Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 17001 til 17020 af 62610
  • DHO hjælp

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive min DHO. Jeg er nået til den analyserende del hvor jeg har læst to kilder og skrevet et referat af hver af dem. Desuden har jeg skrevet kort om forfatterne til kilderne. Herefter har jeg beskrevet hvilke sammehænge og ligheder der er mellem de to kilder og hvad grunden kan væ...
  • Metoder AT?

    Forumindlæg
    Har lige haft AT, men er virkelig i tvivl om hvad der egentlig menes med metode inden for det? Hvad er det egentlig, sådan overordnet :)
  • Romananalyse

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Hvad er en alvidende fortæller? er der forskel på fortællertiden, den fortalte tid og den skrevne tid? Hvis ja, hvad er forskellen så? På forhånd, tak :)
  • Hvad skriver I om i AT-synopsen?

    Forumindlæg
    Som en af årprøverne skal alle 2.g9;ere lave en AT-synopsis. De fleste har fået overemnet: Krig, teknologi og medier. Man skal så skrive en synopsis i to fag fra de forskellige fakulteter. Hvilke fag skriver I i, og hvad skriver I om? Jeg kan vel begynde: Jeg skriver i fysik og dansk. Jeg h...
  • noveller

    Forumindlæg
    hvad betyder det når en novelle starter midt i det hele?
  • Hvordan forholder du dig til fagene?

    Forumindlæg
    Hvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre?
  • HASTER !En tid hvor børn var klædt som voksne, hvornår var det?

    Forumindlæg
    HEj som det fremgår af titlen har jeg svært ved at finde ud af hvornår den tid var hvor børn var klædt som voksne? Hvis der er noget der har et ca. årstla vil det bare være super... Det haster skal aflever i morgen.
  • Ris og ros til SRP!

    Forumindlæg
    For alle dem der er færdige med deres SRP, og andre interesserede :) Kom med jeres umiddelbare oplevelser og følelser oven på de to ugers SRP skrivning?
  • Fremtidens velfærdsamfund - samfundsfag og dansk

    Forumindlæg
    Hej alle brugere Jeg er som sagt igang med AT-eksamensprojektet og mit emne er 9;fremtidens velfærdssamfund9;. Er der nogle af jer derude, som har nogle ideer til hvordan man kunne gå ind og behandle emnet i fagende samfundsfag og dansk?:)
  • jer der HAR været til AT-eksamen!

    Forumindlæg
    ... kan I sige noget om hvad lærer og censor spørger om? Altså om det mest er metodemæssige spørgsmål eller mere faglige?
  • Album - elendig serie

    Forumindlæg
    Kom lige til at tænke på den danske mislykkedet serie Album Den er virkelig dårlig. Der sker jo ikke noget underholdende. Der er ingen sammenhæng, totalt sporadiske begivenheder.. og den kernen i den er SÅ tynd! han skriver om en han elskede i sine unge år og blabla... Det er da ikke noget speci...
  • SSO

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive SSO i dansk. Tænker jeg vil analysere Tove Ditlevsens appelsiner og komme mere ind på jøderne. Hvilken retning ville i vælge udover analysen ?
  • NORDIRLAND?! HJÆLP :-(

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en DSO omkring Irland, hvor jeg blandt andet skal redegøre for 9;9;Den Nordirske Borgerkrig9;9;. Når jeg søger på dette på Google osv. kommer der mange sider, artikler osv. op. Jeg ville derfor hører om nogen af jer har et forslag til en disposition til denne opgave. A...
  • Polterabend - TIDEN HJÆLP :)

    Forumindlæg
    Har læst Polterabend af jan sonnergaard og vil gerne ha lidt hjælp om tiden den er skrevet i. Den er skrevet i 1997 nogen som har nogle fif til hvad jeg kan skrive om vedrørende den tid?
  • Det moderne verdens billede idag - fysik

    Forumindlæg
    Hej alle ! Jeg søger desperat viden om, hvordan det moderne verdens billede ser ud idag? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det på nettet og håber derfor i kan hjælp mig !! :)
  • Er dette en artikel?

    Forumindlæg
    Hej har lige brug for at vide hvilken genre denne tekst er. http://parenting.blogs.nytimes.com/2012/11/23/woman-gives-birth-to-own-grandson/?ref=assistedreproductivetechnology Tak på forhånd!
  • Samfundsfag på tysk?

    Forumindlæg
    Hvordan siger man "Samfundsfag" på tysk..
  • AT 2011 - de unge mødre?

    Forumindlæg
    Hej alle. jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med at komme med forslag. Jeg synes jeg er på rimelig bar bund mht. det her overmene. Jeg har tænkt på jeg rigtig gerne ville skrive i psykologi. men kan ikke finde ud af hvad jeg skal blande det med. Jeg synes at det med reality-tv lyder vir...
  • Indonesien

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med et projekt om Indonesien. Jeg er stødt ind i et spørgsmål der lyder sådan : beskriv Indonesiens primære problemer- krig, hungersnød osv. Vil nogen være sød at finde det for mig på nettet og sende mig linket, for jeg kan simpelthen ikke find noget om det.
  • Et kort spørgsmål :)

    Forumindlæg
    Fortællersynsvinkel? (Jeg - fortæller? Alvidende fortæller? Indre? Ydre?) Hvad menes der?