Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 17001 til 17020 af 47925
-
Teknologiprojekt - Tryghed i hjemmet
ForumindlægHejsa! Vi har fået et teknologiprojekt for, hvor vi har temaet - Tryghed i hjemmet. Det er vores første teknologiprojekt og vores gruppe har lidt problemer med rigtigt at komme i gang. Vi kan nemlig ikke rigtigt finde et område inden for temaet, som vi rigtigt vil arbejde med, idet vi også tager ... -
Billedkunst eksamensforberedelse..?
ForumindlægVi har en time til at forberede os forinden eksamen. Opgaverne som vi traekker vil ofte inkludere 2-4 analyser af professionelle vaerker. Dem vil jeg så lave nu inden for hver emne som spoergsmålene vil omhandle. Emnerne er: Portraet, farver, rum, arkitektur, gengivelsesstrategier og et par andr... -
karakter og videregående ?
ForumindlægHej jeg har valgt at gå på HTX og min ansøgning skal snart afsted, da lærere og forældre synes det er nogle fine karakter jeg har og at det sagtens kan lade sig gøre for mig, og jeg er selv meget tilfreds med sagen. Der er bare det at inden man kommer på et gymnasie så ved man altså ikke så meget... -
Matematik B, Hf
ForumindlægHej alle sammen Jeg vil gerne dele min tanker med jer. Det drejer sig om matematik B som er vanskeligt for mig og føler ikke længere motivation til at lære noget. Har tænkt meget over hvad jeg skal gøre og om der overhovedet findes en udvej for at fjerne valgfag mat B. Jeg går på 2.HF og er bang... -
Matematik skriftlig dumpet - stadig muligt at komme ind?
ForumindlægHej. Jeg står i den situation at jeg dumpede Matematik B skriftlig med 00 efter den nye reform. I Matematik B mundtlig fik jeg 7. Vi har ikke været oppe i hverken skriftlig eller mundtlig i eksamens perioden. Hvis jeg skal ind på en uddanelse der kræver at man har bestået matematik på B niveau,... -
Medicin relevant for ambulancebehandler?
ForumindlægHej :) Er der nogle, som ved, om et medicinstudie vil være relant for en "ambulancebehandler uddannelse"? Man skal jo være 21 for at søge ind til ambulancelæge, hvilket vil sige, at jeg kan nå at tage en bachelor i medicin, inden jeg må søge ind :) Mvh Keay -
Gammel eksamensæt
ForumindlægHej folkens Jeg vil høre om der nogen der muligvis har Matematikeksamensættet som blev benyttet i år 2015. Har lavet eksamensættet for 2017 og 2016 og skal op på torsdag. Derfor vil jeg gerne have en mere, så jeg kan være 100% forberedt. Håber nogen har den -
studieretning
ForumindlægHej alle. Jeg er lidt forvirret... Hvis jeg vil studere psykologi efter min ungdomsuddannelse, hvilken linje skal jeg så have på gym?? :) og hvad er bedst at tage for at studere psykologi senere i livet, en hhx eller stx ? håber på hjælp!! -
præcsion og nøjagtighed
ForumindlægHej. Jeg skal gøre rede for betydning af præcsion og nøjagtighed ved færdigvarekontrol af lægemidler. Jeg ved at præcsion det er usikkerhed og nøjagtighed fortæller os hvor langt vi ligger fra den sande værdi. -
SRP OPGAVE
ForumindlægDet er En srp-opgave HTX.. Jeg har forsøgt at besvare spm 1, men er tvivl om - "at redegøre" besvares på den måde jeg har gjort. er der nogen som har mulighed for at give mig en feedback. FILEN ER VEDHÆFTET =) -
eksamforberedelse
Forumindlæghej er det godt at læse til min pensum inden eksamen, og hvad skal man generelt vide inden eksamen? og skal man samligne den ukendte tekst med de andre tesker vi har haft i pensum -
Sygeeksamen 2008 i samfundsfag
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig brug for oplægget til sygeeksamen augst 2008 i samfundsfag :) Jeg har kæmpet for at finde den på google, men det er simpelthen umuligt - i hvert fald for mig. Hvis nogen ligger inde med oplægget, ved hvad det hedder, eller ved hvor jeg kan finde det, må I meget ge... -
Civilingeniør/Medicin??
ForumindlægNogen der hvor en civilingeniør kan få job, har kigget på ug.dk men kan ikke lige hitte det der.. og der er mangel på job eller er det et usikkert job??? og hvad uddannelsen til medicin, nu når der kommer nye adgangskrav fra 2008, bliver man så optaget hvis man har de krævende fag, ellers ska... -
Nogle der læser matematik?
ForumindlægHej med jer, Jeg tænkte om der er nogle herinde der på nuværende læser matematik på ku? for jeg ville gerne snakke lidt med en, omkring hvilke bøger der bruges og hvordan studiet er og alt det der, jeg håber der er et par stykker der skriver. Hilsen Rasmus ps. Det skyldes jo at jeg selv vil in... -
Fra HF til STX?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg står i en meget svær situation lige nu. Jeg går i 1.hf på et gymnasium, men havde i sommerferien fortrudt mit valg, jeg kunne ikke ringe op til kontoret og få det ændret, da der var lukket. Da sommerferien var slut gik jeg op til kontoret, men de sagde at der ikke var fle... -
High School i Australien
ForumindlægJeg har en nevø der er i gang med High School i Australien. Der er meningen, at han kun skal tag et år og så tilbage til Danmark. Han overvejer dog at afslutte High School og så komme hjem. Mit spørgsmål er så, hvordan vil det se ud... -
Gym og matematikstudiet
ForumindlægHej Jeg regner stærkt med at søge ind på matematikstudiet til sommer, enten på KU eller SDU (har ikke bestemt mig endnu). Til sommer vil det være to år siden jeg blev student og dermed to år siden jeg havde matematik A. Hvad vil i råde mig til at forberede eller se lidt på, så jeg er lidt klar ... -
Kosmologi - skalafaktor for masse/stofdomineret univers
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål, hvis man skal belyse skalafaktoren for et massedomineret univers, hvad skal man komme ind på og er der nogen der evt. har den formel? -
Fortynding
ForumindlægHej, jeg er meget i tvivl, om man kan fortynde en base eller ej. Er der nogle der kan svaret på mit spørgsmål, så håber jeg, at I vil hjælpe... Og hvis svaret er, at man godt kan fortynde en base, så hvordan gør man det? :( -
Biologi Timer
ForumindlægHej Jeg skal op i en Biologi Exame her den 28 Juni og min Biologi leare er ikke kun min Biologi leare men ogsaa min Fysik og Cemi leare og jeg kom in i klassen efter de havde haft deres biologi timer og nu giver hun os kun fysik timer og jeg er totalt lost jeg har brug for at bestaa men ved virke...
