstå at der er nogen, som er bedre til matematik eller sådan noget, fordi det har noget med den logiske sans at gøre, og derfor til dels er medfødt, men hvordan kan man være god til fag som kemi, his eller bio?Det er j... -
Engelsk: hvad betyder...?
ForumindlægHej, er der nogen der kan sige mig hvad "the plot" betyder? (ordet er engelsk)mvh -
Fodnoter??
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i fuld gang med min SRP og er tæt på at være færdig faktisk. Jeg mangler dog stadig at indsætte fodnoter, men da jeg aldrig har brugt fodnoter, har jeg overhovedet ingen anelse om hvad de bruges til? Altså hvornår skal man bruge fodnoter osv. ? Håber i kan hjælpe mig! På ... -
Fransk - idéer?
ForumindlægHej hej, jeg er ret lost mht. rejser. Jeg ved, at jeg vil beskæftige mig med franskA som humanistisk fag, og det kan jeg så kombinere med samfundsfag f.eks. og så skrive om kultursammenstød, men: Er der nogen, som har andre idéer til fag, jeg kan kombinere med fransk? Eller bestemte rejser som gå... -
Hvad betyder det?
ForumindlægHvad betyder "homodiegetisk fortæller" -
Historieundervisningens udvikling
ForumindlægHej!Jeg skal i en opgave forklare hvordan historieundervisningen foregik på gymnasiet i 1960’erne, 1980’erne og 1990’erne. Nogen der ved noget om det her, evt. kan give en kilde eller lignende? Jeg har ikke selv nogen bøger, der beskriver dette.På forhånd tak. -
Det nationalsocialistiske arbejderpartis program...?
Forumindlæghvad går Det nationalsocialistiske arbejderpartis program ud på..? hvad er det egentlig for noget og hvad blev den brugt til...? osv... fatter ikke en meter, der er en række punkter og intet andet.!!!!Håber at der er nogle kvikke hoveder der kan hjælpe den mindre kvikke....!!!!PÅ forhånd takGorilla -
Bibelen, skabelsesberetningen
ForumindlægNogle der ved hvorfor der findes to skabelsesberetninger i Bibelen?? -
Hvilken linjefag?
ForumindlægHej Studieportalens medlemmer Hvilken linjefag(gymnasium) skal jeg tage, hvis jeg gerne ville være advokat? Hilsen Sarah -
Rammefortælling?
ForumindlægHeej allesammen (: Vil vil det sige når en film er en rammefortælling? Mvh Hornung -
Metodespørgsmål, formulering? det samfundsvidenskabelige aspekt inden for humanistisk videnskab
ForumindlægHej. Er det her rigtigt at skrive??: "(...) har jeg benyttet mig af det samfundsvidenskabelige aspekt inden for humanistisk videnskab." Er humaniora og samfundsvidenskab ikke netop to forskellige ting? Eller hører samfundsvidenskab inden under humanistisk videnskab? Jeg er forvirret :) -
Columbus
ForumindlægHej.. jeg skriver His opg om Christoffer Columbus og skal bl.a. grundigt vurdere hvorfor Columbus foretog denne reje? nogen som kan hjælpe??? -
Vurder en sætning
ForumindlægJeg har skrevet en sætning som jeg har fået rettet og jeg ville høre hvilken i synes lyder rigtig.It9;s a struggle OF being in the position to decide who is wrong or right, the struggle for power that is central in this story.Its a struggle FOR being in the position to decide who is wrong or r... -
hjælp til valg af emne
Forumindlæghej.. jeg har AT i næste uge, hovedemnet er "tid" jeg skal indblande fysik sammen med et andet fag (som jeg ikke har vagt endnu, da jeg først skal finde emnet, fysik skal jeg have med). er der nogen der har en ide om hvad jeg kan skrive om :S -
oldtidskundskab
ForumindlægHej... Nogen der kan hjælpe med disse to spørgsmål???1. Hvornår levede Homer??2. Hvornår blev Odysseen skrevet af ham??Hjælp... Anybody.. -
Geografi!
ForumindlægNogen der ved hvor man får nogle gode informationer om nicaragua?? -
Love between different cultures, outline
ForumindlægHej Jeg skal aflevere min engelsk disposition her på mandag , men jeg aner ikke hvad jeg skal snakke om til min mundlige eksamen? Mit overemne er: "Does love conquer all?" og under det emne har jeg valgt: "love between different cultures". Jeg synes at emnes lyder spæn...
