Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 17021 til 17040 af 169995
-
dumpet matematik - liv over?
Forumindlæghej Studieportal Da jeg ikke tog mig sammen i Gym og tog så på VUC men dumpede undrede jeg mig så, om der egentlig er videregående udannelser der ikke kræver matematik? -
Hvis i skulle give den karakter
ForumindlægHvad synes i om det her raport. Hvis i skulle give den karakter hvad ville den kunne få. Problemformuleringen I hverdagen, gennem aviser og TV, bliver vi mindet om den gode, danske velfærdsstat, vi lever. Vi lever i et godt samfund, hvor ingen er overladt til sig selv. I min opgave vil jeg ko... -
Studieretning
ForumindlægJeg har fundet en spændende studieretning på HTX, som jeg tror vil gavne mig mest i fremtiden. Studieretningen som overvejes er ''internationale medier'' hvor følgende niveauer er påkrævet: Kom/it A, Engelsk A og mediefag C. Samtidig har jeg tænkt mig at hæve matematik fra dens n... -
årskaraktere og eksamenkarartere ved videruddannelse.
Forumindlæghvor meget kigger de forskellige universiteter på hhv. eksamenkarakterene og årskarakterene. det er fordi jeg gerne vil læse noget økonomi HA og har fået nogle bedre årskaraktere end jeg har til eksamen tilmed nogle dumpet til eksamen. så kigger de lige så meget på årskarakterene som de kiggerp... -
Eksamener på de forskellige uddannelser?
ForumindlægHej Jeg skal til at vælge en vidergående uddannelse, men da eksamenerne har en stor betydning for mig, vil jeg lige høre jer af end jeg vælger noget. Kan i fortælle mig om eksamensformerne på jeres uddannelse og fortælle lidt om selve uddannelsen (afl, gruppearbejde, timerne osv.) Det har en st... -
HHX - Bøger STX-Elev
ForumindlægHej! Jeg går på STX, men har også interesse i de ting, der bliver undervist i på HHX. Er der nogle flink HHX elever (Eller andre med viden om det), der kan give nogle eksempler på bøger I har læst? Gerne emner som: Økonomi - Surprise... Bare helt generelt for at forstå økonomi bedre. M... -
HHX
ForumindlægHvilken retning på hhx skal man vælge for at kunne blive sælger :)? eller hvilken ville være bedst? Lige pt er jeg på økonomilinien er det den rigtige eller hva :D? -
SRP - præsidenters midler
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skriver lige nu SRP, i samfundsfag (A) og historie (A), om amerikansk udenrigspolitik, og har fået et spørgsmål fra mine vejledere der lyder således: Analyser hvilke midler relevante præsidenter har taget i anvendelse for at sikre USAs internationale position efter anden ... -
Kan man ændre på det endelige karaktergennemsnit STX
ForumindlægFik ''middelmådige'' karakter i Engelsk B og Tysk fortsættersprog B eksamen... Kan man tage disse fag på A niveau og få bedre karakterer, og dermed ændre på det endelige karaktergennemsnittet? -
English tutor wanted - for conversation
ForumindlægHi. We are looking for an english speaking person (native or very fluent) that can meet with my husband 2-3 times a week, 1-2 hours at a time for conversation. We are moveing to Australia in 2,5 months, and need a boost in his verbal skills, so it doesn't sound soo "school level-ish)... -
multiplikatorvikningen
Forumindlæghej. jeg mangler noget teori på dette område om multiplikatorvirkningen og håber nogen vil hjælpe mig lidt: jeg skal forklare hvornår et sådan økonomisk tiltag vil være en fordel for den danske økonomi hjælp :( måske lavkonjunktur? -
Haster !!!!
Forumindlægjeg har fået en aflevering for der hedder en el taxi. hvis der er nogen der har den, vil jeg da meget gerne have lov til at se den! og så ville jeg lige høre om der var nogen der kan oversætte dette ? En el taxi un pasajero habla con Enrique sánchez: El senor- al aeropuerto, por favor. El tax... -
Mikro- og makroniveau
ForumindlægNogen som kan definere møder på mikro- og makroniveau ? Som har noget at gøre med kultur???? -
Privat lærer søges
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive SRP i februar måned og har brug for en privat lærer da jeg rigtig gerne vil have en god karakter. Jeg går på hhx, og skriver i International Økonomi og Engelsk om USA´s økonomi. Jeg har bare brug for en lærer/elev der har styr på International Økonomi, som ka... -
Gør rede for hvilken af graferne der er graf for p. a,c + diskriminant er negativ, og hældningskoeffecienten for parablens tangent i dens skæringspunkt med a...
ForumindlægBilledet af parablerne er vedhæftet. Jeg ved at det må være en af de nederste parabler, da a bestemmer at parablen skal være sur, c bestemmer at skæringspunktet med y er på en negativ koordinat, og diskriminanten bestemmer at der ikke er nulpunkter. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal finde ud... -
Vektorer: (HJÆLP) Linjerne l og m er givet ved følgende ligninger. Bestem værdier af a der giver en vinkel mellem linjerne på 18 grader
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med nogle hints til hvordan man løser sådan en opgave i maple? Vektorerne går jeg ud fra er l=(a,2) og m=(2,3) Prøvede at løse ligningen for med formlen for vinkel mellem to vektorer i forhold til a, for at finde løsningerne til a. Men uden held. Er virkelig på b... -
Karakterer?
ForumindlægHvad synes I om karakterergivninger? Kan man vurdere en person på under en time? Kan en person vurderes med et tal? Hvad er Jeres personlige holdning? Hvad burde man gøre istedet for at give karakterer - hvis det i så fald findes en anden anden løsning! -
Eksaminer på STX
ForumindlægHej. Jeg ved, at man skal op i 10 eksaminer + antal A-fag over fire, når man går på STX. Er det inklusivt SRP? Og hvilke eksaminer er obligatoriske? Hvis jeg f.eks. har Fys A, skal jeg så op i både mundtlig og skriftlig eksamen i fysik, eller er det kun en af disse? Tak på forhånd. -
Linjen m går gennem punkterne A (-3,2) og B (5,4). Find en ligning for den linje n, der skærer x-aksen i (2,0), og som er parallel med m
ForumindlægLinjen m går gennem punkterne A (-3,2) og B (5,4). Find en ligning for den linje n, der skærer x-aksen i (2,0), og som er parallel med m. Linje M: Først gør jeg a = (4-2) / (5+3) = 1/4 så a = 1/4 så y=1/4(x+3)+2 y = 1/4x+11/4 Linje N : y=1/4(x-2) y = 1/4 -1/2 Er d... -
Spørgsmål 1. Jens Hansen har en bondegård med høns og grise, der tilsammen har 286 fødder. A. Skriv en ligning, som beskriver denne sammenhæng. B. Hvordan...
ForumindlægSpørgsmål 1. Jens Hanse har en bondegård med høns og grise, der tilsammen har 286 fødder. A. Skriv en ligning, som beskriver denne sammenhæng. B. Hvordan kan det beskrives med en graf? HJÆLP! Mangler denne opgave til min aflevering!!!!
