Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 17001 til 17020 af 152921
  • Vekselstrøm

    Forumindlæg
    Hej En opgave lyder: En vekselspænding varierer mellem -100 V og 100 V. Samtidig varierer strømstyrken mellem -50A og 50A. Beregn effektivværdien af spændingen og af strømstyrken med to betydende cifre. Jeg har løst opgaven således: Er dette korrekt?
  • Røntgenpulverdiagram

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville egentlig bare lige høre om nogle af de kloge mennesker her på siden kunne fortælle mig lidt om røntgenpulverdiagrammer og optagelsen heraf, eller om I evt. vidste et sted, hvor man kunne læse om det. På forhånd tak Maria
  • Isoeletriskpunkt!

    Forumindlæg
    Hvad betyder isoeletriskpunkt?
  • Beregn rumfanget af de udviklede gasser ved temperaturen 200 °C

    Forumindlæg
    Beregn rumfanget af de udviklede gasser ved temperaturen 200 °C. Er der nogen der kan fortælle mig hvilken formel jeg skal bruge, hvordan jeg beregner dette? På forhånd tak.
  • SØGER PRIVATLÆRER

    Forumindlæg
    j søger privatlærer i Kbh området og undervisningen skal foregå hos tutoren el bib el noget og pris aftales det skal være i matematik 3 årigt højniveau ca 1 gang hver anden uge
  • Medicinalkemi

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan er det når man skal uddannes til medicinalkemi? Altså en række følge ville fx være: Først afgangsprøven i folkeskolen Derefter gymnasium ¨Til sidst universitetet Hvordan er række føgen med medicinalkemi?
  • Karaktergennemsnit

    Forumindlæg
    Jeg står i den situtation at jeg har brug for nogle gode karakter til sommer, så jeg kan bestå gym. Jeg ved bare ikke helt hvordan man skal regne karaktersnittet ud. Er der nogen der ved hvordan det regnes ud? Jeg har et link til mine karakter. [URL]http://www.badongo.com/pic/513642[/URL]
  • Enkel spørgsmål.

    Forumindlæg
    Hej alle, hvad er disse gruppers egenskaber? Phenylring, ethylgruppe og Aminogruppe?
  • Reduktions navn

    Forumindlæg
    Hej. Når der sker en oxidation hedder stoffet det sker for: Oxidant (ikke?). Men hvad hedder nu et stof der sker en reduktion?
  • privatlærer

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg søger en privatlærer der kan hjælpe mig med mine lektier... Jeg går på gymnasiet 2.g.. Send mig en besked til min indbakke hvis du er interesseret..
  • Logistik

    Forumindlæg
    virksomheden planlægger at øge varelageret med 2.000.000 kr. stigningen vil forbedre lagerservicegraden og øge omsætningen med 800.000 kr i det kommende år dækningsgraden udgør 40%, og lageromkostningerne udgør 10% af varelagerets værdi Beregn om det er lønsomt at udvide virksomhedens varel...
  • Geografiske spørgsmål

    Forumindlæg
    Det her er intet mindre ikke én lektie-opgave, men jeg har den trang til át blive klogere på adskillige ting. Håber I vil hjælpe, tak. Disse ting har jeg søgt på google, men fandt ikke noget konkret brugbart svar. 1) Hvad brugte man kul til i gamle dage? 2) Hvilke to religioner er alminde...
  • Civilingeniør: Medicin og teknologi

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg skal til næste år vælge en uddannelse, og det skal være en lang videregående uddannelse. Her tænker jeg på at vælge medicin og teknologi inden for civilingeniør. Men jeg er stadig lidt usikker på om jeg skal vælge det, så hvis nogen herinde uddanner sig inden for det samme, må i meget ...
  • Bio

    Forumindlæg
    Er der nogen som har nogle forslag til hvad man kan skrive om i studieretningsopgaven, med biologi som hovedfag og matematik som sidefag,- helst indenfor emnet fysiologi.
  • Hvad gør et stof reaktivt?

    Forumindlæg
    Jeg arbejder med antibiotikummet Methicillin. (Se billede) Jeg ved godt at sidegruppen med dens methoxygrupper gør den svære at nedbryde for bakteriers enzymer. Men hvorfor er B-lactamringen så reaktiv? (Det er den der giver pencilliner deres virkning)
  • Hjælp til en opgave!

    Forumindlæg
    SIdder med følgende opgave: En dag danner solens stråler en vinkel på 37,2 vandret. Hvor lang en skygge kaster et 90m højt hus? Ser meget simpel ud, men er stået lidt (måske fordi jeg ikke har lavet andet end mat. i dag!) Nogle, der kan hjælpe?
  • Fajans regler: kovalente vs. ionbindinger mht smeltepunkt

    Forumindlæg
    Hej, et enkelt spørgsmål angående forskellen i smeltepunkt for ionforbindelsen MnO og ionforbindelsen Mn2O7 (med kovalent natur) Mn2O7 Har et lavt smeltepunkt fordi den har kovalent karakter grundet høj ladningsdensitet fra Mn. Men hvis bindingen i Mn2O7 er stærkere end i men MnO forstå...
  • Hjernen,hjertet og følelser. (ex. kærlighed, had osv)

    Forumindlæg
    hvilken sammenhæng tror/mener I disse tre "begreber" har? Hvorfor? Kunne godt bruge meget guf til det her, da det er til en opgave.. Links og navne på bøger om disse ting, kunne være lige så godt! På forhånd tak.
  • Energiindhold i stoffer

    Forumindlæg
    Hej ! Ville høre om der var nogen der ved hvor jeg finder energiindholdet i Penten (Alken) og Heptadecan (Alkan) pr. gram På forhånd tak
  • Har dit gymnasium elektroniske bøger?

    Forumindlæg
    Hej Spørger blot af ren interesse, eftersom flere folkeskole har fået udleveret ipads til eleverne samt elektroniske bøger: Har dit gymnasium, eller kender du nogle som benytter elektroniske bøger i stedet for fysiske bøger?